is dit niet een beetje TE goedkoop??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:40

Het zou best kunnen dat deze mensen het plaatsje dat jij hem biedt bel;angrijker vinden dan de prijs.

Zo heeft een kennis van me eens een Fries gekocht voor 8000 wat heel weinig is voor een Fries, het was een 2e premie merrie van 5 jaar! Ze hebben haar dus eerst laten keuren, alles was prima! Achteraf hoorden ze dat ze haar wegdeden omdat ze niet drachtig te krijgen was. Ze was dus heel erg verprutst, en met de juiste handelingen was ze een jaar later drachtig!

Maar sorry, dit is off topic, ik zou altijd gaan kijken, en hem laten keuren als het je wat lijkt.

Laat ff horen wat het word?

Suc6, Danielle Party!!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 22:11

Vind het persoonlijk ook een heel bedrag. Maar goed, ik zit dan ook niet zo in de wedstrijd-paarden-prijzen.....
Ik weet wel dat ik mijn paard destijds voor een prikje heb gekocht, ook al gebruik ik hem alleen voor recreatie paard. Zou ik nu iets dergelijks weer willen kopen ben ik zo het dubbele kwijt....

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 22:25

Naar mijn mening zit hier ook een luchtje aan.
Met die leeftijd, die afstamming, die stokmaat en wat hij al gepresteerd heeft is dit absoluut te goedkoop.

Het gekke is dus dat ik bij zo'n paard niet eens zou gaan kijken, omdat ik zoiets heb van: er zal wel wat mee zijn.
Voor een goed dressuurpaard betaal je echt veel geld tegenwoordig!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:10

ik denk dat ik zelf ook niet naar zo'n paard zou gaan kijken. Over het algemeen zijn "gereden" paarden niet echt lekker te rijden. Maar ik ben voor een leerling op zoek naar een paard en dan lijkt me dit wel een leuke. Zij moet onderaan beginnen dus als het paard iets minder in zijn beweging is is dat voor haar niet zo'n probleem. Overigens Ferro's kunnen over het algemeen niet echt goed draven. Daar in tegen hebben ze een geweldige galop. (Voor dat ik alle Ferro fans op mijn dak krijg....ik heb er zelf ook een.......)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:12

liever een goede gallopade als een goede draf,
draf kan een goede ruiter nog wel wat aan sleutelen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:13

Misschien is het klin. of rontg. niet helemaal 100% en dan zakt hij in waarde of hij heeft een stalgebrek. Bellen zou ik zeggen en vragen als je interesse hebt.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:42

Idd. ik zit er ook helemaal niet mee. Zij draf is al veel beter geworden.

Ik wil graag bellen, alleen kan ik de adv. niet vinden.........

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:48

Citaat:
Op 2001-11-20 19:16, schreef Pluutje:

ik bedoel alleen al dat het een zoon van ferro is..



Dat zegt toch helemaal niks?
Een paard heeft ook een moeder, die ook genetisch het een en ander doorgeeft.
Daarbij kan je een paard met de beste afstamming ter wereld hebben, maar dat zegt nog niet dat het ook een goed paard is.
Ik vind dat altijd zo zwart wit

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 12:10

Klopt. Alleen sommige hengsten drukken wel heel duidelijk hun stempel op hun kinderen. En er lopen natuurlijk wel heel veel Ferro's in de dressuursport. Dat zegt wel wat over de kwaliteiten van deze hengst, die geeft hij dus wel door.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:31

Ik weet hoe dit zit, dit is een rotgeintje van iemand en die man waarvan het telefoonnummer is wordt de hele dag door gebeld door allerlei mensen. Hij vindt het heel vervelend. Vorige keer stond er dat je dit paard gratis mocht uitbrengen en dat hij alle kosten zou betalen. Erg flauw dus. Voor dat geld zou je nooit zo'n paard kunnen kopen.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:58

Dat is wel erg flauw ja. Dank je voor het antwoord.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:18

Hi,

Het zou best een nette prijs voor dit paardje kunnen zijn. Misschien loopt ie wel echt aan z'n top, en is ie niet zo mooi ofzo??
Moet je gaan kijken .. of heb je dat al gedaan?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:43

Kom op mensen.. Aub wel heel het topic lezen voor je reageert...