Wanneer is jullie paardenliefde begonnen? :+:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 16:35

Ik ben daar gewoon benieuwd naar. Toen ik een jaar of acht was dacht ik altijd: Waarom vinden meisjes paarden zo leuk, maar toen ik zelf op een manege ging rijden, waren mijn ogen alleen maar gericht op paarden! Haha! En toen ik 2 jaar geleden imka kreeg.... Lovers

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 16:50

ik heb toen ik 3/4 was een keer op een shet gezeten en dat was vanaf toen eigenlijk mijn levensdoel. ik rij vast vanaf mijn 8 1/2 op de manege en ik doe dat nu nog steeds. nu rij ik drie keer in de week op de meest geweldige pony van stal : Kyra!!! Haha! Haha!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:39

Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik niet gezegd heb dat ik een paard wil.... Dus al vanaf heel klein ukkie was het paarden en een krentebroodhond (dalmatier). Het heeft echter wel tot mijn 16e geduurd voor dat ik voor het eerst op een paard zat. Op mijn 24ste kon ik dan mijn droom verwezenlijken door een eigen paard te kunnen kopen...

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:42

M'n moeder rijdt al jaren paard. Toen ik nog heel jong was ging ik als dat kon met haar mee naar de manege. En wat was ik blij toen ik eindelijk m'n eerste rijles kreeg! Zeven was ik toen. Mijn paardenliefde is er nog altijd en ik denk dat het er ook wel zou blijven want het zijn zoooooooo'n leuke dieren Lovers

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:42

Toen ik heeeel klein was had mijn tante pony's en die ging ik lekker poetsen enzo en toen ik een jaar of 5 was kreeg ik een verzorg shetlander in een kinderboerderij.. toen ik 7 was een eigen shet.
en toen ging ik lessen.. privé les. vanaf mijn 9e ofzo heb ik manege lessen gereden

_________________
<FONT COLOR="blue">[Quote shanaia] Ik wil Nathalie als me kleine lieve zusje </FONT>
<FONT COLOR="red">Robin, ik hou van je!</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-11-13 16:43 ]</font>

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:46

Das al heel lang geleden,
een jaar of 7.
toen had een kennis van mijn moeder's dochter stallen en een bakje.
en die wou toen beginnen met prive-lesjes op een fjord en een lieve kwpn merrie
nou, na de 1e x, ging ik meteen elke week, en zo ging het 2 jaar door.
en toen heb ik allerlei paarden gereden voor mensen, en heb ook eigen paarden gehad.
en nu doe ik ook van alles, en zoekende naar een paard. Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 18:20

Toen ik net 5 was, gingen we een keer naar zo'n soort dierendag, met allerlei soorten dieren en dus ook shetties. Ik ging toen aan mijn vader vragen of we niet zo shettie konden lenen, maar mijn vader had hem toen al stiekem gekocht! Haha!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:05

toen ik 5/6 was ging ik rijden op een manege en toen wou ik een eigen pony en ik heb ook m'n ouders en zusje in het paardenvirus meegenomen!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:49

Ja ik ben in de paardenwereld geboren. Mijn ouders hebben altijd al paarden gehad en waren vroeger ook veel op de renbaan te vinden. Was altijd erg gezellig, want dan gingen we kijken in het stadspark in Groningen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:29

Ben begonnen toen ik net 7 was.
Om lessen heb ik nooit zoveel gegeven. voor mij was het voornamelijk het verzorgen, laten grazen, en buitenritten!
Op mijn 13e ging ik een schattige welsh pony verzorgen (Marjon) die al snel een stoer hengsten veulen kreeg (Pinky).
Toen Pinky 11 maandjes was heb ik hem gekocht.
En dat is ondertussen als weer 1,5 jaar geleden Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:43

Eigenlijk is niemand in mijn naaste familie (moeder, vader, vaders vrouw) die contacten met paarden hadden, mijn moeder ....die helemaal dol van ballet was/is.... heeft het gepresteerd om mij op 7 jarige leeftijd te onderwerpen aan ballet, waar ik boos na een half uur 'met die onzin' stopte *LOL* eerste en laatste les 'druiven plukken'.

Niet veel later, zag ik meisjes op pony's rijden...
langs de basisschool waar ik zat.
(van de amsterdamse ponyclub, daar ben ik ook begonnen)
'dat wil ik ook' heb ik gezegd tegen mijn moeder en eigenlijk is dat toen nooit meer over gegaan.
Ik heb bijna 2 jaar moeten wachten voordat ik mocht rijden, moest namelijk 9 zijn Lachen
Ook in mijn schoolwerk was duidelijk en direct verschil, ik ging van vrouwen met lange jurken tekenen....naar paarden, paarden, paarden...tekenen.

Gelukkig kon ik mijn nieuw ontdekte liefde kwijt aan wat ponyspul, een bels en een (slachtpaard) veulen op de kinderboerderij.... Haha!

