PrinZ @ Horse Event 2004

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

PrinZ @ Horse Event 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 23:10

En toen ging zondagmorgen om 4.15 de wekker op een tijd waarop half Nederland de kroeg rollend uit komt... Knipoog

5 uur waren Marianne en ik op stal bij PrinZ en om half zes stond PrinZ op de trailer en gingen we op weg naar Deurne. Je verwacht dat er geen hond op de weg te vinden is... nou dat viel dus ff tegen.. het was best nog wel druk. Maar goed, we konden lekker doortuffen en om 8.45 waren we op plaats van bestemming.. Hippisch Centrum Deurne.

Na dat we ons aangemeld hadden bij het secretariaat hebben we PrinZ van de trailer gehaald en konden we beginnen aan ons ochtendprogramma. We begonnen bij het onderdeel exterieur waar Cor Loeffen PrinZ op zijn exterieur beoordeelde. Hij zat bij het gemiddelde, hij had een hoge schoft, lage verzenen en brede hoeven Knipoog. Vervolgens heeft PrinZ een half uurtje op stal gestaan om daarna op de weegschaal van de PAVO plaats te mogen nemen: 639kg schoon aan de haak. Daarna heeft de tandarts hem nagekeken waar niets noemenswaardigs gevonden werd. Vervolgens gingen we naar de hoefsmid, die ook brede voeten constateerde...

Afbeelding

Daarna kwamen we bij de harnachement check... mijn singelstoten zijn hard aan vervanging toe, tenzij ik zelfmoord wou plegen.. ewh nee.. maar zo erg is het volgens niet. Wel kreeg ik een folder mee over de zadels die Hyporama aanbied.. stille hint Lachen helaas voor hun ben ik daar niet gevoelig voor Haha!.

Daarna werd het interessanter. Er volgde een klinische check-up waarbij de veearts constateerde dat hij geen last meer heeft van de operatie en littekens (die konden ze niet vinden Knipoog). Wel zie je nog dat die scheef is en daardoor iets gevoelig bij de lendenen en bekken, maar zowel de veearts als de fysio waar ik daarna heen ging, gaven goede hoop dat het met trainingen stukken beter wordt. Interessant vond ik wel dat fysio ook kon laten zien dat de scheefheid doorwerkte naar zijn hals, waardoor de ene kant van de hals iets meer ontwikkeld is dan de andere kant. Na de fysio kon PrinZ lekker op stal en hadden Marianne en ik de tijd om even wat rond de struinen om 's middags les te hebben van Mascha Reijs, een oud en geduchte concurrente van Judy toen ze nog met Cuuc in de zware tour reed.

Afbeelding

Het rijden ging heel fijn en PrinZ hield braaf zijn voorbeentjes bij de vloer, daar dus waar ze horen Knipoog

Het losrijden...
Afbeelding

We hebben vooral op rechtrichten gelet en steeds stukjes geschakeld om hem meer op het achterbeen te krijgen.

Al meer terug op het achterbeen...
Afbeelding

Na een uurtje rijden had PrinZ (en ik ook Knipoog) echt het lichtje uit en kon hij lekker op stal en konden Marianne en ik kijken naar clinics. Eerst
hebben we een stuk van Mischa Koot gekeken die uitleg gaf over de muziek keuze voor je kur op muziek. Daarna kwamen Tineke en Imke Bartelds met OO7 in de baan die een hele leuke clinic gaven. Deze clinic hebben we niet helemaal afgekeken omdat we 1e rij bij Anky en Edward wouden zitten... Nou en dat zaten... ook Anky en Edward gaven een hele
leuke clinic met een super (groot) paardje XXL (Krack C * Balzflug).

Afbeelding

Al met al een super dag die ik niet had willen missen... ondanks het feit dat we om 4.15 opgestaan waren en om 0.30 weer in ons mandje lagen... OK dan! [color=indigo]

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:31

Hey
heb op HAW ook al gereageerd, maar maakt niet uit Knipoog
Ik vond het verschil tussen PrinZ en Vision wel grappig: 21cm en 144kg Haha!
Voor zover ik af en toe opzij kon kijken tijdens mijn les, zag het er wel erg goed uit
xxx

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 23:48

Hij maakt met zijn maat wel indruk... regelmatig hoorde ik van " owh ja, das die grote Flemmingh Haha!"... of "he dat is die grote met dat gat in zijn hoef Knipoog"

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 00:05