Hoe rij je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:13

ik vind dat je rijdt MET je paard, je werkt toch samen, dus
( samen met je paard

en op je paard rijden is meer erop zitten en je paard kiest wat em doet,

kusjahs sofie

Juut

Berichten: 6902
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:20

Okkie1 schreef:
Ik rijd op mijn paard met mijn paard Haha!
Mijn wil is wet, maar ik pas mijn wil wel aan aan het vermogen, de welzijn (zowel lichamelijk als geestelijk) en het karakter.

Hier sluit ik me bij aan. Ascot is een idioot die stil staat of gelijk de hele bak omploegt, maar hij heeft zich te gedragen, zowel buiten als in de bak.
Ik moet ook zeggen, ik vindt het raar klinken als ik mensen hoor zeggen dat het paard mag bepalen.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:04

Mijn paard en ik zijn een team , maar ik heb en hou wel de leiding!

Ik ben nog altijd degene die daadwerkelijk beslist wat er gaat gebeuren.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:24

Ik beslis wat we doen tijdens het echte rijden.
Tijdens buitenritten en droogstappen e.d wil ik ze nog wel eens de vrije hand geven Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:23

We zijn een team, maar ik ben de baas! Hij mag zijn mening geven, maar ik bepaal wat er uiteindelijk gebeurd.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:02

Marliesje schreef:
We zijn een team, maar ik ben de baas! Hij mag zijn mening geven, maar ik bepaal wat er uiteindelijk gebeurd.


Daar ben ik het ook mee eens. In principe wordt er naar mij geluisterd, maar paard zal ook wel eens zijn dag niet hebben. Daar hou ik wel rekening mee. Maar ze moeten me niet in de zeik gaan nemen. Ik heb ook wel eens dagen dat ik alleen maar lol maak en dat het paard meer inspraak heeft. Niet galopperen, ok dan niet. Rondkijken mag dan ook. Duurt meestal niet lang en dan mag meneer daarna lekker spelen in de padock of de wei. Moet af en toe ook kunnen. Het is geven en nemen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:14

Ik zeg eerst wat ie moet doen en dan mag hij van mij laten zien hoe hij dat doet. Als dat niet helemaal goed gaat, dan help ik hem daarbij. Lachen

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:08

ik rij met mijn paard, ik ben de baas maar je kunt mijn paard niet dwingen tot ontspanning, je moet het bekomen, als je haar rustig rijd en soms is doet wat zei leuk vindt, bijvoorbeeld , balkjes lopen, springen en wandelen dan is ze heel leuk om te rijden en luisterd ze goed maar als je altijd hetzelfde doet raakt ze verveeld en ik vindt het belangrijk dat de paarden het rijden leuk blijven vinden, dus ik rij vaak dressuur met balkjes, vaak stappauzes en eventueel een kruisje en veel figuren en afwisseling en na het rijden ga ik dan vaak uitstappen in het bos. daardoor blijft ze het rijden leuk vinden en doet ze de dingen graag voor mij en dan zijn we een team. maar ik laat mij zeker niet doen en ik ben en blijf de baas maar paarden zijn wezens en geen machienes dus ik vindt dat we zoals spokie79 al zij het is geven en nemen. daar ben ik het mee eens ik vindt dat jij niet alleen beslist maar je paard moet blijven luisteren maar inderdaad je paard kan zijn dag is niet hebben. mijn motto is trouwens: "nageefelijkheid moet je bekomen, niet afdwingen"!!!

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:12

ik rijd mijn pony met halster en ik zit er dan op Knipoog
Tong uitsteken en we doen wat wij leuk vinden en hoe het goed gaat.
maaar ik blijf wel de baas, want anders zouden er toch echt ongelukken gebeuren.

Belle_Luvjah

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:04

Scheve mond Als ik mijn paard zou laten kiezen waar ze heen wil, is dat rechtstreeks terug naar huis en dan lekker eten... Scheve mond Ik vind dat ook niet echt paardrijden... Knipoog Het spijt me voor degene die er niet zo over denken, ik geef alleen mijn mening... Lachen Het is wel leuk voor je paard dat het rijd waar het wil, maar zo vind ik dat niet leuk... Knipoog Ik rijd de routes die ík leuk vind, en volgens mij denkt mijn paard daar ook zo over...