US op de internationale tour!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MHSolo

Berichten: 65
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Tatooïne

US op de internationale tour!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 00:36

Ach... het is maar vlak over de grens en voor ons een heel klein eindje rijden maar toch ...vandaag zijn Francisca en ik gestart in Duitlsland en dus met recht echte internationals Tong uitsteken Haha!

We zijn naar een western wedstrijd in Haren (Ems) geweest. De accomodatie was (vond ik tenminste) mooi en de mensen zeer vriendelijk! Zo kregen we na het inschrijven een tasje mee met de nummers, parcoursen e.d. maar ook voorzien van paarde- en ook mensensnoepjes! Vingers aflikken

Natuurlijk zijn er ook foto's gemaakt! Je kunt deze zien op de site van United Stables onder het kopje 'Fotogalerij'.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:49

Ontzettend leuk zeg! Allebei van harte gefeliciteerd!! Leuke foto's!! (Mooie site trouwens! Tong uitsteken )

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:40

Jaaaaa, mooie site he!
En volgende week doen US members mee met de NK OK dan! Zet 'm op en tot woensdag!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:06

WAUW! Toe maar, in Duitsland starten! En ik las dat jullie het ook nog best goed gedaan hebben! SUPER!

Inderdaad, iedereen succes op het NK en tijdens de Endurance ritten!

asbe

Berichten: 119
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Kiel-Windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:31

Ik ga naar de AQHA-show en ga starten in de halter Knipoog . Bedankt voor de succes wensen. Wij zullen zeker ons best doen OK dan! .

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:52

En deze werd er ook gespot:

Afbeelding

Een on-ontdekt talent!! Pas maar op, hij komt er aan!! Tong uitsteken

MHSolo

Berichten: 65
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Tatooïne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 22:37

Onze US hoofdtrainer! *LOL*

-------------------------------------------------------------------------------------

Om er toch nog even een echt verslag van de dag van te maken leek het me leuk om nog iets te schrijven.

De dag begon rustig, aangezien onze onderdelen (Trail, Horsemanship en Pleasure) pas begonnen om 14:00 uur. De rit naar Reithoff Schmitz in Haren verliep ook voorspoedig, wat we ook te danken hadden aan de goede rijtips die we onderweg ontvingen van Francisca en Wilfred.

Eenmaal aangekomen was het een kwestie van melden bij het secretariaat. Dat moest natuurlijk in ons beste duits en gelukkig ging dat goed! 3 dames stonden ons daar op te wachten en hadden een eindeloos geduld! Lachen

Toen alles was geregeld en Cactus inmiddels was opgezadeld was het tijd een voor een beetje voorbereidend rijden! Dat ging goed behalve dan dat je onder het rijden voorzien werd van een scrub beurt door de harde wind en opstuivend zand! Maar Cactus bleef kalm (hoewel ze vreemd opkeek toen een klein meisje op een shetlander voorbij kwam) en deed haar best. Dus we waren klaar om te beginnen.

Het eerste onderdeel was de Trail. Daarin kwamen we tegen een hek (mooi maar ook erg GROOT), achteruit tussen 2 balken, een (hele platte groene) brug, drafbalken, vierkantje en tot slot nog een balk waarover we zijwaarts moesten. Cactus was toch iets onrustig en lette niet altijd goed op maar we werden derde en mogen dus absoluut niet klagen!
Dat haalden we vooral door toch overwegend alle onderdelen goed af te sluiten.

In de Horsemanship was het niveau bijzonder hoog! Wat ik erg goed kon constateren omdat ik 10e (en laatste) was. Dat ik laatste was vond ik niet echt leuk aangezien Cactus dan meestal maar slecht bij de groep weg wil. Maar dit keer deed ze het (voor haar doen) boven verwachting goed! Jammer genoeg sprong ze bij het "on the rail" gedeelte 1 keertje verkeerd aan in de galop. Maar in totaliteit was ze rustiger dan tijdens de Trail en daarom was ik erg tevreden! (ook al won ik geen lintje Tong uitsteken )

Nadat er maar nauwelijks tijd was voor rust (het voelde aan als slechts een halve minuut ofzo) begon de Pleasure en kon ik dus de bak alweer in!
Wat voor gelde voor de Horsemanship gelde ook voor de Pleasure. Behalve dan dat Cactus ietsje onrustiger werd. Misschien omdat ze er flauw van werd en het wel genoeg vond! Gaaaap Maar we waren geen op hol geslagen duo en daar was ik al heel erg blij om! Cool Jammerlijk genoeg sprong ze ook tijdens de pleasure aan in de verkeerde galop. Maar ik kon haar goed terugnemen en zodoende lukte het toch nog om ook de goede galop te laten zien aan de jury! Bij de Pleasure werden we als 6e geplaatst waar ik zeer blij om was ook al waren er niet meer dan 6 deelnemers in de bak Nagelbijten / Gniffelen

Tot slot kon ik weer terug naar het secretariaat. Niet om mijn nummers terug te brengen want die had Francisca al voor mij ingeleverd. Maar wel om €5,00 te innen die ik heb verdiend met de 3e plaats in de Trail!!! Jawel ...mijn eerste prijzengeld! Haha!

Eenmaal Cactus weer ingeladen in de Trailer nadat ze had gegeten en gedronken werd het hoognodig tijd om weer naar huis te gaan! Met een goed gevoel werd de terugreis aanvaard. Een goed gevoel omdat Cactus zich van haar goede kant had laten zien en ikzelf al weer zin had gekregen in de volgende show! (nou ja Scheve mond Knipoog )

asbe

Berichten: 119
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Kiel-Windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:53

MHSolo schreef:
Onze US hoofdtrainer! *LOL*


Met de nadruk op HOOFD! Haha! Die nieuwe pet zal 'm dan ook geweldig staan Knipoog

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:00

WAUW! Dat ziet er super uit!!! Die hoofdtrainer kan er wat van zo te zien!!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 07:18

Mooie foto! En hij heeft het lintje al op zak!

DennisC

Berichten: 116
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:08

Haha, dat was me nog niet eens opgevallen! Lachen

Echt een leuke foto.
Hij staat ook op de site zag ik net!

Duitsland was inderdaad een erg leuke wedstrijd en Cactus heeft echt haar best gedaan. OK dan!
En Mijme natuurlijk ook!!!

Nu op naar de NK!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:10

Wat leuk zeg.
Altijd leuk om ook ervaring in het buitenland op te doen OK dan!