Cursus natuurlijk hoefbekappen, zeer geslaagd!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Cursus natuurlijk hoefbekappen, zeer geslaagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 22:55

Nou daar gingen we dan vanochtend om 7 uur werd ik opgehaald, 2,5 uur rijden helemaal naar Odoornerveen. Eerst uitleg en theorie de hele dag en aan het eind was het zover, brrrrrrrrrrrr een ton met kadaverhoeven. Niet teveel bij nadenken, over waar het aan heeft gezeten. En bekappen maar, nou het eindresultaat was goed. Ik ben erg te spreken over deze cursus en het is zeker een aanrader!


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:03

Gaaf zeg! Leer je dat allemaal op 1 dag?

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 23:17

Ja, het valt wel mee hoor, een hoefsmid leert natuurlijk veel meer, vooral ijzers kosten veeeeeel tijd om te leren. Kort gezegd leer je hier het nabootsten van natuurlijke slijtage zoals dit ook in het wild gebeurd.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:29

Zoo dat klinkt goed! Lijkt me wel eng om in echte paardenhoeven te gaan snijden binnekort. Het is wel voordeliger Lachen en beter.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 23:37

Die stinken tenminste niet zo Lachen, ik dacht ook dat ik het heel eng zou vinden. Ik bedoel, je bent opgevoed dat de hoeven heilig zijn. Maar ik ben helemaal overtuigd en ben niet bang om het zelf te gaan doen. Klein detail arabesk moet nog wel leren voetje geven, dus daar moet ik ff op wachten... Lachen

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 08:02

Ik heb de cursus ook gedaan en bekap inmiddels mijn eigen paarden en pony's. Bevalt mij super. En gelukkig bevalt het de paarden en pony's ook goed!

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 08:15

Wij hebben een minicursus gedaan via de menvereniging. Een van de leden is hoefverzorger en die heeft ook uitgelegd hoe je het beste aan het werk kan gaan. Ook wij hadden er kadaver-hoeven bij (idd erg stinken. Ik was toen ca 7 maand zwanger, en voor mijn gevoel stonk het nog erger!) Wij hadden er een shetten hoefje bij waarbij heel duidelijk te zien was dat hij na een tijdje andere eten had gekregen. De opbouw van de hoef verandere geheel. Heel apart.
Zelf vijl ik mijn hoeven alleen (eh, van mijn paard natuurlijk) en laat 1x per jaar de hoefverzorger komen om te bekappen en straal weg te snijden. Op de een of andere manier krijg ik de benen nog niet lekker te pakken en lig na 2 voeten al bijna op apegapen!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 08:24

Ja het is wel zwaar, maar goed als je het zelf kan kan je elke week een beetje doen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 07:19

Vind het wel knap hoor als je het zelf kan. Onze Tinker heeft enorme hoeven, na het uitkrabben ben je al "versleten" Bloos!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Ginny135, Jihama, Kla4tje, Mark0919, shaddy82 en 35 bezoekers