Asoiaal gedrag in BOSKOOP 1X NOOIT MEER

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:28

Het is ook een beetje een rare actie om je hond dan maar los te gooien ,als ie aangevallen word . Het fijne van zo,n klein hondje is juist dat je ze zo makkelijk kan optillen . Nou vind ikhet eerlijk gezegd ( is mijn mening ) bijna irritant ,dat iedereen z,n hond mee moet nemen . En aangelijnd of niet , sommige eigenaren denken dat het een leuke uitlaat annex speelplaats voor de honden zijn . Gisteren in langeraar stond ik bij de Z ring te kijken . Lagen er 2 honden (wel vast aan de lijn) te rollebollen naast de Z ring , ik denk ongeveer 1 meter er van af . De baasjes stonden achter het touw met elkaar te kwekken , en de honden waren onder het touw doorgekropen . Nou was het paard aardig wat gewend , maar het zou dus wel je hele proefje kunnen verknallen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:42

Maar volgens mij gaat het meer om de reactie van de manege-eigenaar.Knipoog

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:46

MissJ schreef:
Maar volgens mij gaat het meer om de reactie van de manege-eigenaar.Knipoog

Je heb helemaal gelijk , maar ik moest het ff kwijt Tong uitsteken

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:52

Haha, ik dacht het ook, maar ik denk dat er over die loslopende honden nu wel genoeg gezegd is.Knipoog

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:00

Jeetje, idd geen normale reactie van de persoon. Ik ken Bentwoud wel, maar ben er al in geen tijden geweest.

Op de vereniging waar ik geregeld kom (ook in Boskoop) mogen honden gewoon niet loslopen tijdens lessen of wedstrijden, dan is er een duidelijke regel. Ze mogen wel aangelijnd mee. Ik vind zowiezo loslopende honden eigenlijk niet kunnen tijdens een wedstrijd.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:02

Daar ben ik het helemaal mee eens Dyonne.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:13

ik ken die mensen, vooral die man, maar ook die vrouw wel, en ik vind ze ook niet echt sympathiek, , maar goed, ik ken ze neit persoonlijk ofzo, dus...

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:20

Maar mag je nou wel of niet je hond meenemen naar een wedstrijd???
Of verschilt dat ook weer?

Als een hond wel meegenomen MAG worden zijn alle mensen van bokt die het raar vinden dat mensen hun hond meenemen gewoon zeikerds!
Als het NIET MAG, tja dan zit de topic starter gewoon fout.

Maar wanneer mijn hond aangevallen zou worden door twee andere honden zou ik de mijne ook los gooien. Dan kan die zich in ieder geval of goed verdedigen of hard wegrennen.

En verder vind ik die reactie van dat viswijf erg associaal!!!
Als er in een kantine al honden lopen ga je er niet van uit dat jouw hond niet binnen mag en anders moet ze gewoon een bordje op hangen met de tekst: VERBODEN VOOR SOMMIGE HONDEN!!!

chera
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:27

Die "dame" is niet uit bed gestapt maar gedonderd volgens mij, jeetje wat onbeschoft zeg.
Het kan dan wel haar terrein zijn, maar dat zegt niet dat je je dan maar als een onbeschoft varken moet gedragen.
Idd horen honden niet los op een wedstrijdterrein, misschien dat de eigenaar daar ook rekening mee had kunnen houden, en haar honden vast had kunnen leggen.
Als andere honden mijn hond lastig vallen dan kan men hoog of laag springen, dan gaat hij ook gewoon los, hij moet zich kunnen verdedigen.
Dus ik vind dat deze bokker volledig gelijk heeft.


Chera

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:50


lekker aso...

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 01:16

Monster schreef:
Maar even goed, kon ze die honden ook wel aanlijnen, of binnen kunnen doen, zodat klanten er geen last van hebben(die mogen toch ook wel een dieren meenemen denk!? )



Best leuk je eigen dier meenemen, maar dan moet ie wel aangelijnd kunnen blijven of niet uit je buurt lopen en op plaatsen poepen waar het niet mag etc etc....
Als je op bezoek gaat bij vrienden, moet hun hond dan aangelijnd of in een hok als jij jouw hond mee wilt nemen? Vind ik niet logisch...
Op bezoek heb je je aan te passen.

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 01:17

Ylana schreef:
Als er in een kantine al honden lopen ga je er niet van uit dat jouw hond niet binnen mag en anders moet ze gewoon een bordje op hangen met de tekst: VERBODEN VOOR SOMMIGE HONDEN!!!


HAhahahaaa! Dat is een goeie, misschien kan de TS dit bordje aan haar aanbieden?!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 01:33

er is gezegd dat de ts de hond aangelijnd had OK dan!
en dat haar man hem losliet ivm aanvallende honden die wel los liepen
wat moet je doen als je hond aangelijnd is en aangevallen word Verward
juist ja, loslaten , dan heeft hondje tenminste een eerlijke kans

dus degene die de hond losliet heeft op dat moment juist gehandelt


dat het hondje de kantine inliep is wat onfortuinlijk
als de eigenaresse daar geen honden wil
, maar een volwassen persoon kan dat toch wel anders oplossen dan als een marktmuts te gaan bleren

