paard zonder ruiter Drunense Duinen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:54

Geen loslopend paard gezien zondagmorgen, terwijl ik toch ter plaatse was met mijn twee honden....

*LOL* Cool

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:00

Ik heb het met mijn vorige pony ook verschllende keren gehad. 1 keer reed mijn zus op mijn pony en is hij op hol geslagen. Mijn zus viel eraf. We hebben hem toen bij de bereden politie op kunnen halen, hij liep los door eindhoven. Ook een keer bij mijn ex-vriend, hij wilde opstappen, pony stapt aan, komt achter het zadel terecht, pony begint te bokken, ex-vriend eraf, pony via druk kruispunt naar stal. Ook een keer bij mij. Was een dagrit in het leenderbos aan het maken. Wilde pauze houden, dus pony halster met longeerlijn eraan, trekt mijn pony zich los en galoppeerd was. Mensen hebben hem wel gevangen, maar wel nadat hij een drukke 80 km weg (waar ze meesta harder rijden) was overgestoken.

Dus mij is het ook al een aantal keren overkomen.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:28

Heb het ook wel eens mee gemaakt.. Een shetlander met haar veulen over een hele drukke weg! Ik zat bij mn moeder in de auto.. en heb toen geprobeerd ze naar een weiland te jagen (in de modder met mn nieuwe schoenen Boos! ) Maar we konden nergens een eigenaar vinden, toen mr naar dichtstbijzijnde huis gegaan en toch maar weggereden Verward

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:36

Ja juut dat heb ik ook gehad toen, vroeg ik aan voorbijgangers, heeft u een paard gezien (ik was best wel in paniek door die drukke weg) ja die hebben we gezien, ja uh kan je m niet ff pakken dan Boos! Haha!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:37

Ja juut dat heb ik ook gehad toen, vroeg ik aan voorbijgangers, heeft u een paard gezien (ik was best wel in paniek door die drukke weg) ja die hebben we gezien, ja uh kan je m niet ff pakken dan Boos! Haha!

nee heel droog verderlopen alsof er een paard met ruiter érop langskwam Scheve mond

LeandraTigro

Berichten: 226
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:38

Ik heb het ook eens meegemaakt met een wagen met 2 tuigers ervoor. Ze galoppeerden keihard over een 80-km weg vlak bij de belgische grens. Wij zijn er achteraan gereden, want we konden er echt niet voorbij om ze te laten stoppen. Maar verschillende tegemoetkomers hadden hun auto's midden op de weg gezet om ze tot stoppen te dwingen, maar ze wisten er telkens langs te komen. Tot er op een gegeven moment een Y-splitsing kwam met in het midden een parkeerplaats voor auto's (fileparkeren) en het ene paard wilde er links voorbij en het andere paard ging er rechts voorbij. Dus die knalden met kar en al in volle galop op die auto's. Dus wij snel gestopt, paarden van de grond af geraapt en uit het tuig gehaald. Wonder boven wonder hadden ze niets dan een paar schrammen. Uiteindelijk kwam de eigenaar eraan. Ze waren met 2 koetsen aan het rijden. Hijzelf met de ene en een vriend die totaal geen verstand van paarden had met de andere. Tijdens de rust schrokken de paarden van die vriend en hij liet ze meteen los. Tja, een wagen met 2 paarden door een vriend zonder ervaring laten rijden en vasthouden...............................

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:52

ja ik!!!

alleen toen was het mijn paard die tegen gehouden moest worden.
lady stond vast aan het halster bij de stal van een vriendin van mij.
ze had het hoofdstel nog in en het zadel op.
we hadden namelijk even een tussenstop.

dus halster om haar hals gehangen en touwtje vast aan de muur.
die had ze af gekregen en is zo het fietspad opgelopen en zou wel even naar huis toe lopen.

gelukkig had iemand haar kunnen pakken. Scheve mond Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:01

