wat ben ik toch lief tegen paardemeisjes :P

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 19:26

Binko"]
En jij noemt dit off-topic...? (Ga lekker fietsen dan...)

Het ging over onverandwoordelijk gedrag van mensen en of kinderen die met pony's en of paarden omgaan..

Hoe moeilijk is het om na te denken voordat er wat gebeurd..?
[/quote]
nee heb je fout, het ging over een 15 jarig meisje dat kinderen van 9 op haar betrouwbare lieve ex shetlandertje liet rijden. Daarna is er gekomen dat het onvrantwoordelijk was. Knipoog
[quote="Cassidy"]
Dus in dit geval gaat het om een ritje op een shet, aangeboden door een meisje.

Als de volgende keer een man komt en ze vraagt of ze zijn paardje willen zien, wat zou er gebeuren denk je? Gaan die kinderen mee of doen ze het toch niet?
[/quote]
maar die meisjes kwamen naar mij toe gerend

[quote="Cassidy"]
Precies wat ik zei, maar goed, misschien nemen ze het van jullie wel serieus.
[/quote]
jammer genoeg formuleerde je het wat feller

[quote="Cassidy schreef:
No Offense taken Haha! Maar in mijn ogen was je niet onverantwoord bezig Vikki, want daar waren de ouders bij, en die zijn dan automatisch verantwoordelijk. En jij was de eigenaresse van het paard, maar als de ouders er bij zijn hebben die de verantwoording over het kind en niet - zoals in dit geval, de eigenaar van de pony.
Makes all the difference.

Even een heel andere insteek: als jij kinderen hebt en je hoort dat die kinderen met iemand mee zijn geweest die ze een nestje met puppies wilde laten zien...hoe zou jij dan reageren? Zouden er niet allerlei alarmbelletjes in je hoofd gaan rinkelen?

maar ik heb ze niet meegenomen. Ze waren daar aan het spelen en hadden duidelijk gebrek aan paardrijden Haha!
Laatst bijgewerkt door Alexx op 20-09-04 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:57

Zoals het hele gebeuren hier staat beschreven en nog bijna foutloos ook,
vind ik inderdaad dat ik wat ovendreven heb gereageerd.. Sorry..

Punkies, maak er voortaan een foto van en zet die bij ITP, dan krijg je denk ik veel leuke reacties...

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 20:33

oke. Goed idee heb alleen niet altijd mijn fototoestel bij Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:05

punkies schreef:
jammer genoeg formuleerde je het wat feller


Is de boodschap er minder om?

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 01:34

pfhuuu, wat een reacties! Dit was duidelijk een ritje midden in een dorp op een zeer openbare gelegenheid!!!!
Als je kinderen hebt die zo naief zijn dat ze met iemand mee zouden gaan, moet je ze niet alleen op een pleintje laten spelen!
Ik vind het super dat de kids de shet mochten aaien, iemands hond aai je ook zo vaak, alleen kan je daar niet op zitten (helaas).

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 01:37

Ken je kinderen? Die zijn hardstikke wijs en bijdehand tegenwoordig en op de basis scholen is het eerste wat ze leren..... NIET MET VREEMDEN MEEGAAN (wat ze thuis ook al geleerd hebben als het goed is)
Hihihi

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 02:36

Jeeh Cassidy wat kun jij zeuren, sorry dat ik het zeg.
Ik neem aan dat jij altijd veilig vrijt, niet rookt, nooit een glaasje alcohol drinkt, altijd je gordel om hebt en over iedereen de verantwoordelijkheid draagt in je omgeving voor het geval er iets fout zou gaan. OK dan! Goed bezig dan! Ook zul je als kind altijd volgens de regels hebben geleefd en nooit eens kattekwaad hebben uitgehaald, want stél je voor er komt een enge psychopaat je vermoorden Bloos! Als je zó negatief leeft als dat je hier overkomt heb ik serieus medelijden met je. Helemaal niet banketstaaf bedoeld overigens, vind het alleen zwáár overdreven. Als die meiden gek van fietsen waren geweest en hadden gevraagd of ze een rondje op haar fiets mochten rijden en de TS dat goed vond, was ze dan ook onverantwoordelijk bezig? Stel die kinderen waren gevallen, moest ze dan ook haar hele leven daarvoor betalen? Geloof dat het tijd wordt dat een aantal mensen de wet moeten bestuderen.

ontopic: Leuk voor die kinderen dat je ze erop gelaten hebt! Veel plezier nog met je pony en geniet er maar lekker van!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 02:44

Cassidy schreef:
Er zijn landen waar je zelfs verplicht bent om een helm te dragen als je op de fiets zit...Lips are sealed. Snap trouwens niet dat dat niet in Nederland hoeft, dat toch een fietsland bij uitstek is.


