pony beet! waarom?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

pony beet! waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 19:59

oke ik weet het ik ben wat laat want die bericht gaat over vorige vrijdag
ik ging naar de manege hoewel ik niet zo'n zin had want het goot bakken regen ! ik deed tog maar mee anders verloren moeite ik ging op olijfje
in de bak wil ik ff men linkerbeugel op maat maken doet ze nx ik ga naar de andere kant raak de beugel aan en plots hap!!!
ik dreig met een tik door men hand op te steken en te doen of ik boos ben
plots zegt Sandra (instructrice) he dorothee dat wil ik niet meer zien hoor!
Verward
moet ik die pony dan laten bijten telkens als ik haar beugels goed doe ?
Bloos! raaaaar
ik snap het niet hoor ze had niet eens reden om te bijten!!
zomaar plots hap de beugel schokte ook niet tegen haar buik ofzo hoor


Kimmy1
Berichten: 25
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:07

Als een paard je bijt moet je terug bijten door zijn vel te pakkken en heel erg snel omdraaien of zijn oor omdraaien of een tik op zijn hoofd maar dat op zijn hoofd is een snele kans op hoofdshuw of een tik op zijn buik

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:09

alles doen behalve toestaan dat hij je bijt

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 20:12

hij is al een beetje kopschuw dus zijn hoofd is geen goed idee denk ik zo
maar ja gebeurd is gebeurd volgende keer meteen een goeie mep tegn der ribben niet pijnlijk maar klinkt wel zo als je dat doet meestal schrikt ze vant geluidje

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:18

inderdaad gelijk afstraffen anders blijven ze het doen

4-7-2007 geb. cocktail-calypso
helaas heb ik m moetten verkopen

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:29

jah een beetje raar maar doet ze dit vaker want het kan ook een vlieg of horzel zijn of kriebel

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:13

waarom beet hij?

was het gericht tegen jou, of zat er misschien een vlieg die hij wilde wegjagen'?

als hij het iedere keer doet als je d ebeugel aanraakt, wil dat zeggend at er iets mis is aan die kant, hij zal dan wel pijn hebben ofzo en aan jou duidelijk maken dat het niet fijn is.

weet niet of je dan moet gaan slaan.....

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:56

sommige paarden bijten ook omdat ze het niet leuk vinden om aangesingeld te worden...mischien dat ze dacht dat je dat ging doen..
en dat ze daarom beet..

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:02

Ik snap jouw instructrice wel dat ze dat niet wil vooral niet als het beestje kopschuw is.(ik zal zelf ook nooit op het hoofd slaan van een paard) Maar heb je haar niet meteen gevraagd hoe je dat dan wel op moet lossen??

Als ik weet van een paard dat hij zou kunnen gaan bijten zorg ik met behulp van de teugel er voor dat hij niet bij mij kan.

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:29

mieschien was het een vlieg ¿?

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 17:50

Hoi allemal er zat geen vlieg want het goot egt hard dan blijven ze meestal. Weg aan singelen doe ik meestal niet langs de rechtse kant en dat weet ze echt. Ik vroeg :tja hoe moet ik haar dan duidelijk maken dat ze dat niet mag?? En toen zweeg ze Verward Ent was echt naar me gericht ze had bijna mijn arm vast en als daar ergens een vlieg zit gebruikt ze haar staart hoor Schijnheilig

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:54

wat raar nouja ik zal kijken of het vaker gebeurt en of het niet toeval was dat ze deze keer beet het kon ook een kriebel zijn Verward


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:29

ja terug bijten! maar als je het zielig vind dan geef je der een tikkie op der neus als je denkt dat ze een reden heeft moet e dat gaan uitzoeken....

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:05

Nooit maar dan ook nooit het teken laten merken dat je hem of haar op zijn der hoofd wil tikken!!!!!!!!!!
Kan ze kopschuw van worden!

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:00

Niet toestaan dat ze je bijt, al schreeuw je een keer of geef je haar een tik, ze moet weten dat dat niet geaccepteerd wordt. Mijn paard krijgt altijd een tik tegen zijn hoofd, hij weet donders goed dat het is omdat hij niet mag bijten. Hij doet het nu ook niet meer, en kopschuw is hij er niet van geworden, als je maar consequent straft en alleen als ie het echt verdiend heeft.

Sprakeloos

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:42

Als mijn paardje mij bijt, dan krijgt hij wel een mep tegen zijn kop. Tis maar net waar ik hem kan raken.
Hij mag mij niet bijten, dus als hij het wel doet krijgt hij een mep. Hij weet heel goed dat hij dan fout zit en hij is echt niet kopschuw!
Hij gemeen = ik ook gemeen.

Nieuw profiel! Eindelijk

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 07:30

alleen als een paard je bijt mag je hem een dreun verkopen tegen zijn neus, want daar is hij fout dus op die plek mag je hem ene tik geven, als een paard schopt, schop ik terug..

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:39

ellepel schreef:
alleen als een paard je bijt mag je hem een dreun verkopen tegen zijn neus, want daar is hij fout dus op die plek mag je hem ene tik geven, als een paard schopt, schop ik terug..


precies
ik ben alleen niet zo dat als mn pony me bijt..dak terug ga bijten... Bloos zoals sommige wel doen..
dat lijk me beetje vreemd..
maar idd dan krijgtie een tik...

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 01:56

die van mij heeft daar ook een handje van! alleen dan nie tijdens het rijden gewon harde stem op zetten en het gvd woord gebruiken een lage harde stem mannen stem!

make your dreams come true

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:28

Nou Nou, we slaan, schoppen, trappen en meppen er weer lekker op los! En dan ook nog maar eens flink gaan vloeken, dat is de beste die er bij staat, daar leert je paard wat van!
Leer hem gewoon af om te bijten tijdens het aansingelen, zorg dat je met z'n 2en bent. Een bij het hoofd en die houdt de verste teugel vast, als hij zijn nek draait trek je hem terug en zeg duidelijk NEE. En dat doe je niet 1 keer maar net zolang totdat hij wel naar voren blijft kijken.
opstappen precies zo, dan leer je een paard iets. Lijkt me beter dan de alternatieven die door velen hierboven geoppert worden.
De goeden niet tena gesproken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, _Gerdien_, Bretsa, IndianSu, LisaVH96, Loe_Loe, mino1, SemrushBot, Tazzey en 25 bezoekers