Boete voor buiten rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:49

gijsenkim"]
Stelen mag ook niet, maar als je nou geen geld hebt om het te kopen mag het dan wel????
[/quote]

Hé dat is een goeie! Haha! *Gaat naar de eerste de beste wei die ze ziet met paardjes* Schijnheilig

[quote="gijsenkim schreef:
Misschien heel kort door de bocht van mij, maar wat niet mag, mag niet! regels zijn regels en daar hoor je je aan te houden, heel simpel. Op het moment dat jij vind dat die regels niet voor jou gelden, mag je ook niks zeggen over andere mensen die zich niet aan de regels houden en daardoor jou hinderen.



toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:09

Ik snap het op zich wel maar goed is het inderdaad niet.. denk dat je toch beter andere mogelijkheden in de buurt kunt zoeken of zoals ook al werd gezegd vragen om de aanleg van een ruiterpad.. het pad waarover jij het had word ook mountainbikepad zei je dus op zich wil jullie gemeente schijnbaar best meedenken en meewerken aan dit soort initiatieven als er genoeg behoefte aan is. Alleen verwacht bij een gemeente niet dat het in 1 of 2 maand geregeld is..

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:12

Wij hebben ook van die plekken waarje eigenlijk niet mag komen maar wat we toch doen omdat dat echt geweldige paden zijn. Lips are sealed
Gelukkig nog nooit gepakt Haha!

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 10:46

liza van loon schreef:
Wij hebben ook van die plekken waarje eigenlijk niet mag komen maar wat we toch doen omdat dat echt geweldige paden zijn. Lips are sealed
Gelukkig nog nooit gepakt Haha!

Ik reed daar dus ook al 2 jaar zonder gepakt te zijn, alleen een maandje terug wel voor de 1e x.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:27

Citaat:
Van de Nedereindse weg af, onder de A2 door en gelijk rechtsaf.
Een recht lang stuk waar je tot aan de Zwolsche Algemene door kan galopperen. Zonder verkeer.

Ga eens wat mensen optrommelen op je stal en vorm een actiegroepje of zo. Gewoon een officiele aanvraag indienen voor een ruiterpad; nee heb je, ja kan je krijgen.
DOEN!!!!


Helaas is dat stuk wat jij bedoelt een hondenuitlaatpad geworden en als je er met je paard gaat rijden wordt je uitgescholden door de mensen die er met honden wandelen (ook niet helemaal onterecht...). Ik rijd ook altijd bij de plas. Het rare is dat er nergens staat dat paarden er niet mogen komen. Nou ja, wel indirect, er staat namelijk dat paarden alleen op de ruiterpaden mogen komen. Tja, en die zijn er niet. De politie zegt er trouwens niets van als ze je zien rijden. Honden mogen er officieel ook niet loslopen maar er is bijna geen enkele hondenbezitter die zich er aan houdt. En dat mannetje met het groene busje geeft die mensen géén boete! Ik ben het mannetje (gelukkig) nog nooit tegengekomen in twee jaar tijd (en ik rijd er toch zo'n twee keer per week). Maar ik houd wel rekening met de andere mensen die er wandelen/fietsen. Er er zijn een heleboel ruiters daar die mensen passeren in rengalop Op zo'n manier verpest je het natuurlijk voor de rest. Ik denk namelijk dat ze er anders niet zo'n probleem van zouden maken, net zoals ze er ook geen probleem van maken dat de honden los lopen.

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 16:49

Jits schreef:
Helaas is dat stuk wat jij bedoelt een hondenuitlaatpad geworden en als je er met je paard gaat rijden wordt je uitgescholden door de mensen die er met honden wandelen (ook niet helemaal onterecht...). Ik rijd ook altijd bij de plas. Het rare is dat er nergens staat dat paarden er niet mogen komen. Nou ja, wel indirect, er staat namelijk dat paarden alleen op de ruiterpaden mogen komen. Tja, en die zijn er niet. De politie zegt er trouwens niets van als ze je zien rijden. Honden mogen er officieel ook niet loslopen maar er is bijna geen enkele hondenbezitter die zich er aan houdt. En dat mannetje met het groene busje geeft die mensen géén boete! Ik ben het mannetje (gelukkig) nog nooit tegengekomen in twee jaar tijd (en ik rijd er toch zo'n twee keer per week). Maar ik houd wel rekening met de andere mensen die er wandelen/fietsen. Er er zijn een heleboel ruiters daar die mensen passeren in rengalop Op zo'n manier verpest je het natuurlijk voor de rest. Ik denk namelijk dat ze er anders niet zo'n probleem van zouden maken, net zoals ze er ook geen probleem van maken dat de honden los lopen.

Neej klopt ik heb zelf een x aan een politie gevraagd van: Ja mag je hier eigenlijk rijden? zei de politie ja natuurlijk. dus....:S
en ik kijk natuurlijk wel uit voor mensen en honden. en galoppeer alleen als er niemand daar loopt.

Groetjes evelyn

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:08

eVeLyNtJuHhH schreef:
ik zeg tog niet dat het stoer is?


Zo kom je anders wel over.

'Maarja ook al mag je daar nie rijden we doen het tog. En als je senl bent heb je nie eens een bekering.
Zo dit wou ik ff zegge Haha!



Regels zijn er niet voor niks.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:11

gijsenkim schreef:
Stelen mag ook niet, maar als je nou geen geld hebt om het te kopen mag het dan wel????

Misschien heel kort door de bocht van mij, maar wat niet mag, mag niet! regels zijn regels en daar hoor je je aan te houden, heel simpel. Op het moment dat jij vind dat die regels niet voor jou gelden, mag je ook niks zeggen over andere mensen die zich niet aan de regels houden en daardoor jou hinderen.


IDD

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:14

Gemma schreef:
Zo kom je anders wel over.

'Maarja ook al mag je daar nie rijden we doen het tog. En als je senl bent heb je nie eens een bekering.
Zo dit wou ik ff zegge Haha!

Regels zijn er niet voor niks.


Dat is allemaal heel erg waar.
Maar... de TS zegt verderop dat ze het niet stoer heeft bedoeld EN ze gaat met de komende stalvergadering inbrengen of ze niet met zn allen een brief naar de gemeente kunnen sturen over de aanleg van ruiterpaden.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:27

Citaat:
EN ze gaat met de komende stalvergadering inbrengen of ze niet met zn allen een brief naar de gemeente kunnen sturen over de aanleg van ruiterpaden.


Onze stalhouder is al een tijd bezig om ruiterpaden aangelegd te krijgen en hij zit ook in de gemeenteraad, maar tot nu toe heeft hij nog weing succes gehad...

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:59

Jits schreef:
Onze stalhouder is al een tijd bezig om ruiterpaden aangelegd te krijgen en hij zit ook in de gemeenteraad, maar tot nu toe heeft hij nog weing succes gehad...


Wat jammer zeg.
Terwijl er in Nieuwegein toch best veel paarden rondlopen en er dus ook heel veel mensen gebruik van zouden willen maken.
Zou een handtekeningenaktie misschien wat kunnen uithalen?

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:58

Alet schreef:
Dat is allemaal heel erg waar.
Maar... de TS zegt verderop dat ze het niet stoer heeft bedoeld EN ze gaat met de komende stalvergadering inbrengen of ze niet met zn allen een brief naar de gemeente kunnen sturen over de aanleg van ruiterpaden.



Ik lees bijna nooit hele topics Tong uitsteken Duurt te lang Knipoog