Je zou goed in de regering passen van Nederland, nog meer regeltjes, is dat niet wat we allemaal willen

Een snorbrommer gaat wat harder dan een fiets, heb je ook geen helm bij nodig.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 07:21

Binko schreef:
En jij noemt dit off-topic...? (Ga lekker fietsen dan...)

Het ging over onverandwoordelijk gedrag van mensen en of kinderen die met pony's en of paarden omgaan..

Hoe moeilijk is het om na te denken voordat er wat gebeurd..?


Over foutloos Nederlands schrijven gesproken Lips are sealed Lips are sealed
Misschien zelf eerst eens een cursusje volgen voor je een ander op zijn taalgebruik aanspreekt...

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:45

punkies schreef:
Cadissy ik vind dat je zeurt! , Pukkie is een ex-manege pony en ik kan idd zelf ook inschatten of er niets gebeurd er is niets gebeurd en natuurlijk i dat risico er wel ja, maar dat hebben wij ook.

vaak heb ik overweging om maar te stoppen met bokt, alles maar dan ook alles wat je doen is fout slecht zielig en ontvrantwoordelijk, dit is de bron van alle pennymeisjes waar ik nu achter kom, de meesten die pennymeisjes belaggelijk maken gaat zelf alleen maar tuttelig met hun paarden om, ik ben het zat om te horen dat ik mijn maarden "mishandel" en dat alles zielig is en fout! Ik nock ermee als het zo door gaat, mischien heb ik dan zelf ook gezecht dat dit pennymeisjes waren, maar eigenlijk is het overgroote deel op bokt alleen maar ERGER! Boos! Stoom uit je oren

HELEMAAL MEE EENS

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:51

waar gaat dit over, gaat het over het onderwerp of gaat het over de mening van cassidy....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:58

Kom ik weer, zucht

punkies schreef:
daarbij kom je door een doort woonwijk met allemaal perkjes in het midden heel vredig, maar ik draafde over het nette aangelegde gemaaide gras met mijn shetje,


maar ik vind dit nog veel erger. Hier worden alle ruiters in de regio op afgerekend. Dat gras is namelijk niet bedoeld om met je paard/pony over
te draven, Zowizo kan je er een fikse boete voor krijgen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:34

Gijsenkim, je bent aan het zeiken Tong uitsteken

(By the way, denk er net zo over)

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:57

Binko schreef:
Dat jij dyslectisch bent, kan ik natuurlijk niet weten, en vind ik ook erg voor je.
Maar je kan ook een berichtje in WORD typen en door de spellings controle halen, dat doe ik ook vaak zat.

Het gaat er mij, en ik denk ook bij meerdere mensen om, dat de jonge generatie geen of weinig verantwoordelijkheids gevoel meer heeft..!
Denk je toch eens in dat als er een kind door jou toedoen een arm breekt, het kind is er na een dikke zes weken weer vanaf maar durft misschien nooit meer op een pony of paard.
En hoe denk je dat jij jezelf voelt...

Maar is het ook niet zo dat ouderen vaak vergeten dat ze zelf ook jong zijn geweest??? Vroeger nooit stiekem (met 14 jaar of zo) zonder helm op brommer gereden, in bomen geklommen, gerookt enz....??? Nou, ik ben 46 jaar en heb dat wel allemaal gedaan. Rijdt nu ook liefst zonder cap, is mijn eigen hoofd en verantwoordelijkheid en als het tijd is voor mij om mijn nek te breken oid dan gebeurd dat misschien wel door uit mijn bed te valllen Verward

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:52

Het is een mooi topic geworden over de discussie met of zonder cap rijden. En heeft niets meer te maken met waar dit topic mee begon.

Discussie is goed, maar houdt het netjes.

In nederland hebben we trouwens de regel dat de eigenaar van het paard ten alle tijden verantwoordelijk is. Ook als er iemand vrijwillig opgestapt is zonder cap. Als er iets zou gebueren is dus de eigenar verantwoordelijk.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 17:01

gijsenkim schreef:
Kom ik weer, zucht



maar ik vind dit nog veel erger. Hier worden alle ruiters in de regio op afgerekend. Dat gras is namelijk niet bedoeld om met je paard/pony over
te draven, Zowizo kan je er een fikse boete voor krijgen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg.

dat was een sarcatsishe opmerking Haha!

