Een dagje bij mij op stal....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-01 20:35

Nu kan ik me weer herinneren waarom ik de hele zaterdag op stal doorbreng terwijl 'normale' mensen zouden winkelen of uitslapen ofzo op zaterdag Haha!

Vanmorgen de wekker gezet, en om half 10 naar stal gegaan. Daar aangekomen stond Arthur, de jachtruiter die samen met John (Waldo's eigenaar) de vrachtwagen heeft, al te wachten.. want John zou mee op de vrachtwagen! De paarden stonden er al in (die had ik gisteravond nog om half 10 gevlochten hehe) en daar kwam John aan. Allebei in charmante gele broek-met-giletje... jut en jul Haha! Natuurlijk werd weer gevraagd wanneer ik weer meeging (en nee John zal vast geen betere bijrijder zijn dan jij werd me verteld Knipoog ) Volgende week misschien. Deze zaterdag maar weer eens op stal doorbrengen, had ik wel gemist. Iedereen stond op de wasplaats transportbeschermers om te doen want ze moesten met zn allen springen in Nijkerk. Heb even geholpen de paarden op de trailer zteten, en daar ging de hele kolonne - met fanclub (twee range rovers met trailer, drie personenauto's met de fanclub erin Haha! )

Eerst maar eens koffie gedronken in het praathuus, samen met Jan Dirk de staljongen, en toen hebben we samen even 20 stallen ofzo gemest (en dat ging lekker snel want JD schept hihihi toch een voordeel dat ik een meisje ben Knipoog ) Toen lekker geluncht met het jonge stel dat de stal overgekocht heeft (ja lekkere broodjes rosbief, soupie, toetje Vingers aflikken ) De schuur een beetje uitgeruimd, want die wordt platgegooid volgende week Lachen Daarna hindernissen uit de bak getild, want JD moest de bak slepen, en gezadeld. Ik ben lekker met de staleigenaar naar buiten geweest. Zijn jonge paard was aardig fris (en dat is me een beest joh, pikzwart, witte bles, heel groot en ondeugend koppie!!) en vond de Lama in het weiland erg interessant Lachen Iwaldo niet Haha!

Lekker door de zandafgraving gestapt (he lunteren-rit-ruiters?) zandbergen op en af, maar toen nam Tonnie een hele steile berg... ik als kipje maar even een minder steile uitgekozen maar Iwaldo zag de zwarte niet meer en besloot dat ie het bergje dan maar in volle galop moest nemen Lachen
Op het zandpad hebben we een stevige draf gepakt. Wat kan ie draven dan zeg, ik zat als een huis Lachen Heeeerlijk. Galopje was wat problematisch, moest rustig aan omdat die zwarte zo sterk is, maar daar was Waldo het niet helemaal mee eens. Gelukkig reageert mijn watje wel op mn stemhulpen... komt lekker banketstaaflig over als je een stevige ophouding maakt en hij daar niet op reageert en je zegt zachtjes hoooo en hij staat zowat stil Haha! Maar dat was een lekker ritje.

Bij de stal aangekomen bleek dat iemand het hek van de wei open had laten staan en de oude merries stonden lekker in het afgezette gangpad-stuk te grazen, en een beetje te neuzen met de veulens. Afgezadeld, en ze toen maar weer even terug gejaagd Lachen De hele stal weer geveegd (zucht...) en toen maar de paarden naar binnen (dat gebeurt dmv het spannen van een ketting door het stalpad en de wei open... zowaar rende de oude eigenwijze merries zowaar in een keer de goede stal in Lachen Toen de 4 veulentjes, die het ook al leren en keurig per twee de goede stal in liepen... maar het jonge paard van de springruiter bij ons stond nog in de wei en die werd helemaal gestoord... en wie mocht die er weer uithalen? Juist... Laura Knipoog
Ach het is wel gelukt hoor Lachen Maar kon wel weer opnieuw gaan vegen Haha!

