Spruce Meadows: Jessica Kuerten springt 2 m. 12!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Spruce Meadows: Jessica Kuerten springt 2 m. 12!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 19:03

Lachen Nu ik in Calgary verblijf moet ik natuurlijk ook naar het bekende Spruce Meadows Master tournament!!! Gisteren zij een mede internationale studente uit Australie en ik hier een dagje geweest.
Direct na college zijn we in de trein gestapt en op het meest zuidelijke station hebben we de bus naar het concoursterrein gepakt. We arriveerden net op tijd voor de Encana springrubriek, 1.3 - 2.0 m jumper. Er stond een mooi parcours op het enorme veld en ook het deelnemersveld was de moeite waard: Rodrigo Pessoa (met Baloubet du Rouet), Beezie Madden, Jos Lansink en drie van onze Nederlandse ruiters: Wim en Gerco Schroeder (zoals ze zie hier noemen) en Albert Zoer. Helaas waren onze landgenoten niet zo in vorm vandaag, ze eindigden respectievelijk 29e, 19e en 14e.
Het was nog best een opgave om bij het springen te kijken, het is nog maar half september, maar de winter is hier alweer in aankomst. Het was vreselijk koud!!!
Gelukkig staat het terrein vol met allemaal kraampjes en tenten. Ze hadden ook broodjes kroket bij het Nederlandse kraampje!!! Jippie!!! Vork OK dan!
De leukste rubriek kwam later op de avond: het Atco electric circuit, er waren 6 sprongen opgesteld achter elkaar, en iedere ronde werden de sprongen verhoogt. Op het laatst bleven alleen de Mexicaan Jame Guerra met Royal Beach Cupido (Calando x Ladalco) en Jessica Kuerten met Castle Forbes Libertina (libero H x Polydor) over. Volgens mij stond de laatste sprong toen op 2 meter, maar dit redden ze beide niet en eindigden ze op een gedeelde 1e plaats.
Vervolgens mochten deze twee een poging ondernemen het Spruce Meadows record van 2.10 te verbreken. De hindernis werd op 2 meter 12 gezet!!! De Mexicaan en zijn paard redde het niet, maar Jessica Kuerten en haar paard kwamen er over! Wow! Echt ongelooflijk...
Zondag gaan we weer heen, voor de $ 1,000,000 Geld, geld! CN international Grand Prix. Binnenkort kunnen jullie dus weer een verslagje van mij verwachten!

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:21

gaaf Haha! heb je ook foto's Bloos haha ben benieuwd... lijkt me heel gaaf om te zien

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 19:38

De foto's komen nog! Alleen niet van het 2.12... Het was inderdaad super gaaf!!!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 14:32

2. 12 pfffffffffffff wat een hoogte zeg, heb je zelf al wat gevonden om te rijden?

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:01

Ik heb het zelf ook op de tv gezien ,en niet te vergeten ,het zijn 6 sprongen achter elkaar met telkens 2 galopsprongen tussen .als je voor of achter die lijn staat zie je niks anders dan balken,balken en nog eens balken echt angstaanjagend