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:03

Cassidy schreef:
Ik betwijfel of dat zo gegaan is, maar goed.
Wel opvallend dat degenen die het gevaar niet zien tot de jongere generatie bokkers behoort.

Ik ben 46 en zie er ook het gevaar niet van in

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:28

noujaa ik dacht dat de discussie gesloten was!
ik heb verzorgpony's, en ben bezig 1 shet in te rijden, en de eigenaressen zijn daar niet bij, en ze zeggen ook dat het beter is dat ik er op ga zitten als er iemand anders in de buurt is, want stel je voor dat er iets gebeurt... hun zijn er verantwoordelijk voor als er iets gebeurd met mij.
Dit is net zoiets als met de (ex Verward) shetlander van punkies, zij neemt de verantwoordelijkheid dat er iemand op haar shet gaat zitten, (= dus haar beslissing). Als er iets gebeurd is zij daar ook verantwoordelijk voor. Maar er is niets gebeurd, dus waar hebben we het eigenlijk over.

Discussie gesloten Lachen

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:53

tjoneg jonge jonge...waar gaat het hier nou eigenlijk over! Punkies is gewoon even haar verhaal aan het vertellen van die dag wat er gebeurd is! Als dat nou ookal niet meer kan zonder van alles te horen, ben ik bang dat weinig bokkers nog hun belevenissen willen delen.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:02

Ik ben 42, en ik zie ook absoluut de beren op de weg niet *LOL*. Misschien ben ik van binnen nog jong Lachen? Vind het een enorm overtrokken discussie geworden...

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 20:37

ik heb vandaag met pukje gesprongen, 50 cm!!!!!! knap!! Nieuwe discussie....
Kan dat wel met een shetlander van 1.05 met een meisje van (?) 1.60 ongeveer van 40 kg??

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:57

jah hoor, kan wel

_Martine_

Berichten: 1648
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Loo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:17

Punkies, ik denk dat Cassidy het niet recht op jou gemunt heeft. Ik denk dat ze het al vond, en omdat jij met zo'n topic kwam ze zegmaar een reden had om erover te beginnen. (niet gemeen bedoelt, en als het niet zo is, dit berichtje gelijk vergeten Knipoog )

En je moet natuurlijk rekening houden met wat er kan gebeuren! *LOL* Maar dat realiseren wij ons (de jongere generatie) heus wel!! Want we zijn vast wel een keer van een paard afgevallen, waar we ons pijn bij hebben gedaan, of gewoon van geschrokken zijn. Bloos!

Nou, ach... als Punkies haar paarje al een tijdje had, kan ze opzich wel voelen wanneer die er vandoor gaat. denk ik...

Maar Punkies, nu ffies eerlijk: dacht je ook echt na over de consequenties?? over waar het dit hele topic al gaat Tong uitsteken
of schrok je er nogal al van en heb je er wat van geleerd...
Ik vond het eerlijk gezegd wel interessant wat iedereen er van vond. Maar dat is ook de bedoeling van een discussie Tong uitsteken En degenen die zeggen dat je het lief moet houden en gewoon zeggen wat je zelf zou doen en niet over anderen moet klagen... Ja sorry hoor, maar word het dan niet een beetje saai?? Scheve mond
Ach ieder zijn mening!!! remember that...

Knipoog wijze woorden uit een 14-jarig meisje Tong uitsteken Lachen

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:23

Ben het helemaal mee eens.. vind dit topic wel interresant.. discuseren is wel oke, maar niet als het een soort van *ruzie* begint te worden! misschien kunnen we nieuw discussie topic beginnen over verantwoordelijkheid

Haha nouja.. Haha! Ik wil in elk geval ff kwijt dat het wel kan om een paar meisjes op je shet te laten rijden, cassidy vindt van niet. Pling

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:24

Binko schreef:
Leer eerst eens foutloos schrijven, en jezelf niet al te belangrijk te vinden.
Ga daarna eens bij een goede manege vragen of jij een rondje mag stappen, dan leer je er weer wat bij...


sorry dat ik het moet zeggen dame (want ik dacht dat dit een opmerking van een meisje van een jaar of vijftien zou zijn), maar misschien moet je voor je zo'nopmerking plaatst even je profiel aanpassen, er zitten toch mínstens vier spel en stijlfouten in. en daarnaast, wat heeft intelligentie of verstand van paarden te maken met hoe goed je kan spellen? tsjongejonge....
-----
sorry, ik las dit en ik had direct gereageerd, zie nu dat lies dat ook al voor mij deed, maargoed, het maakt niet dat ik er minder over val Knipoog