Drama op Manege de Oude Held

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Handtas
Berichten: 1944
Geregistreerd: 02-04-04

Drama op Manege de Oude Held

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 20:39

Sinds Woensdag komen er slechte berichten binnen: Eén van onze manegepony's, Memory, is dood in de wei gevonden. Hartaanval. Iedereen is helemaal overstuur. Na al het huilen, en als het verdriet is verwerkt, komen ik en xxxSuusje naar de wei om te kijken hoe het met de rest van de pony's is. Als we bij de wei komen komt Priscilla (boktnaam weet ik niet precies) huilend naar ons toe, om te zeggen dat we om moeten keren en snel terug moeten gaan. Wij wilden toch graag kijken wat er aan de hand was. We zien Espresso kwijlend en wankelend in de wei staan. Ze heeft haar beste vriend Symphonie om haar te ondersteunen. Jans (de instructeur) wordt gebeld en al snel is het erg druk bij de wei. Priscilla moet Espresso uit de wei halen. Ze willen met hem naar de manege lopen, maar halverwege viel ze om... Ze komt haast niet meer overeind. Ze moest toen ze weer overeind was, weer terug naar de wei, en de dierenarts komt ook naar de wei. Hij onderzocht haar en vertelde ons dat ze een hersenbloeding heeft gehad. Ze kwijlde ook heel erg, omdat ze niet kon slikken, en had over sommige delen van het lichaam geen controle mer. Daarna willen ze haar de trailer in laten lopen, zodat ze op stal kan, maar Espresso wil niet, en steigert waardoor ze bijna weer omvalt. We moesten dus lopen... Gelukkig bereikte Espresso toen wel de manege, en komt in een grote paardenbox te staan. Ze kan wel eten, maar verder niks meer. We wilden kijken hoe het met haar ging, en gingen naar de manege toe. We hoorden dat ze werd ingeslapen. De dierenarts kwam en Priscilla heeft haar voorplukje afgeknipt als aandenken en haar een laatste kus gegeven. Ook mocht ze het naambordje hebben. Daarna zijn we gelijk naar huis gegaan, om het jullie te vertellen. Ze is nu waarschijnlijk al dood... Vanmorgen werden we ook nog eens gebeld en hoorden we dat er een pony in de sloot lag. Die is er gelukkig pijnloos uitgekomen, en we hoorden dat er ook nog een andere pony in de sloot was gevallen, maar die is er zelf uitgekomen. De ander moest er met behulp van de brandweer uitgehaald worden. Na alle zomervakanties waarin de pony's zonder zorgen in de wei hebben gestaan, is dit een rampzalig jaar geworden. Een zomervakantie om nooit meer te vergeten. En dat dan negatief... Espresso en Memory, jullie zullen altijd bij ons blijven! We houden van jullie!!!

        Love life.


Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:42

Ik vond het zo toeval.. dat kon het gewoon bijna niet meer zijn.. ik kom net leuk terug van vakantie en dan hoor je in 1 klap BOEM dit.. ik ben heel erg geschrokken en zal het ook echt niet vergeten...

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:43

Jeetje wat erg zeg.
Je zal zo'n pony maar vinden... verschrikkelijk.

Dat er pony's in de sloot komen is toch een foutje van de manege, hopelijk leren ze er wat van.

Don't dream your life, live your dreams!

jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:44

hoi
wat erg he!!
hoe espresso er ook bij stond Verdrietig
this beter voor hem
als priscilla dit lees sterkte
xxx jessica

* neem een kijkje in me profiel Haha! *

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:46

Waarom is het een manegefout als er pony's in de sloot zijn gekomen???

jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:47

gabyfedde schreef:
Jeetje wat erg zeg.
Je zal zo'n pony maar vinden... verschrikkelijk.

Dat er pony's in de sloot komen is toch een foutje van de manege, hopelijk leren ze er wat van.

huh hoezo is dat nou een foutje van de manege Verward

* neem een kijkje in me profiel Haha! *

jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:47

xxxSuusje schreef:
Ik vond het zo toeval.. dat kon het gewoon bijna niet meer zijn.. ik kom net leuk terug van vakantie en dan hoor je in 1 klap BOEM dit.. ik ben heel erg geschrokken en zal het ook echt niet vergeten...

ja ik kwam net van hellendoorn ik schrok me dood Huilen

* neem een kijkje in me profiel Haha! *

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:47

Oh nee wat erg allemaal zeg, wat een drama! Ach gut

Faber quisque fortunae suae

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:48

Wat sneu zeg, tot zo ver ik me kan herinneren waren het beide geliefde pony's!

