paard laat zich achterover vallen...au!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ienske
Berichten: 12
Geregistreerd: 25-06-04

paard laat zich achterover vallen...au!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:26

Wat doe ik hier nu mee??

Mijn paard (3 maanden in mijn bezit) is 2 maal uiteruit gelopen toen het vaststond.
De eerste keer met halster en zadel. Ze rukte met haar hoofd, kwam een beetje omhoog en trok de pluggen uit de muur, zodat ze helemaal!!!achterover viel en bleef liggen. (ze stond rustig, niet opgeblazen, geen stress...) Verder niets meer aan de hand

De keren hierna gebeurde er niets...

De 2e keer met halster en zadel. Ik had haar aan iets steviger vastgebonden en de knoop zo dicht mogelijk bij haar hoofd; weinig ruimtebaan een cultivator/ of eg. Zwaar!!!!!. Ze liep onverwachts naar naar achter, maar deed dit met zoveel kracht, dat de cultivator of eg kantelde. Ze kad haar hoofd bij de grond, voorbenen schuin naar boven en kont omhoog en bleef zich niet verzetten.....
Gelukkig kwam ze weer omhoog en verder niets aan de hand.

Maar vandaag maakte ze het te dol!!!!!!!!!!
vandaag wilde een ander op haar rijden. Helemaal geen problemen . Na het opstijgen wilde ze niet vooruit, niet links, rechts ect. Ze liep zoineens naar achter, vorbenen 40 cm van de grond en sloeg/ rolde opzij. Ruiter verdwaasd en zich rot!!! geschrokken. Zij bleef rustig liggen, keek naar de ruiter en was hierna erg rustig. Daarna had ze weinig respect voor de ruiter en was amper vooruit te branden.....

De merrie reageert goed op mij, wanneer ik rij, volgt al mijn bevelen op en is cool, gemakkelijk en rustig/ lief. Maak vaak buitenritten en alles gaat ok., maar ik wil deze afschuwelijke gewoonte???? niet meer hoor!!

wie heeft raad, advies, opmerkingen of heeft het zelf meegemaakt?
Help mij!
Ienske

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:48

Dubbelpost, zie ook RT?!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:06

Ik zet het op slot. Graag verder in het topic op RT.