Mooi heengegaan, ik zal je missen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:06

En God vroeg de geest van het paard
Ben je klaar om thuis te komen?
Ja zeker, helemaal, antwoordde de dierbare ziel
En, als paard, weet je dat ik heel goed in staat ben
Om voor mezelf te beslissen

Ga je dan mee? vroeg God
Straks, antwoordde de ziel met manen
maar ik moet langzaam gaan
Want mijn mensenvrienden hebben het moeilijk
Want weet je, ze hebben me nodig

Maar begrijpen ze dan niet, vroeg God
Dat je ze nooit zult verlaten?
Dat jullie zielen met elkaar verstrengeld zijn? Voor altijd?
Dat er niets wordt geschapen en niets verwoest?
Het is gewoon...... voor eeuwig en altijd

Dat zullen ze later wel begrijpen
Antwoordde het prachtige paard
Want ik zal hun hart influisteren
Dat ik altijd bij ze ben
Ik ben er gewoon...... voor eeuwig en altijd

Uit: Communiceren met dieren, Carol Gurney

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:17


Nonnetje

Berichten: 175
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:13

Sterkte!! Echt rot voor je!!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:14

Mikkie en Krummel...mooi hoor!

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:14

Spijtig.
Maar heel soms is het beter voor je.
Veel sterkte !

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 21:08

Dank jullie voor de lieve reacties Ach gut Na een rottig PB'tje te hebben gehad zijn er gelukkig ook mensen zoals jullie die met je meeleven en iets liefs zeggen. Het helpt wel. Mikke, net zoals Georgette was dit een prachtig gedicht. Ik kreeg de tranen weer in mijn ogen toen ik het las. Die website was trouwens ook lief, ik hoop maar dat mijn paardje ook nu op zo'n veilige plek is.

Jeetje, het is zo moeilijk! Ik begin Marron nu pas echt goed te missen. Gisteren had ik het nog niet helemaal door dat ze er niet meer was, maar nu realiseer ik me dat ze nooit meer terug komt. Ik mis haar echt! Ik heb gisteren en vandaag de hele dag haar halster meegesleept door het huis, gewoon alsof ze dan misschien nog een beetje bij je is. Heb gister avond haar halster mee naar bed genomen, klinkt een beetje raar misschien maar het voelde wel vertrouwd aan zo.
Het was toch raar gisteren, om met een lege trailer weer naar huis toe te rijden en met niks anders dan je halster in je handen. Ik denk dat ik mijn halster vanavond ook weer bij me hou. Ik heb dan het gevoel dat ze nog niet helemaal weg is. Ik hoop haar echt weer te zien. Misschien in een volgend leven Verdrietig

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:15

Ach meis...veel sterkte hoor... Ach gut als het voor jou steun geeft om het halster mee te nemen moet je dat gewoon doen...Ik kan het goed begrijpen dat je dit doet, het geeft toch het gevoel dat ze nog een beetje bij je is....sterkte hoor...

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:31

Zo te lezen heeft Marron een prachtig leven bij je gehad en heb je de beste beslissing die haar waardig was genomen.
Dat dit verlies verschrikkelijk veel pijn doet is begrijpelijk maar de prachtige fotos die je van haar gelukkig nog hebt kunnen nemen zullen haar altijd in liefdevolle herinnering houden.
Veel sterkte!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:07

Vind het echt heel erg voor je. Wat een mooi paard en wat stonden jullie leuk op de foto. Ik heb het al 2 x meegemaakt het afscheid nemen maar je eerste paard is toch het ergste dat raakt je het diepste.Sterkte de komende tijd Ach gut

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:50

Als jij je toch lekkerder voelt door dat halster mee te nemen moet je dat gewoon doen. Je moet doen wat goed voelt dat is het beste Knipoog

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 11:54

Dank je iedereen. Tis erg lief van jullie Verdrietig

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:32

Ik neem me meestal voor zulke topics niet te lezen.....
Ik vind dat zo vreselijk, dat je van zo'n trouwe maat afscheid moet nemen.
Nu zit ik dus ook met de tranen dit bericht te lezen en probeer het te verbloemen voor mijn vriend die naast me aan zijn pc zit....

Meid ,ik kan alleen maar zeggen, wat mag het paard zich gelukkig prijzen met een baas als jij!!!!
Dat getuigt van echte dieren liefde ,heb er veel bewondering voor, want wat moet die pijn onbeschrijfelijk zijn.
Ik denk dat iedere paarden bezitter hier wel eens aan denkt, ik althnas wel en alleen bij de gedachte dat ooit zo'n moment komt, kan ik echt al helemaal beroerd worden.
Het lijkt me ook vreselijk om dit te verwerken.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je het een plekje kunt gaan geven.
Je hebt in ieder geval de juiste beslissing genomen, daar hoef je nooit aan te twijfelen!
Ik hoop dat je daar dan ook de kracht uit kan halen.
En dat je het halster nu overal mee naar toe sleept.....ik kan me dat héél erg goed voorstellen, hou op die manier je paardje nog maar even lekker bij je!
Meid.....ik wens je alle kracht van de wereld toe en stuur je op deze virtuele manier een beetje van mij. Ach gut

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:39

Wat erg voor je zeg... het is altijd zo moeilijk om een goed maatje te laten gaan.. maar waarschijnlijk is dit voor haar het beste! de foto`s zijn echt heel erg mooi vooral die 1e vind ik echt leuk.. heel erg veel sterkte hoor Ach gut

