paardeneigenaar: jij hebt vast ook een....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:09

Ik heb véél te veel....
Maar geen paardensnoepjes, want meneer is zaterdag ontsnapt uit zn stal en heeft een hele zak snoepjes (hij weet waar ze liggen) opgegeten. En aangezien ik de komende tijd geen tijd heb om naar een ruitershop te gaan heeft meneer gewoon pech.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:35

Heb een emmer snoepjes staan (cadeautje), maar mijn paard heeft er in 10 maanden tijd, misschien 5 op. Voer ze nooit uit de hand Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 21:39

Ik heb door omstandigheden nu vijf zakken snoep liggen, dus ik kan nog even *LOL*.

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:49

geen elastiekjes hier (mijn paarden hebben korte manan) en voor de arabieren vraag ik er van iemand anders... hehe goedkoop Lachen
geen snoep maar hopen zakken droog brood.
ik heb helemaal geen cap...ik weet het...

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:52

ankypad Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:53

Jurga schreef:
Ik heb door omstandigheden nu vijf zakken snoep liggen, dus ik kan nog even *LOL*.

dierbeul Boos! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 21:54

Mijn paps wint de wedstrijdprijzen terug haha *LOL*.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:59

Haha, ik ben vast de enigste hier...Maar ik heb dus GEEN longeerlijn Haha!
Nadat 'mijn' vorige paard het kapot heeft getrokken, heb ik er geen één meer aangschaft...Ik leende het altijd van mijn stalgenoot Schijnheilig Tong uitsteken

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:59

Jurga schreef:
En wie o wie heeft er géén manenelastiekjes? Lachen


Steekt vinger op *LOL*

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:02

Na het topic nog even verder doorgelezen te hebben: ik heb ook geen zweepje. Ankypad natuurlijk wel, dat kan natuurlijk niet missen Tong uitsteken. Hoevenvet mist ook al járen .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 22:06

Ik moet wel zeggen, hoe langer je paarden hebt, hoe meer de inhoud van je kast gesorteerd raakt... Dingen die ik niet gebruik verkoop ik nu tenminste of maak ik op. Opgeruimd staat érg netjes *LOL*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:16

Ik heb geen hoefvet maar hoefolie...

Ik heb geen longeerlijn BTW. Ik longeer mijn eigen paarden eigenlijk nooit.

Op stal gebruiken wij wel heeeeel veel hoefvet. Alle paarden worden na het werk uitgebreid gepoetst en dan worden de hoeven schoongemaakt (als de benen niet al gewassen zijn) en ingesmeerd met hoefvet.

Laatst was het op en toen vond iemand ergens een tankje levertraan dat op moest. Dat hebben we toen een week lang als hoefolie gebruikt met als gevolg dat de hele stal naar een visafslag stonk.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:19

Geen manenstiekjes, vriendin waar mijn paard staat heeft dat wel, dus ik jat de hare Haha!
En een longeerlijn kan echt wel stuk :J nadat we hem een paar keer aan elkaar geknoopt hadden, hebben we toch pas maar een nieuwe gekocht (jammer was leuk voor een meeting).
Snoepjes heb ik ook wel, maar die krijgt hij niet al te veel.
Ankypad heb ik niet en komt er ook niet in.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:32

Geen hoevenspul of andere smeersels, geen longeerzweep (vergeten bij mijn vorige stal) en ook geen zadelbok meer (ook vergeten...)
en ook geen wortels meer Bloos! paard onsnapt, wortels opgegeten Bloos!
En ook geen manenelastiekjes en ook geen peesbeschermers ofzo.
Geen Anky pad..
...
Eigenlijk heb ik dan best weinig Schijnheilig maar waarom heb ik nog steeds het gevoel: " Wat heb ik een paardentroep!" Verward

Ik heb wel paardensnoepjes! Sta ik in een paardenwinkel: " och, doe die snoepjes er ook maar bij...." terwijl ik mijn paard eigenlijk nooit uit de hand voer! Wat moet ik ermee Verward

Heb laatst al 2 hoofdstellen, 3 halsters en 2 (te klein geworden) rijbroeken weggegeven.

