regendeken?? wat een uitvinding!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:18

Kimberley77 schreef:
Okay, bestaan er uberhaupt waterdichte dekens?? Ik heb nl het probleem dat Gossie zijn deken met deze zware regen echt lekt en nu zelfs helemaal doorweekt was en dan heb ik het over een heuze regendeken:-)

Ja hoor! Mijn Bucas is echt al tijden kurkdroog in een regenbui! Lachen

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:21

peeky schreef:
Hmm ik moet toch denk ik ook eens een de regendeken....ik dacht er gisteren nog aan toen het plensde 's nachts en de paarden nog buiten stonden: dit is wel heel gortig....wat kost zo'n deken ongeveer?



ze hebben nu bij zadelmarkt een regendeken voor 49 euro.

Ik heb die deken nu op mn paardje liggen want ik wist niet zeker of de paarden die nu bij mijn paard op het land staan dekenslopers zijn. Ik wou dus ( voor de periode dat ze nu nog in het land mogen) niet een hele dure regendeken aanschaffen om die vervolgens te laten slopen door zijn weidemaatjes. (ben ook maar een arm studentje Lachen )

Ik ben tervreden over die deken, hj ademt en mijn paardje blijft echt mooi droog terwijl er toch pittige buien vallen.
De deken is ongevoerd en mijn paard heeft nu alleen die deken dag en nacht op, als het kouder wordt krijgt hij zijn waterdichte herfstdeken op.

Volgens mij is er ook al een topic over de regendeken van zadelmarkt geweest, kan je evt daar wat ervaringen vandaan halen.
I

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 00:05

Horseware heeft echt waterdichte dekens. Kost wat, maar dan heb je ook voor jaren een superdek. Ademt ook. Ze kunnen de hele dag in de plensbuien staan,maar blijven lekker droog.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:11

Ik heb een Bucas en die is echt super, gewoon een ongevoerde, dan kan hij over een andere deken heen.
Heb hiervoor ook wel HH gehad maar die gaan na een aantal zeizoenen toch lekken.
Een oude Bucasdeken van mijn pony wordt nog steeds na 9 jaar gebruikt en is nog steeds waterdicht!! OK dan!

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:28

Heb dit jaar ook voor het eerst een (dunne) BUcas aangeschaft (had altijd al een horseware waterdichte Rhino, 200 gram) Ik moet zeggen hij bevalt tot nu toe super! Hij blijft gewoon op, ook op stal en ze heeft er nu een zomerdeken onder. Ga haar binnenkort wel onder de dikkere Rhino zetten, En ik wil nog een winterdeken, maar dat wordt ook een waterdichte! ideaal!! Bij de wat duurdere merken, vind ik toch het 'ademende' effect perfect. Merk toch bij de wat goedkopere dekens, dat als het zonnetje doorbreekt en de paarden gaan een sprintje trekken, dat de stoomwolken onder de deken vandaan komen.. Heb ik bij de Horseware/Bucas nog niet meegemaakt, en mochten de paarden het een keer wat warmer hebben, dan wordt dat heel mooi afgevoerd door die dekens! Mijn Bucas was rond de 125 euro.

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:02

mijn bucas (winterdeken) blijft ook altijd droog is al 4 jaar oud en al een paar keer gerepareert en nog steeds mooi en waterdicht na het wassen ziet het er nog even mooi en schoon uit als een nieuwe, indd kost wel wat

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:36

Zeker een goede uitvinding. Ik heb een bucas en een HH.

Nadeel van de HH is dat de nek laag uitgesneden is met resultaat dat er wel eens water via de nek naar binnen wil komen verder zijn ze niet zo heel duur.

De bucas zuigt zich vol met water en voelt dan aan de buitenkant koud aan niet zo'n fijn idee en nacht uithangen op stal helpt niet. Ook is hij dan loeizwaar. Maar goed lekt echt niet door.