Sterkte!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:49

ja het waren ook geliefde ponys

* neem een kijkje in me profiel Haha! *

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:50

jessicatjuhh schreef:
huh hoezo is dat nou een foutje van de manege Verward


Als de heiningen in orde zijn gebeurt zoiets normaalgesproken niet.

Don't dream your life, live your dreams!

jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:51

ze drinken uit de sloot hoor en wat zijn heiningen mischien ben ik dom maar ik weet het niet

* neem een kijkje in me profiel Haha! *

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:52

Dat is zeker rot om mee te maken...
Sterkte ermee!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:52

Wat een drama! Sjonge jonge het zal je maar gebeuren! Iedereen heel veel sterkte met het verlies van deze 2 paardjes, hoe doet het vriendje van die laatse overleden paardje het nu ??

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:53

Jeetje.,
zo snel alles ahctert me kaar!
veel succes!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:53

jessicatjuhh schreef:
ze drinken uit de sloot hoor en wat zijn heiningen mischien ben ik dom maar ik weet het niet


Heining = hek
Heeft niets met dom te maken hoor, misschien is het wel een plaatselijk gezegde hier uit de omgeving.
Drinken uit de sloot is ook niet zo veilig, maar het is ieders eigen keus! Ik sjouw liever met emmers, ben veel te bang dat er 1 in de sloot belandt.

Don't dream your life, live your dreams!

Handtas
Berichten: 1944
Geregistreerd: 02-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 20:55

gabyfedde schreef:
Als de heiningen in orde zijn gebeurt zoiets normaalgesproken niet.


Hoe moeten ze anders drinken dan?! En trouwens, ze staan daar al jaren elke zomer, en we hebben nog haast nooit eerder zoiets meegemaakt. Het is gewoon een pechzomer. Koeien schapen en geiten vallen ook in de sloot hoor...

        Love life.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:55

Cocolover schreef:
Hoe moeten ze anders drinken dan?! En trouwens, ze staan daar al jaren elke zomer, en we hebben nog haast nooit eerder zoiets meegemaakt. Het is gewoon een pechzomer. Koeien schapen en geiten vallen ook in de sloot hoor...


Daarom bestaan er drinkbakken voor in de wei.

Don't dream your life, live your dreams!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:56

gabyfedde schreef:
Dat er pony's in de sloot komen is toch een foutje van de manege, hopelijk leren ze er wat van.


Ik begrijp wat je bedoeld, maar zulke opmerkingen ben je liever kwijt dan rijk als er net zoveel ellende is gebeurd... Knipoog

Faber quisque fortunae suae

Handtas
Berichten: 1944
Geregistreerd: 02-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 20:57

Tadano schreef:
Wat een drama! Sjonge jonge het zal je maar gebeuren! Iedereen heel veel sterkte met het verlies van deze 2 paardjes, hoe doet het vriendje van die laatse overleden paardje het nu ??


Uh... Die is op het moment heel erg close met een hengstige Afro... Verder mag je zelf raden... Nee hij denknt niet echt meer aan haar volgens mij. Stom maar hij is nu met heel iets anders bezig...

        Love life.

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: In het mooie Deventer♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:57

jee wat erg allemaal... toen ik dit lees zat ik echt bijna te janken.. Huilen Verdrietig ken jullie en de pony's niet maar ik vind het zo erg voor jullie, leef heel erg met jullie mee!!
Heel veel sterkte

Handtas
Berichten: 1944
Geregistreerd: 02-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 21:01

idd Alet,
Reggea heel erg bedankt!

        Love life.

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:08

aahhgg wat een zielig verhaal zeg Boos! als er eenmaal iets gebeurd lijkt het ook niet meer te stoppen he ik hoop dat het hierbij blijft want het zijn echt verschrikkelijke gebeurtenissen Boos! sterkte ermee

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:12

Wat naar zeg, 2 dode pony's achter elkaar!

Jaike, wat ben je toch een topper!

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:27

Het was ook heel erg zielig om haar op stal te zien. Ze had wondjes want ze was heel veel gevallen, ze had steeds een zenuwtrek met haar hoofd en de halft van haar oog was helemaal rood.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Amazonbot, Carowl, Dartel, JPitty, Macs, MairiMacBran, Mieke, SunnyHorse en 39 bezoekers