Waarom maken die meiden zoveel herrie??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:17

Hihihi en voor die paarden is het absoluut koeterwaals Lachen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:52

Bij ons hoor ik dat ook wel eens af en toe, maar eigenlijk niet zo vaak, ik irriteer me er ook wel eens aan.

Ik doe het zelf eigenlijk bijna nooit. Alleen af en toe zeg ik zoiets als "braaf" of "goedzo".
En als ik al tegen haar praat dan praat ik helemaal niet hard. Zit ik meer een beetje in mezelf te mompelen Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:12

Ag, Als ik wat tegen me paarden te zeggen heb, dan mag ik toch wel iets zeggend enk, nartuurlijk niet schreeuwend, maar je kan nartuurlijk ook niet meteen iets als ene gek uit zn bek gaan staan trekken, terwijl he ook eerst rustig kan..

En ik vind het zelf beter dat je tegen een paard praat, als je er niet tegen praat, is het allemaal zo saai!

nee, ik voel me niet aangevallen Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Monster op 27-09-04 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:13

Op een paard vind ik het ook niet nodig om te praten, hoe wel ik soms wel wat in me zelf zit te praten (maar dat is meestal zachtjes). Overigens praat ik in en om de stal wel hardop tegen mijn paard, de gebruikelijke commando's, en reken maar dat ze die begrijpt.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:14

patos schreef:
Op een paard vind ik het ook niet nodig om te praten, hoe wel ik soms wel wat in me zelf zit te praten (maar dat is meestal zachtjes). Overigens praat ik in en om de stal wel hardop tegen mijn paard, de gebruikelijke commando's, en reken maar dat ze die begrijpt.


dan weet een paard toch ook niet of hij het goed of slecht doet !?

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:34

Monster schreef:
dan weet een paard toch ook niet of hij het goed of slecht doet !?


Ik begrijp je vraag niet, in welk geval? Als ik rijd is de beloning voor goed gedrag een zacht braaf, of als ik mijn handen vrij heb een korte aai over de manenkam. Als iets niet goed gaat merkt ze dat ook meteen doordat ze gecorrigeerd wordt. Dat hardop praten is alleen omdat ik een soort van hardop zit te denken, zo van: meer binnenbeen, buiging ed. Dat zijn hetzelfde soort commando's dat ik van een instructrice krijg, mijn paard reageert daar niet op. Overigens is dat nauwelijks hoorbaar, hoogstens als je pal naast me zou staan. Ik weet het, ben af en toe een beetje vreemd Knipoog Clown

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:54

Monster schreef:
dan weet een paard toch ook niet of hij het goed of slecht doet !?

de beloning is altijd de onstanning. daarbij een zacht braaf is idd ook prima, doe ik zelf ook. Of een klein klopje op de hals. Je hoeft niet uitgebreid te vertellen dat ie zo braaf is en waarom, en hoe het allemaal zo gekomen is. Knipoog

m_forest
Berichten: 121
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:10

hahaha je hebt hemal gelijk meid, ik ben dan wel 15 maar ik ga met je mee, al die krijsende wijve, en dan ok nog opsgepope kijk eens wat een rtpaard ik heb, maar ik kan hem wle goed aan he... nou als je zo paardrijd heb je egt geeeeeeen gevoel voor paardrijde

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:20

inderdaad, zoals ik hier al vaker hoor.... gaat het om macht.
Maar ik denk ook dat mensen zo schreeuwen zodat het niet lijkt (als het slecht gaat) dat het aan de ruiter licht maar aan het paard. Het alom oude verhaaltje.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:26

oh heel erg irritant inderdaad maar soms ook vreselijk lachwekkend, heb het dan wel met het paard te doen maar zo grietje die maakt dan van die rare bekken, ja sorry hoor maar dan hou ik het niet meer Ach gut ja ach af en toe heb ik nog van die irritante pubergiechelaanvallen Verward

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:49

jij komt in je vervroegde midlife crisis zeker, dat je je ergert aan tieners? Paarden verstaan,volgens mij, namelijk wel regelmatig wat je bedoelt. Ik spreek uit ervaring, rare ponys Bloos die chels, tineke, bento, paljasjuh (alhoewel die mij vaak niet begrijpt blijkbaar maarja die moet ook altijd uitzonderingkje spelen) en ga zo maar door.

vb: Ik rijdt op een ponyclub regelmatig eens met de shetlanders omdat ze anders zeer ondeugend worden van altijd met die beginnerkes. en Flippo en Soubi weten heel goed wat je zegt ! Flippo kruipt altijd in de hoeken en Soubi draait haar heel soms zo eens om en staat stil en wil niets meer doen en als je dan eens een "hartig woordje met je spreekt, zonder de zweep ofzo" dan helpt dat wel !

kusjahs sofie

ps laat tieners met rust, volwassenen zijn veel erger Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 07:42

Wat een grote onzin! *LOL*

Je kan een paard commando's leren maar een paard begrijpt echt geen complete zinnen.
Als jij een 'hartig woordje' met die oliebol spreekt pas je bijv. jouw houding, hulpen en de toonhoogte van je stem aan. Dáár reageren ze op, niet op een |u|verhaal hoor Haha!

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:36

sja das dan u mening zeker

en BTW heb al veel meer volwassenen tegen hun paard zien roepen dan tieners en voor veel dommere dingen dus ...

sofie

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:10

Ik kan me best voorstellen dat je je er aan kan ergeren. Heb er zelf geen ervaring mee, rijd alleen thuis en op de rijvereniging en daar doen ze dat niet.

Maar ik moet bekennen dat ik ook vaak tegen Lame aan het praten ben. Vaak vertel ik haar wat we gaan doen. Doordat ze een goede longeerachtergrond heeft, reageert ze heel erg op mijn stem. Voorbeelden "Achterwaarts, draf, galop, opzij, halt, doorlopen etc.. Ik ben aardig met haar aan het kletsen.. Ook om haar aandacht bij mij te houden en niet bij haar omgeving.

Ik vind het erg handig omdat mocht er tijdens mijn proef iets niet goed uitkomen, ik haar ook op mijn stem kan corrigeren.

Maar dat is niet in de categorie"laat los, nee niet zo, links loslaten etc.".

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:39

Ik pleit schuldig ...

Al verhef ik mijn stem meestal niet, maar ik praat eigenlijk wel constant. Voornamelijk wel om mezelf niet in de stress te laten schieten. Dus de "flink jongen", "ja doe neusje maar wat naar beneden" enz zijn vrij normaal ... maar ik kan dus ook het verhaaltje van de drie biggetjes aan het vertellen zijn Tong uitsteken
Brullen durf ik echter ook wel eens, ik rij tegenwoordig enkel nog met manegepaarden die nogal lui voor het been zijn en dan durf ik tesamen met been en zweep wel eens een brul geven. Op zich staat dat ook niet, maar op zo'n moment moet je iets proberen en nog meer been kan ik jammer genoeg niet.

angy

Berichten: 207
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:35

Gelukkig hebben wij daar geen last van op stal. Ik kan mij wel goed voorstellen dat het irritant is als het vaak voorkomt terwijl je aan het rijden bent. Zeker als je het zelf niet doet. Een vriendelijk woord "braaf en goed zo" gebruik ik wel op zijn tijd zeker om aan te geven dat hij een oefening goed heeft gedaan. Lachen