z

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:21

Nimber schreef:
Ik heb geen idee hoe vroeg gp ruiters beginnen met de piaff maar ik denk dat de meeste paarden van die leeftijd geen passage of piaff kennen zeker niet als ze niet rechtstreeks van een prof vandaan komen


Bloos er staat er hier eentje van 3 die het al vrij goed kan, zijn 1 jaar oudere broertje deed het op die leeftijd ook al, maar dat zijn uitzonderingen. Sven kan het bijv. ook niet, zijn we nog nooit mee bezig geweest zelfs.

Op zich zullen veel GP ruiters het wel een beetje uittesten bij hun 3/4/5 jarigen. Het heeft namelijk weinig zin om jaren te investeren in een paard dat nooit gaat piafferen. Dat zegt trouwens niet dat als het paard het op latere leeftijd nog moet leren het nooit meer goedkomt. Maar de paarden die niet goed genoeg lijken op die leeftijd, worden meestal verkocht. De paarden die het wel laten zien zijn dus meestal niet te koop. Talent voor passage/piaffe gaat namelijk over het algemeen samen met talent voor de andere zware verzamelingsoefeningen.

Daarom wens ik deze amazone dus veel succes bij het zoeken naar een paard dat op die leeftijd al een goed ontwikkelde basis voor de zwaardere oefeningen laat zien, en dat ook nog voor geld te koop is.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:25

De onze leerde het in een kwartier (voor de kar Verward Verward ) Toen we moesten wachten voor een paar km lange optocht, met luid claxonnerende vrachtwagens, hierbij is Salinero een beginnertje !!! Haha! Haha! Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:29

wat een schande zeg :p
zelfs mijn haflinger kan het (toen een groep ruiters voorons in rengalop wegknalde :p)

Patje369
Berichten: 16
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:39

Hoezo de piaffe nog niet ?

Kop op, je bent zo goed bezig met je paard en zoals je al zei ... zo een jong paard hoeft dit helemaal nog niet te kunnen. De basis goed bevestigd is al super ! Vind het eigenlijk wel vreemd dat dan zo een goede grand-prix ruiter zulke eisen stelt ? Die zouden toch beter moeten weten....

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:46

Wat een onzin. Mijn 5-jarig recreatieknolletje kan zelfs de piaffe (in hetzelfde geval als wanneer de haflinger van missnynke dat ook doet, of als ze een beetje heel erg fris is).

Och ja sommige mensen..................................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:51

ben wel nieuwsgierig wie het was Tong uitsteken

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:58

Ik lig nu pas echt in een deuk Haha! Haha! Haha! , als mensen (sorry hoor, no offence) hier ook nog serieus op gaan reageren Clown

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:05

Ben nieuwsgierig wie het was Haha! Haha.. Wat een verhaal Tong uitsteken

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:10

Geweldig, al die opmerkingen, ga nog ff door, kan ik weer bijkomen van het harde werken van vanochtend Haha! Tong uitsteken

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:11

En ik ben eigenlijk ook wel heel erg nieuwsgierig naar wie het was......

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:13

Volgens Annemarie Keijzer is een paard dan nog een kind en is een piaffe dus apekool. Misschien moet de ex-potentiƫle koper eens met haar praten?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 15:46

s
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zorgzaam
Berichten: 193
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:46

Ilindra schreef:
Gewoon heel strak aan de slof zetten en er vervolgens een strijker achter gooien Haha!
Werkt bijna altijd Tong uitsteken


Als we op die toer moeten, dan zou stroom erop zetten of een zijn benen in een bak met heet water ook nog een oplossing kunnen zijn.........
Hoorde ik van de week iemand over.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:48

over hete kolen lopen...ook een oplossing als je je paard dan voor rijd voor die gp amazone kan die t zeker wel !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:02

tsss zelfs mijn 2 jarige shet kan de piaffe Schijnheilig vind dit echt niet kunnen schaam je zelf! Tong uitsteken

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:04

Ik vind de laatste tijd dat Ruiters steeds verder achteruit gaan. vroeger was het tenminste nog topsport. Toen konden al die paarden met 3 jaar al minimaal GP lopen. Meid, ik vind het zoo zielig dat jij je 4 jarige nog niet op GP niveau hebt, je bent geen paarden waard!!! MIJN Tinker mag over 4 jaar naar de Olympische spelen hoor, ik kan het weten!!!....ahum..

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:23

Ik denk dat de enige mogelijkheid is hem voor 100,- te verkopen aan een pennymeisje, de rest van de wereld eist op z'n minst die piaffe Tong uitsteken

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:55

Pff, het eerste wat mijn veulen deed toen ie stond was ff mooi 15 passen piaffe op de plaats Haha! Haha! Haha!

WAT een onzin zeg....

Zulke mensen had ik dus ook gehad. Pony te koop gezet, was 11 maanden onder het zadel, kon nog niet zo veel. Alleen de basisgangen en liep wel netjes aan de teugel.

Was voor een meisje, maar haar instructrice ging er wel ff op Rolleyes toen zag ik het alweer helemaal gebeuren.
Wegrijden en meteen ff meppen, bijna verzameld weg in draf echt, ik kon 'r wel vermoorden. En dan nog zeggen, 'hij kan niet veel he?' ja mevrouw, anders had ik wel neergezet pony op M-niveau ofzo?
Wat verwacht u nou? Hij was alleen door mij gereden, en dan komt er zo iemand van alles en nog wat vragen Boos!
Ik heb haar gevraagd om van de pony af te komen en dat het meisje nog mocht rijden als ze wou, maar ik had het eigenlijk wel gezien en dat het voor mij eigenlijk niet hoefde Boos!

Stelletje achterlijke Boos!

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:04

Grappig al die reachties LOL
maar ehu mijn 4 jarige is GP trainingsklaar voor ..... de B
ha ha
zoals het onderschrift wat ik laatst las Niets is zo goed verdeeld als het verstand iedereen denkt er genoeg van te hebben............

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:19

Er al eens aan gedacht om wat punaises is zijn peesbeschermers te duwen? Schijnheilig Anders kun je het wel vergeten hoor, dat wordt niks meer met die knol, in de worst ermee Haha!:D

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:41

Een paard wat geeneens de piaffe kan krijgt direct een enkeltje Manege Shoarma, of Stal Unox..
Kom nou, zo moeilijk is de piaffe niet.. Tsk..

Clown Haha!:D

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:48

Janna, ik zou me heel diep schamen... Waardeloos...


Anyway; succes met de verkoop verder. Knipoog
Wees maar blij dat je je paard niet aan haar verkocht hebt Tong uitsteken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:17

En pas maar op dat je paard niet suicidaal wordt, nu ie de piaffe niet kan...

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:20

In dat geval is er nog wel een leuk topic op HK Clown

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:21

Amethyst schreef:
En pas maar op dat je paard niet suicidaal wordt, nu ie de piaffe niet kan...


misschien groentensoep voeren?? Schijnheilig