Vervolg Mustang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 04:59

Dit gaat echt veel sneller en makkelijker dan ik ooit verwacht had! Vanochtend liep Elena meteen naar haar voerbak toen ik het graan erin had gedaan (normaal wacht ze tot ik verdwenen ben) en ze had al haar hooi van de nacht op! Ze had een paar dagen niet gegeten door de stress, maar ze lijkt nu een beetje gewend te raken. Ik liep vanmiddag met de longeerlijn de paddock in en ze liep snuivend een paar pasjes van me weg, maar ging niet rennen. Ze was heel nieuwsgierig en toen ik rustig op haar afliep begon ze rondjes om me heen te stappen. Uiteindelijk stopte ze en draaide zich naar me toe. Ik liep heel rustig op haar af en pakte haar voorzichtig aan het halster en kon de longeerlijn aanhaken!! Ze durfde aan me te snuffelen en at zelfs uit mijn hand (of, uh van mijn hand Haha! ze had perongeluk mijn pink te pakken Scheve mond\ ) Daarna weer met haar door de paddock gewandelt en ze reageert enorm op lichaamstaal. Achter het oog en naast de schouder en ze stapt netjes mee en zodra ik voor haar oog kom stopt ze. Ik moet heel rustige blijven ademen en heel zelfverzekerd overkomen en dan volgt ze me overal. Doe ik dat niet, dan verzet ze geen pas. De longeerlijn hangt altijd slap. Ik denk dat ik dit "wandelen" zelfs zonder longeerlijn kan als ik me aan de "lichaamstaal" regels houdt. Dit is echt geweldig, gewoon een puur no nonsense paard met een blanco schijf. Zo`n paard bewijst gewoon dat als je je aan de paardentaal houdt, je met praktisch ieder paard overweg kan. Echt, ik leer zoveel van haar, nog meer dan zij van mij *LOL* Ik ben blij dat ik van het begin af aan nooit achter haar aan gerend ben of tegen haar heb geschreeuws. Dat werpt nu vruchten. Ik heb nog wat beginseltjes gemaakt met longeren in stap en dat snapte ze ook met de pure paardenlogica. Binnenkort wil haar gaan werken in de grote roundpen, maar dat betekend dat ik haar dus uit de paddock moet halen. Rukt ze zich dan los, dan kan ik een paar dagen gaan lopen zoeken *LOL* Maar aan de andere kant, waarom zou ze dat doen? Mischien dat ik het dit weekend ga proberen. Zucht, ik geloof dat ik er een nieuw lievelingsras bij heb Lovers

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 08:16

Geweldig om met zo een blanco paard te werken. Dat maken wij hier in nederland toch niet meer mee.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:15

Leuk!!! Wanneer is ze klaar om naar Nederland verscheept te worden denk je... Haha! ...hihi, grapje, maar ik ben echt helemaal Lovers nadat ik die foto's heb gezien zeg, vreselijk mooi paardje heeft die vrouw van wie ze is! Kwijl Helemaal mijn type... Party!!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 09:53

Haar eigenaresse is helemaal weg van haar, dus helaas Vikki, ik denk niet dat ze haar ooit wil verkopen! Ze kwam kijken toen ik met Elena aan het werk was en ze kreeg helemaal tranen in haar ogen omdat ze haar "oogappel" voor het eerst een knuffel kon geven! Ze heeft Elena al twee jaar en in die tijd is ze dus al behoorlijk gewend aan de aanwezigheid van mensen. Ze at geloof ik soms zelfs wel eens uit de hand van haar eigenaresse. Maar verder heeft ze er nooit iets mee kunnen doen omdat ze geen ervaring heeft met het trainen van paarden. Hou je vast: ze is 67, en ze heeft 5 mustangs. Ze heeft een klein stukje grond van familie geerfd en daar houdt ze haar paarden. Ze onderhoudt ze van haar uitkering (is 2 jaar geleden met pensioen gegaan). Haar grootste wens is om met haar lievelingspaard, Elena dus, ooit dressuur te gaan rijden. Ze vertelde me ook leuk dat ze 50 jaar geleden voor het laatst in een engels zadel heeft gezeten Haha! Ze doet ontzettend haar best om zo goed mogelijk voor haar paarden te zorgen, ondanks dat ze er niet zo veel verstand van heeft. Maar ze is er echt gek mee. Of haar wens ooit uit gaat komen moeten we nog maar zien (en dat beseft ze zelf ook wel) maar het lijkt me ontzettend leuk om haar hier mee te gaan helpen. Kijk, sommige oudere mensen gaan achter de geraniums zitten. En je hebt ook mensen op leeftijd die besluiten te willen leren paardrijden en daarvoor een wilde mustang adopteren Knipoog Maar het is een supermensie hoor.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:27

Leuk zo'n vrouw die nog actief is zeg!!! Ik hoop maar dat het haar gauw zal lukken om ook zelf lekker een beetje te kunnen dressuren met Elena! Zeg maar dat ze het op 1 na mooiste paardje ter wereld heeft (mooiste is natuurlijk Escala... Haha! ) en dat ze nog maar lang van haar paarden mag genieten! Echt leuk! Enne...gauw wat meer foto's van Elena plaatsen als je die hebt... Schijnheilig

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:22

Weer zo'n prachtig verhaal! Party!!

Die vrouw durft wel zeg, straks op zo'n 'wild' paard gaan rijden. Kan ze niet beter een ouder, braaf paard nemen? *LOL*

Hoe oud is Elena eigenlijk?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 13:56

oh pril! ik kom bij jouw wonen!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 14:04

Wat gaaf zeg, ben zooo benieuwd... Zal zo meteen even naar de foto's gaan kijken, nu wil ik haar zien ook! Wat ontzettend mooi dat je dit met haar kunt bereiken.... Ben zo benieuwd hoe het nu verder gaat....zal toch proberen sporadisch ff op bokt te spieken komende weken, wil toch Elena blijven volgen... Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 20:27

Jura, ze is geloof ik 4. Als ik het goed heb is ze als 2 jarige gevangen Lachen

Steef, ik heb nog wel een stalletje over hoor, mag je meteen ook even op Leroy rijden Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:31

dat is natuurlijk helemaal een superaanbod! Haha!