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:36

Heeel veel sterkte... Ach gut
Wat moet zoiets verschrikkelijk zijn, afscheid nemen van je dierbare lieve paardje... Verdrietig Wat een mooie foto's zijn er nog gemaakt. Zo te lezen heeft ze een heel fijn leven gehad en is dit het beste wat jullie konden doen voor haar.
Ik weet nooit zo heel goed wat ik in zulke situaties moet zeggen, maar nogmaals sterkte!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:51

hey wijfie, sorry. ( niet mijn pbtje hoop ik ? )
als je me nodig hebt mag je me bellen zelfs s'nachts.
maakt me echt niets uit je bent gewoon een super meid en ik ben er voo rje. echt zonde van je lieve paardje, gelukkig heb je vvalartje nog om je troost bij te vinden... heel veel sterkte met een dikke knuffel van mij... Kusje
mandy

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:07

Ik zit hier met tranen in mijn ogen, die beslissing als ik er alleen al aan denk om die ooit te moeten maken. Heel veel sterkte de komende tijd, je zal haar onwijs gaan missen, maar je hebt wel voor het paard gekozen en niet voor jezelf. Dapper en goed van je....

Sterkte
Liefs Roos

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:57

sterkte Ach gut het is altijd sneu om een dier te moeten verliezen.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 13:02

Thanks lieffies! Lovers

Nou het is nu weer dag 4 sinds Marron er niet meer is. Het gaat telkens weer wat beter, alleen het gemis blijft. Ik ben gisteren weer voor het eerst naar mijn andere paardje geweest, Valar. Ben blij dat ik hem nog heb, ondanks dat ik Marron nog heel veel mis. Ik denk dat er altijd nog wel een leeg plekje in mijn hart zal blijven.
Lieve Marron, je hebt het vast heel goed daar Lachen

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:13

Wat rot voor je, krijg er tranen van in mijn ogen Verdrietig
Het is heel moeilijk, maar het is beter zo. Goed dat je hiervoor gekozen
hebt. Heel veel sterkte, en die foto's zijn een prachtig aandenken! Knipoog

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:24

VValar schreef:
Thanks lieffies! Lovers

Nou het is nu weer dag 4 sinds Marron er niet meer is. Het gaat telkens weer wat beter, alleen het gemis blijft. Ik ben gisteren weer voor het eerst naar mijn andere paardje geweest, Valar. Ben blij dat ik hem nog heb, ondanks dat ik Marron nog heel veel mis. Ik denk dat er altijd nog wel een leeg plekje in mijn hart zal blijven.
Lieve Marron, je hebt het vast heel goed daar Lachen


blijf daar maar aan denken wijfie..
bel je me vanmiddag ?
ik ben vandaag dfe helft van mn boeken vergeten omdat ik gister zo afwezig was door je berichtje. Ach gut

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:25

VValar schreef:
Thanks lieffies! Lovers

Nou het is nu weer dag 4 sinds Marron er niet meer is. Het gaat telkens weer wat beter, alleen het gemis blijft. Ik ben gisteren weer voor het eerst naar mijn andere paardje geweest, Valar. Ben blij dat ik hem nog heb, ondanks dat ik Marron nog heel veel mis. Ik denk dat er altijd nog wel een leeg plekje in mijn hart zal blijven.
Lieve Marron, je hebt het vast heel goed daar Lachen


blijf daar maar aan denken wijfie..
bel je me vanmiddag ?
ik ben vandaag dfe helft van mn boeken vergeten omdat ik gister zo afwezig was door je berichtje. Ach gut

melissa19
Berichten: 31
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:45

jeetje wat erg voor je sterkte ermee.
ik heb zelf ook een paard gehad met hoefkatrol en arthrose dus weet hoe slepend het allemaal is.
maar echt sterkte joh

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:34

nog heel veel Sterkte ermee Ach gut

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:07

Wat een prachtige foto's zijn er nog gemaakt, grappig dat jullie op de 2e foto allebei de ogen dichthebben Knipoog. Maar vooral die eerste vind ik prachtig!

Ik ben er helemaal stil van, kan me ook niet voorstellen dat iemand op zo'n moment rottige pb'tjes naar je kan sturen Scheve mond...
Ik vind het heel dapper van je dat je de beslissing hebt genomen om haar geen pijn meer te laten lijden. Heel veel sterkte Ach gut!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 21:16

Ja dat PB'tje was inderdaad niet zo leuk! Het kwam ook op zo'n rotmoment aan, de eerste ochtend nadat ik Marron had laten inslapen. Degene vertelde me doodleuk dat ik aan struisvogel politiek deed en dat ik erg egoistisch was geweest. Ik had namelijk volgens haar eerst naar Antoine de Bodt moeten gaan Verward Dat had ze me nog zo verteld! En ik moest de volgende keer maar heel goed nadenken wat ik met mijn andere paardje zou doen, mocht het nog een keer voorkomen. Ze vond het allemaal erg slecht. Nou ik heb toen weer met tranen achter mijn computer gezeten. Ik ken haar helemaal niet (ik had alleen een keer op haar topic gereageerd) en dat komt dan toch hard aan.

Maar gelukkig zijn er ook nog vriendelijke mensen hier op Bokt die je toch een hart onder de riem steken met hun berichtjes Lachen Daar ben ik heel blij mee. Vind het tof dat jullie nog steeds reageren hierop. Het is toch verschrikkelijk moeilijk, het het was ook geen makkelijke beslissing. Naar mijn idee heb ik er alles aangedaan wat ik kon doen, en was dit het beste wat ik voor mijn paardje kon doen!