Mijn echtgenootje wordt paardengek!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 08:50

Jaaaaaaaaaaahh!!
Het sluipt er heel langzaam in, dat virus....
Hij hield altijd al van alle dieren, vooral die waarbij het aaibaarheidsgehalte hoog was *LOL* .
Maar nu we een nieuwe auto krijgen woensdag vanwege de trailer die er volgend jaar achter moet, nu alle plannen voor een eigen paard wat meer duidelijkheid gaan krijgen, begint hij zich ook meer in deze hobby te verdiepen...
Niet te geloven, nooit gedacht.
Hij wil er niet op zitten, op een paard, ook niet op zo'n brave manegeknol haha. Hoogtevrees dusseh... rijden is niks voor hem zegt-ie.
Maar ik vind het wel leuk dat hij zo enthousiast is, dat hij z'n E-rijbewijs gaat halen, echt super allemaal!
En bang voor paarden is hij totaal niet. Ik ben nog banger dan hij, omdat hij soms zo zonder nadenken gewoon z'n handen/armen beweegt over het hoofd van een paard, terwijl het best een paard kan zijn die snel hapt.
Maar bij hem happen ze nooit?
Ze gooien het hoofd niet in de lucht, pikken alles van hem. Peter aait over ogen, oren, alles mag van dat beestje, terwijl hij normaal zo schrikkerig is...
Verward
Hij is denk ik een talentje grijnz... En hij begint het steeds leuker te vinden.
Ik ben errug benieuwd hoe hij zondag kijkt als hij op Paard en Koets loopt!
En ook hoe hij kijkt als hij de portemonnee ziet zodra we weer thuis zijn *LOL* *LOL* *LOL*
Mijn man houdt van paarden.
Joepie Party!! !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:21

Oh oh... zo is die van mij ook begonnen Dorine, en nu hebben we er twee......... *LOL*

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:00

komt goed uit. zowel kim als maaike en ik nemen paarden mee met een hoog knuffel gehalte.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:45

Ja, toen ik mijn vriend leerde kennen had hij ook niks met paarden en nu heeft al bijna 1 jaar zijn eigen paard. Hij rijdt er zelf alleen recreatief mee maar aangezien het een super springpaard is mag ik nu rustig al mijn tijd erin stoppen en hem uitbrengen op wedstrijden. Hij gaat er dan ook alleen maar op om uit te stappen of een stukje in het bos te wandelen want hij dentk dat hij anders de training in de weg zit. Ik heb al gezegd dat dat niet zo is maar hij wil me de ruimte geven. Wa'n schatju he????
En pas op; Het virus is besmettelijk. Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:07

hmmm hoogtevrees....... IJslander!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:13

Wat ontzettend leuk om te horen!! Party!!

Paarden voelen het als iemand totaal niet bang is en doen dan meestal ook niets. Fijn hoor, dat hij paarden ook leuk vindt. Wacht maar af, straks hebben jullie misschien wel 2 paarden! *LOL*
Hij hoeft er natuurlijk niet op, hij kan toch ook gaan mennen ofzo? Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 14:10

Kijk, dat vindt ik nou een super idee, dat van Maartje!!! Mennen is echt zo'n ontzettend mooie sport...als je er eenmaal aan begonnen bent, ben je verkocht!!!! Haha! I swear!!! mijn vader had ook niks met paarden...tot ie het zonde vond dat ons paard niet meer voor de kar zou komen... en ja...ook bij pa sloeg het paardenvirus toe! Waar ik nu dus mooi profijt van heb. Maar wat is er nou heerlijker dan op de bok een prachtige omgeving te doorkruisen???? Ik vind het een super idee. ook een rijpaard kun je beleren... dus je hebt maar één paard nodig Knipoog .

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 16:19

mijn vriend begint langzaam aan ook. hij houdt inderdaad ook erg van knuffeldieren, en kan daar ook goed mee overweg. in de vakantie vroeg hij of ik wou paardrijden, bij de camping kon dat. ik zei: ok, als jij meegaat. na een dagje twijfelen zei hij ja. en nu zegt hij soms al dat hij jalours is als ik naar paardrijden ga, dat hij zin in rijden heeft. ik ben benieuwd hoe snel het gaat als ik ooit mijn eigen paardje heb.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 19:03

Wat dat hoogtevrees betreft... ik denk dat als hij eenmaal (ver in de toekomst) op een groninger gezeten heeft.... dat hij dan wel meer durft.
Groningers zijn perfect wat dat soort dingen betreft, ik vind dat echt wat voor hem.
Ik ga hem dan ook zondag helemaal Groninger-fan maken. Echt super. En van de zomer meeslepen naar groningerveulies.... en dan....
Kortom, over een jaar of zeven, als Peter een tijdje les heeft gehad en Hinke van Kim heeft een veulie gehad die dan drie en half is... die kopen we dan he.
Dan gooien we gewoon nóg een stukje hypotheek op de boerderij met weiland die we tegen die tijd hebben *LOL* *LOL* *LOL*
Tenslotte zijn hypotheken er om te verhogen niet dan? En omdat Peter dan besmet is met het paardenvirus en het toch allemaal 'niet meer zo helder ziet', bouw ik de boel meteen om tot fokkerij.
Ja. Tuurlijk.
Nee hoor, maar mochten we ooit geld hebben voor een paard voor Peter dan is een groninger echt wel iets voor hem vind ik.
Hij is een nuchter droog mannetje, niet iemand die zou gaan parachutespringen of bundjiedjumpen *LOL* .
Ikzelf ben echter wel in voor parasailing of zo. En piloot wil ik graag worden in mijn volgende leven als ik in een gezond (meer betrouwbaar!) lichaam zit.
Peter houdt van spanning, maar niet ten koste van zijn lijf *LOL* . Groningers echter, die overtuigen hem wel dat paardrijden veiliger is dan hij nu denkt haha.
Jeetje, jullie praten al over een tweede paard, terwijl ik mijn eerste nog niet eens heb *LOL* !
Weet iemand een paardje onder de tien jaar waar je (in de toekomst) leuk mee kan springen? Ik val een beetje op de bouw van een kwpner...
En Peter valt op hoog knuffelgehalte Lovers .

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 19:09

Dat wordt dus een heel veelzijdig paard; dressuur, springen, mennen en knuffelen! *LOL*

Weet je wat het voordeel is van mennen, ze worden er ook nog heel soepel van en je traint ze er enorm van. Weet ook niet waar ik die wijsheid vandaan haal hoor! Haha!
Maar mijn paard is een poosje getraind aan de lange lijnen en dan liep ze zo super onder het zadel! Party!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 23:22

dat zie je tegenwoordig veel, vriedjes of echgenoten die ook gaan rijden/verzorgen *LOL* ik vind dat wel leuk hoor!!

gr linda Lachen