Ik ben weleens het paard van kennissen van mij tegengekomen hier in de polder. Die had zijn ruiter niet afgegooid, maar was met de sleep erachter aan de kletter gegaan.
Ze waren al een tijdje bezig met het beleren van het paard voor de wagen, alles was altijd goed gegaan, paard kon al aardig netjes voor de wagen lopen. Tot ze op een dag besloten de bak eens te slepen met hem. Paard was ineens in paniek geraakt, door de bakomheining heen geknald, paar mensen ondersteboven gelopen die hem tegen wilden houden en zo de weg op.
Die sleep is gewoon zo'n ijzeren 'rek' wat dus achter het paard hing. Dat rek op het asfalt maakt natuurlijk een pokkeherrie en vonkt ook nog eens flink, dus dat was ook al niet bevorderlijk.... Beest ging steeds harder.
Ik ben bij een kennis in de auto gestapt die al achter het paard aanreed, lopend was niet te doen.
Hij heeft zowat een hele ronde polder gedaan (beest heeft zowat een uur gerend, was helemaal kapot) voor hij in een greppel bleef steken met die sleep en hij onderuit ging en ze hem konden pakken. Paard lag helemaal open aan zijn achterbenen waar die sleep telkens tegenaan was geslagen, achterkant moest helemaal gehecht worden. Ook zijn voorkieën lagen helemaal open van de val, paard was 1 grote ravage.... Hij is wel helemaal opgeknapt.

Onze overburen hadden ook een Fries en een Shetlander die regelmatig uitbraken (langs een drukke dijk). Ze braken altijd uit als de eigenaren niet thuis waren om 1 of andere reden.... Ben 's nachts vaak mijn bed uit geweest omdat we weer hoefgekletter op de straat hoorden. Paarden hadden ook zelden halsters o.i.d. om. De shet was wel in de houdgreep te nemen als hij langs kwam, maar die fries sleepte je gewoon mee, we zijn vaak flinke tijd op 'jacht' geweest. Dat beest mepte ook nog eens het licht uit je ogen als je te dicht bij kwam, heel fijn.....
Maar iets aan de omheining doe, ho maar.....

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:03

Wat ook erg grappig is, is een pony die besluit dat tikkertje midden in het bos ook erg leuk is. Tong uitsteken
Ik was met Maicka gaan wandelen met alleen halster en touw, toen ze me bokkend voorbij rende. Hierbij raakte ze me op de knokkels van mijn hand waarop ik het touw los liet. Zij helemaal vrolijk de struiken door rennen, naar mij toe komen en nét voor ik haar kon pakken weer weg draaien. Uiteindelijk kwam ze weer het pad op maar ging gelijk in rengalop verder het bos in. Ik in paniek, kon haar niet meer zien door een bocht in de weg. Ik was bijna bij de bocht toen ze even vrolijk terug kwam rennen (oortjes naar voren, staart omhoog Haha! ) voor m'n neus halt hielt en enthousiast brieste alsof ze wilde zeggen "goh, dat was leuk! Dat moeten we vaker doen!" Alleen beetje jammer dat ik er een zwaar gekneusde hand aan overhield... Verdrietig

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:22

Best scary als er zo'n paard op je afgerend komt, vooral als ie niet wil stopen Tong uitsteken Kijk, ik zou hem wel tegen probren te houden, maar als dat beessie doorrent....

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:32

ik heb het mee gemaakt met mijn shetje vroeger, in galop langs een wei, schieten er ineens schapen weg die ik niet gezien had. en toen schoot ze opzij en lag ik ernaast. heeft ze 10 minuten keihard midden op de weg naar huis gegaloppeerd. er was een fietser achterna gefietst. en ik mocht bij een vrouw de auto in, die mij naar stal bracht.

en een keer met een vriendin. pony's gingen er vandoor en die van mij rende de bosjes in met mij. toen ik er uit kwam schrok haar ponoy zo erg dat hij in een ruk omdraaide en zij onmogelijk kon blijven zitten. de pony galoppeerde keihard richting de drukke weg en zij bleef hem roepen. toen kwam hij ineens naar haar terug gegaloppeerd helemaal bang en kon ze hem weer pakken.
dat is nog is iets van vertrouwen Knipoog

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 23:32

Ponyvriendin schreef:
maar als dat beessie doorrent....


Dan kun je niets nee...