Mishandeling gezien?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urlyjoler
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-04

Mishandeling gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:30

het was TE ERG voor woorden. Ik fietste net terug van mijn paard en dan kom ik altijd langs een verlaten boerderij. Ik hoorde allemaal gehinnik en geschreeuw. Ik stopte even om het te bekijken. Er ging ene deur open en er kwam een man uit de deur. Hij liep naar een schuurtje toe en kwam daarna were terug. Ik stond in het donker achter ene boom dus hij kon mij niet zien. Toen zag ik hoe hij het paard sloeg en schopte alsof het ene stuk vuil was!!! Ik durfde niet te doen want de man zat zo hard te schreeuwen! Ik vond het echteng. Het paard zat echt te steigeren enzo..
Toen de man weer naar het schuurtje ging ben ik hard weggefietst.
Mensen help, wat moet ik doen, moet ik de politie bellen??

IK BEN TEN EINDE RAAD!
WIE DOET NOU ZOIETS?? Verward

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:33

Helaas bestaan dit soort mensen ook nog steeds anno 2004!
Als dat beest er verder goed verzorgt uitziet, doe je er weinig aan. Is dat beest zwaar verwaarloosd, dan kun je altijd politie en dierenbescherming waarschuwen en op de hoogte houden!

Pas je wel op!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:34

Ten eerste kunnen we niet zien en niet uit je verhaal opmaken of de bestraffing die het paard heeft gehad misschien een terechte bestraffing is geweest. En ja, dat gaat soms gepaard met geschreeuw en een trap. Dus ik zou me er verder niet teveel zorgen om maken. En de politie hoef je niet te bellen, die komt daar toch niet voor.

urlyjoler
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:35

ik heb m wel vaker in de wei zien staan, hij is heel magertjes enzo.
Hij staat alleen in een hele grote wei, maar zie verder nooit mensen lopen ofzo.. Alleen nu dan!! Boos!

En Cassidy, ik snap je opmerking niet. Een paard schop je niet, ik weet niet hoe jij je paard dan wel bestraft.
Ik heb hopelijk duidelijk gemaakt dat hij echt veel slagen werd enzo, en dat lijkt me gene normale straf...
Laatst bijgewerkt door urlyjoler op 01-09-04 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:37

ben je nieuw of durfde je niet onder je eigen "naam" dit neer te zetten?

je weet helaas niet wat er vooraf gebeurde maar slaan en schoppen en schreeuwen , denk niet dat hij dat zomaar deed
en bij een vastgebonden paard zeker niet eerlijk
zou t gewoon ff in de gaten houden , kijken hoe t paard er bij staat etc

en als je denkt dat het echt foute boel is DB bellen

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:42

Ik durf eerlijk te zeggen dat ik mijn paard weleens een schop heb gegeven. Geen harde ofzo, en hij moest daarna ook niet heel erg hard schreeuwen of hinniken.
Maar wij hebben het niet gezien, en jij wel. Dus jij bent degene die er over kan oordelen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:44

Ik vind het geen stijl...zoiets doe je idd niet bij een paard...je schopt en slaat hem niet zomaal en dan nog als het terecht is dan vind ik deze bestraffing een beetje overdreven...maar ik zou het ook even afwachten...je hebt dit nu 1 keer gezien...als het nou vaker gebeurd kan je wel de DB bellen ofzo....in ieder geval succes en doe idd voorzichtig....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:45

urlyjoler schreef:
En Cassidy, ik snap je opmerking niet. Een paard schop je niet, ik weet niet hoe jij je paard dan wel bestraft.


Om te beginnen kun je een paard wel degelijk een schop verkopen, maar dan met de wreef van je voet, en niet met de neus. En ja, die van mij heeft weleens een trap van me gehad. Als ik mijn paard bestraf, dan zorg ik ervoor dat die bestraffing aankomt. Niets is zo erg als een bestraffing die niet als zodanig door het paard herkent wordt. Ik heb een heel repertoire aan bestraffingen. Mijn stem, een tik, en als allerhoogste die trap. En dan moet hij aardig over de schreef gaan wil ik die gebruiken. Maar gebruikt heb ik hem, daar ben ik heel eerlijk in.