Iwaldo maar weer even van stal gehaald en heeeel voorzichtig geprobeerd om zn manen te trekken. Dat is nogal een apart klusje bij hem, want als je het íets te kort doet, staat alles overeind Lachen En je moet wel trekken, want anders krijgt ie zulke dikke manen als een shetlander Haha! Gelukkig was het resultaat erg goed. Nog even een wondje op zn kroonrand gewassen met betadine... en lekker geknuffeld Lovers Ik ga hem morgen weer scheren, want je ziet precies waar de deken ligt (zit een grens kort/lang haar, en zn nek is heel dik in t haar) Dan maar de dikke winterdeken op. Twee logeetjes van 5 en 7 kwamen even de stal binnen en hebben Iwaldo ook nog geaaid (moest ze wel optillen Haha! ) en wortels gevoerd... vond meneer helemaal niet erg Lachen Toen het paard van Sinterklaas nog even laten zien wat bij ons op stal staat, dat door de pieten is gebracht... Schijnheilig
Toen was het inmiddels al weer donker. Samen met de kids nog even de wasplaats drooggetrokken (okee, in mn eentje ging het sneller.. Haha!), Iwaldo's raampje nog even schoongemaakt (want als ie iets leuk vind is het wel naar buiten kijken...) enh toen maar weer met de brommer naar huis.

Wat heb ik toch een heerlijke stal Lovers De eigenaars zijn geweldig, en daar kan ik het heeel goed mee vinden... de klanten zijn ook allemaal erg tof (okee op twee na dan maar dat vind iedereen Haha!) en de paarden zijn ook erg leuk. We hebben er trouwens weer eentje die op zoek is naar een bijrijder... t is dat ik Wal al heb anders kon ik ze uitzoeken Lachen

Nu net chinees gehaald, even bokken, en vanavond gaan we Pearl Harbor kijken. Heerlijk toch zo Lachen


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:47

Inderdaad heerlijk ik was vandaag zelf nog een uur vroeger bij mijn paard; half 9 Lachen en dat van die grens van haar dat ken ik, helaas Frusty
mijn paard's nek zit dik in de vacht en waar de deken zit helemaal niet
ziet er niet uit echt zon clown Clown maar scheren doe ik niet, hij moet namelijk buiten staan.
Jouw dag leek me echt heel gezellig, geweldig he de hele zaterdag met paarden (en andere dieren) bezig zijn..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:31

Hee Lau, wanneer gaan wij nou een keertje echt meeten????? Word nu toch wel benieuwd hoor!!! Keertje buitenrit ofzo???? Zeg het maar.... PB me dan maar ff....heb nu vijf weken geen tijd om te bokken, pb's zal ik wel lezen.... Haha! en beantwoorden hihi. Clown

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 08:44

Leuk om te lezen. Fijn dat ze je zo waarderen en op een leuke stal als daar zal het toch niet moeilijk zijn om bijrijders te vinden, misschien moet je ze zelf uitzoeken, weet je zeker of het leuke zijn Haha! .

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

A&N
Berichten: 165
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 11:19

wat een leuke dag heb je gehad zeg!! Haha! Cool

If U think U know something, U DON'T!!!! DAMN...

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 11:23

Heerlijk zo'n dag, *LOL* .
Wij hebben ook een paarden weekend dit weekend.
Eigenlijk iedere dag wel maar goed Party!! .

Gister om 10 uur op stal begonnen, op zaterdag ochtend voert er altijd iemand anders en dat is wel fijn! Pling .

Toen om half 11 begonnen voor de lessen, de meiden die mij helpen hadden al gezadeld en de les kindjes al gepoetst.

Daarna snel de hele stal gemest en weer netjes gemaakt.
Nog even gevoerd en de paarden uit stand op de wei gegooid (omdag ik het eigenlijk zielig vind dat ze vast staan gaan ze op werkdagen een halve dag en op rustdagen een hele dag naar buiten).

Toen samen met de meiden de paarden die nog niet gereden hadden in de les gereden.
Er waren twee nieuwe meiden en die dachten Naiade wel even te pakken, maar gelukkig zag ik dat op tijd en gingen ze lekker op bokkende Nifty.
Eigen schuld!!!

Vandaag op wedstrijd met één van mijn puppillen, daarna komt een vriendin van mij haar shetlander brengen (deze is te dik en komt bij mij lekker afslanken).

Eigenlijk zou ik vandaag ook nog naar Lonnebol gaan voor haar shet maar ik heb het gewoon te druk.
Moet mijn eigen paardjes nog doen en mijn vriend wil dat ik vanavond ook eens op de bank thuis naast hem kom zitten en dat ik dan geen woord meet over een paard praat!!! *LOL* Dromen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aragorn2005, ardanwan, Babootje, Freekfuchs, hokke, Karintich, Lauke, laura_estee, MairiMacBran, maras, MarjanB, mirriejj, Nieknollie, Nimby, robbie88, Salinah, xSannee en 121 bezoekers