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 02:16

Als ik weet dat mijn hond bang is, neem ik hem al niet mee naar zo'n wedstrijd.
Op bijna alle maneges lopen honden, en als je weet dat jouw hond daar niet tegen kan moet je gewoon verstandig zijn en het dier thuislaten.
Als je de hond dan ook nog steeds aan de reim omhoog gaat trekken, bevorder je het bange gedrag en gaat het van kwaad tot erger.
Die mevrouw had dr mond wel wat minder ver open moge trekken, maar eerlijk gezegd kan ik me er ook nog wel wat bij voorstellen als je een wedstrijd organiseert en het toch al druk hebt, dat je ook niet op dit soort dingen zit te wachten. Want reken maar dat TS niet de enige was die haar hond meehad en los liet lopen.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:51

ik denk dat de 'BAAS' ( }> ) alles had op kunnen lossen door een bordje op te hangen met honden aangelijnt, of voor honden verboden! oid.
Waar ik op stal sta hangt er bij de manege een bordje met:
Beste bezoekers, wilt U dominante honden aanlijnen vanwege onze eigen honden die loslopen. (zo iets staat erop Tong uitsteken )
dat is helemaal duidelijk Slim

ook vind ik het erg kinderachtig dat die vrouw zo reageerde als dat zo is gebeurt
En naar mijn idee heeft de TS juist gehandeld, dus geen gezeur tegen de TS over je moet je hond niet meenemen... want er hing op dat terein immers geen bord waarop stond dat het niet mag! En of je het zelf nou wel of niet zou doen is niet ter sprake, het gaat nu vooral over de overdreven reactie van de baas...

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:53

als ze een bord had opgehangen dat de honden er niet mochten komen... had ze niet zoveel hoeven waarschuwen zodat ze zo gestressed oid raakte Tong uitsteken

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:49

Tsjaa die Boskopers he? Knipoog ... (sorry Dyonne Knipoog.. ik ben zelf bijna import boskoper....).

Helaas reageerde de bazin nogal fel (misschien moest ze ongesteld worden Knipoog ), maar ik zou me er niet te druk over maken. Soms kan je maar beter ergens niet tegenin gaan, soms kunnen volwassen mensen op een hele kinderachtige manier reageren.
Bedenk maar zo, ze wist waarschijnlijk niets zinnigs meer te zeggen en daarom is zij de baas.... daarmee is het voor haar toch af?

Iets met tact brengen....dat is voor sommige mensen een hele kunst... Knipoog

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:47

Hhmmmm ik rijd op Bentwoud, maar heb er nooit echte problemen gehad. Ook nooit echt te maken gehad met de eigenaresse. Wel met de eigenaar, aardige man De honden lopen altijd los idd, en normaal mogen andere gewoon in de kantine hoor Verward Ging je proefje wel goed?
Hoop dat je verder wel een leuke dag hebt gehad Lachen

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:42

Wi zij hond waar mee naartoe neemt dat moet iedereen lekker zelf weten maar als je graag wil dat je mange een leuke reputatie heeft kan je je op zijn minst normaal en volwassen gedragen tegen je gasten..
De gast moet zich inderdaad aan de regeld van het terrein aanpassen (maar dan moeten die regels wel duidelijk zijn) maar een eigenaar kan zich ook een beetje gastvrij en klantivriendelijk op stellen.

Ik vind dat als je een wedstrijd organisteert dat je op je terrein duidelijk aangeeft wat de regels zijn en dat je je ook vreindelijk tegen je gasten gedraagt, tenminste als je wil dat ze nog een keer komen Knipoog

Maar ik zou me er niet druk.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:09

Is het een FNRS manege, kun je nl een klacht indienen. Dit soort gedrag hoor niet bij een manege-eigenaar ongeacht het voorval. En als je regels hebt voor je klanten moet je die ook voor jezelf hanteren (honden dus aan de lijn).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:12

draumpje schreef:
wat moet je doen als je hond aangelijnd is en aangevallen word Verward
juist ja, loslaten , dan heeft hondje tenminste een eerlijke kans

dus degene die de hond losliet heeft op dat moment juist gehandelt


Of in de auto of trailer laten.
In dit geval zou ik zeker mn hond niet loslaten op vreemd terrein. Dus juist handelen..... op dat moment zal misschien juist zijn geweest, maar er zijn dus ook andere oplossingen.

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:12

Tsss, wat een zeurpiet met die hondjes!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:42

sorrie, maar hebben jullie het vraagprograma gelezen??? Daar wil namelijk nog wel eens duidelijk instaan dat honden aangelijnd dienen te worden gehouden!! *LOL*
Vind het onzin om te zeggen dat wanner je hond wordt aangevallen je hem dan perse los moet laten, je kunt hem ook gewoon even optillen.
Bovendien mag een eigenaar altijd haar honden gewoon loslaten, ook als andere honden aangelijnd dienen te worden. Het is namelijk haar terein.

Boktoff
Berichten: 129
Geregistreerd: 07-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:52

Ik ben sowieso van mening dat men zijn/ haar hond niet overal mee naar toe moet slepen. Wat voor jou leuk is kan voor een ander als heel irritant ervaren worden. Bij mij op stal hadden we ook zo'n meisje altijd d'r hond mee, de ene keer aangelijn de andere keer los. Maar wel piepen als 1 van de paarden niet zo aardige deed tegen haar trouwe viervoetertjes, tevens pist die hond nog eens tegen het stro, heerlijk om dat vervolgens op te gaan strooien Verward
Nee, je moet van jouw plezier niet de ellende van een ander maken en de hond dus gewoon thuis laten of iemand laten oppassen als je van mening bent dat de hond anders te lang alleen zit.
Ongeacht of er een wedstrijd is of niet, laats op een keuring stond er toevallig een uit de kluiten gewassen Fjord met zijn net beslagen voetjes op de teentjes van een Jack en ik kan je vertellen de mensen van de hond werden BOOS!! Houd dat beest dan bij je, het was nog mijn hond, nog mijn paard maar als ik er nu twee jaar later aan terug denk dan hoor ik dat hondje nog kermen en krijsen van de pijn!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:54

Dit topic is al ouder. Ik zet een slotje.