Als een paard mij bijt bij het aansingelen, of met twee achterbenen de box uit wil werken, dan komt er bij mij geen opgeheven vingertje en het woordje "foei", dan laat ik heb alle hoeken van de box zien. Meteen, zonder 5 Minuten na te denken van: tjee, nu draaide ze haar kont naar me toe en haalde uit, raaktje me net niet, wat zal ik als bestraffing doen? Zal ik bestraffen? Of zal ik belonen? Of toch maar proberen met een suikerklontje te paaien zodat we weer vriendjes zijn?

urlyjoler
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:50

Fijn dat mensen mij snappen.
Maar cassidy, je snapt me verkeerd meissie..
Ik geef mijn paard ook wel eens een daajakker.. Maar deze man sloeg en schopte zijn paard meerdere malen. Ik weet niet wat hij in dat schuurtje ging halen maar het leek op een soort. Dus het gaat hier echt om mishandeling!!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:50

tja...wat je hier nou op moet zeggen??

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:51

waar leek het op dan??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:53

Urlyjoler, ik reageerde op jou reactie en die van Aphrodite dat je een paard zo niet bestraft (dus door te schoppen en te schreeuwen). Op het moment dat je wegloopt om een eind hout te pakken ontaard het wel degelijk in een mishandeling, omdat het paard het na een paar minuten alweer vergeten is waarom hij bestraft wordt.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:55

ik begrijp dat je erg geschrokken bent ,
maar wij lezers hebben het niet gezien en proberen het dus reeël
te bekijken , jij vroeg advies dus die krijg je dan naar ieder zijn eigen mening/idee

nogmaals ik kan je alleen maar adviseren het n beetje in de gaten te houden , en als het echt om mishandeling gaat zal hij t vaker doen en dan kan je dus de DB bellen

urlyjoler
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:57

OW, okeej, dankjewel Nikuye!
en de anderen ook bedankt.
Ik ben erg geschrokken maar begin nu te snappen hoe ik moet gaan handelen

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:14

lastig..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:20

Tsja, mijn eerste ingeving was ook dat het een schaduwaccount was om de boel eens lekker op te ruien.
Vond het wel een erg dramatische binnenkomer nl.
Je kunt iig zeggen dat je je geprofileerd hebt in je eerste topic Rolleyes

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:23

Volgens mij heeft er hier iemand een heeeele grote duim.....

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:26

politie bellen, er een melding van maken, de politie zoekt dat dan uit en zijn alleen maar blij dat zoiets gemeld word.
als die man dat paard alleen een schop had gegeven had je vast dit topic niet op bokt gezet....
gewoon ff bellen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 00:05

Tja, is ook een erg smeuige titel...Lips are sealed

En ik was ook al zijn/haar meissie?

urlyjoler
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 11:51

Bedankt voor de goede reacties. Ik kan het verder niet echt uitstaan dat mensen zeggen dat ik dit allemaal verzin. Ik ben er gewoon erg van geschrokken en vandaar misschien mijn 'overdreven reactie'..
Ik heb er niets aan als ik steeds moet gaan verdedigen dat dit echt gebeurd is, dus hou daar alstublieft mee op!


Ik ga snel de politie en de dierenbescherming bellen

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:34

tsja... idd db of politie bellen
en kijken wat die eraan willen doen

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:01

Dat heeft nou niet veel zin meer he.
Denk je dat die man denkt: De politie komt, laat ik m'n paard eens gaan slaan?

urlyjoler
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 18:43

nee Billy, dat is ook wel zo. Maar waarschijnlijk heeft het paard wel verwondingen of vleeswonden ofzo. En ik kan het dan toch wle doorgeven ana de DB

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:17

Citaat:
Urlyjoler, ik reageerde op jou reactie en die van Aphrodite dat je een paard zo niet bestraft (dus door te schoppen en te schreeuwen). Op het moment dat je wegloopt om een eind hout te pakken ontaard het wel degelijk in een mishandeling, omdat het paard het na een paar minuten alweer vergeten is waarom hij bestraft wordt.


Klopt helemaal, ik weet dat een paard het na een paar minuten weer vergeten is en ik geef mijn pony ook een tik ofzo gelijk op het moment dat ie iets flikt en ik heb hem ook wel es een schop gegeven omdat ie me keihard beet maar dat is maar 1 keer....en wat Urlyjoler zei, is dat ie het paard herhaaldelijk schopte en sloeg...en dat lijkt me toch echt fout....of heb ik het nou mis? Verward

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:27

Je schopt een paard toch niet net zoals mensen die een hond schoppen ofzow...een tik ok maar schoppen als ik dat iemand zie doen dan ga ik echt uit mn dak hoor sorry Boos!