Ik heb ook echt heeeeeel veeeeel emmertjes!!!
En tegenwoordig ook een hoevenkrabber met een paardenkop Bloos want ik moest er dringend 1 hebben na het niet kunnen vinden van de ander en ze hadden hier geen andere met borstel!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 22:40

Ja maar Zep, jullie hebben sportpaarden, ik heb HTK paarden *LOL*.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:31

Jurga schreef:
En wie o wie heeft er géén manenelastiekjes? Lachen


Ik Haha!

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:32

Dennis schreef:
Ik denk dat iedereen ook wel elastiekjes en paardesnoepjes heeft liggen


Ik heb ook geen snoepjes Tong uitsteken

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:32

Ik heb ook geen manenelastiekjes, Bill heeft stekels *LOL*
Noepies hb ik wel, hij krijgt er altijd een paar als ik hem uit de wei haal en weer terugbreng, en zijn weidemaatje ook.
Laatst bijgewerkt door Billy op 09-09-04 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:33

Jaike schreef:
Ik denk dat ook iedereen wel een zweepje heeft Haha!

Heb ik ook niet Haha!

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:39

ik koop nooit snoepies, paar biksjes, zweep gebruik ik nooit dus hoef ik ook niet en als ik manenelastiekjes nodig heb (meetsal om aan te geven waar ik was met pluizen van manen van een meter) dan biets ik ze wel van iemand *lief aankijken*. Voor de restheb ik een longeerlijn wel, maar ook pas sinds een half jaar, borstels natuurlijk, sponzen, shampoo, zweetmes, longeerzweep, hoefvet, kwastjes, bitstukjes etc etc, het kleine grut zeg maar. Zadels enzo zijn niet van mij (zijn ook niet mijn paarden) maar die zijn er dus wel Tong uitsteken

En ik heb heel veel 'enge' dingen Haha!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:37

..het is te gek voor wooren wat er soms allemaal in de zadelkasten rondzwerft!...vorige week de kasten opgeruimd..zwepen(iid ook zo'n klein raar dingetje)..hoofdstellen, stiften, allemaal shampootjes, betatine, uierzalfjes, dekens...sjabrakken(ook een anky!..dacht gelijk Grand Prix te lopen Knipoog, maar dat gebeurde helaas niet)...maar geen elastiekjes...mmm...apart Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:31

Geen smeersel voor de hoeven, geen elastiekjes, geen Ankypad...
Op dit moment ook geen snoepjes maar paardenkoekjes.
Ook geen stapel halsters en halstertouwen, gewoon één goed halster en één halstertouw.
Het lijkt wel of ik niks heb voor mijn pony Haha!
Hoofdstel, zadel, één dekje, longeerlijn en -zweep, borstels (in een emmer, geen poetsbox), de "standaard" dingen heb ik wel.
Zweepje?? Zwerft vast wel ergens in huis, maar gebruik ik nooit.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:44

Jurga schreef:
Hoefvet en hoefteer, ook zoiets waarvan je als meisje denkt het heel hard nodig te hebben, en later denkt 'waaróm?'.



Heb ook nog een volle pot teer. En 1 bijna volle pot vet.. Die ik inmiddels al 2 jaar niet gebruikt heb. Scheve mond Idd 1 van mijn eerste aanschaf dingen met mijn eigen paard Cool

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:47

haha Haha! ik ha d laatst een zak snoepies gewonnen maar ja ik had de kast open laten staan en toen kwamen de honden die nu dus 3 kwart op hebben gegeten. kijk dan gaat ut snel oor.
maar de paarden geef ik eigenlijk (bijna) nooit.

ik gheef ze nog weel eens aa nde konijnen Tong uitsteken ze moeten tog ooit op hahah *LOL*

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:24

Ik heb wel elastiekjes trouwens! Haha! Die heb ik volgens mij voor mijn vroegere verzorgpony gekocht (die al bijna 3 jaar dood is) het zakje is nog steeds halfvol, dus dan kun je wel raden hoe vaak ze gebruikt worden Clown
Snoepjes heb ik ook, maar pas sinds kort (sinds ik naar Heteren was geweest Haha!) ik gaf daarvoor altijd appeltjes, banaantjes en krackers ofzo wat ik maar omhanden had.
Ik heb trouwens heel wat zwepen (heb er hier thuis 1 en bij de eigenaren van mijn verzorgpaarden liggen er drie Bloos maar die zijn eigenlijk van die mensen zelf)