Het was dus eigenlijk liefde op het eerste gezicht...
want van die ritjes in amstelpark staat me weinig van bij Lachen

Daarna hield ik ijverig alle paardensport uitzendingen bij.... vooral springen eigenlijk.... Lachen

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 02:09

Vanaf het moment dat ik kon praten ben ik gaan zeuren om een paard maar mijn moeder vond paarden maar eng en ze heeft hard haar best gedaan om het tegen te houden. Tevergeefs, als ik de kans kreeg om op een paard/pony te klimmen deed ik dat (met toestemming van eigenaar uiteraard). Toen ik tien was verhuisden we en kregen we een manege als overbuur. Op dat moment was het hek van de dam. Stiekem ben ik gaan rijden, mijn grote broer financierde mijn lessen. Als snel begrepen mijn ouders dat het hopeloos was en zijn ze overstag gegaan.
Mijn dochters zijn met paarden opgegroeid. De oudste (nu 7) kreeg op haar eerste verjaardag symbolisch onze bejaarde Welsh en een paar maanden later een shetlander. De jongste (net 4) heeft twee jaar geleden de shetlander overgenomen en ik vind het elke dag weer vertederend als ze met haar pony achter zich aan naar de stal loopt om het beestje binnen te zetten. Ze zijn allebei gek op paarden maar de jongste kan geen paard voorbijlopen zonder het dier te aaien.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 10:45

Haha ik heb ook nog op ballet gezeten! *LOL*

Mijn moeder had vroeger een paard en heeft 2 veulens gefokt (waarvan 1 kampioen geworden van Zeeland) en toen ik 9 was wilde ik ook gaan paardrijden. Mijn moeder heeft het nooit gestimuleerd maar ze heeft er ook niet moeilijk over gedaan. Ze wist natuurlijk wel dat paardrijden duur is en dat er waarschijnlijk ook wel een eigen pony moest komen Haha! om dan nog maar te zwijgen van de gevaren die er aan kunnen zitten. Mijn eerste pony was een half arabier (Rosa Lady) en daar heeft mijn moeder ook nog wel eens op gereden (ze is een stuk kleiner dan dat ik nu ben). Ik heb zelfs haar paard nog eens gezien, die leefde toen nog maar is kort daarna overleden.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:35

Ik had vroeger nooit wat met paarden. Toen ik een jaar of 11 (al weer 12 jaar geleden...) was wilde ik met een vriendinnetje op tennisles. Daar was zo'n lange wachttijd voor dat we "maar" gingen paardrijden.
Tja en nu woon in dus in Groningen op een boerderij met de pony's aan huis en zou ik geen ander leven meer voor kunnen stellen...

We hadden het er laatst nog over, hoe zou het zijn als ik wel was gaan tennissen?
Mijn ouders waarschuwen nu wel andere ouders met kinderen die op paardrijden willen, voor je het weet woon je aan de andere kant van het land Haha!

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:50

sinds ik weet sinds me 4e maar me moeder zei dat ik al met 1 jaar dol op paarden was dus dan al 14 jaartjes

kelsey

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 12:24

Het begon toen ik met mijn verjaardag op mijn 11 e een partijtje gaf, en mn vriendinnetjes meenam naar een manege. Dat was mijn eerste keer te paard, en sindsdien was ik op slag verliefd. Diezelfde dag ben ik ingeschreven op die manege en reed iedere dag lessen. Na een jaar kreeg ik al mijn eerste pony! Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 12:45

Het is begonnen toen ik als zevenjarige met mijn ouders op pinkster- of paasvakantie in Noord-brabant was en we naar een soort pretpark of zo gingen en ik daar een rondje op een pony mocht stappen. Van deze actie hebben mijn ouders nu nog spijt...! }>

Die hele vakantie heb ik lopen zeuren dat ik weer wilde paardrijden, dus mijn moeder heeft toen twee privélessen geregeld bij manege 't Zwarte Water in Mortel, daar vlak in de buurt.

Toen we terugkwamen van vakantie mocht ik niet op paardrijden, maar om het goed te maken zijn we in de zomervakantie van datzelfde jaar gaan camperen bij "De Puszta" in Zeijen (Drenthe), waar ook een manege met ijslanders was. Daar heb ik twee weken lang met het ponykamp mee mogen rijden, gewoon als beginner mee met de groep naar buiten... En dat ging nog goed ook! Verward

Afijn, nu werden mijn ouders helemaal gestoord van mijn gezeur en mocht ik uiteindelijk toch op paardrijden bij de plaatselijke manege.

Mijn moeder vindt 26 jaar later dat paardengedoe nog steeds levensgevaarlijk en ziet er absoluut de lol niet van in. Een eigen pony heb ik dus ook nooit gehad, wel verzorgponys ed.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 12:48

HEEEELLLLLLL lang geleden toen ik een jaar of 3 of 4 was ben ik eens op een pony gezet die ze toen nog bij de efteling hadden. Mijn achternichtje reed toen al paard en al van kleins af aan wilde ik ook een rijbroek, een cap en een zweepje, geen idee natuurlijk dat daar ook een paard bij hoorde.

Op mijn 5e mocht ik dan eindelijk op les en ben sindsdien niet meer van de paarden af te slaan geweest. Heb zelfs in japan met paarden gewerkt en heb de opleiding paardenhouderij gedaan om zoveel mogelijk over die grote knuffelkonten te weten te komen (houwel ik er toen achterkwam dat ik alles eigenlijk al wist).
Heb in al die jaren alles gereden, van shetlander tot shire, bejaard tot groen.

Oftewel op en top paardofiel. Van wie ik het heb geen idee, mijn ouders hebben niks met paarden oid. Mijn achteroom is wel ooit hoefsmid geweest, misschien dat het dan toch ergens in de genen zit, hahahaha.

Nu heb ik dus een jong fjordje wat ik aan het inrijden ben en help mensen graag met hun paardenprobleemjes want door een stroallergie kan ik helaas niet meer op stallen werken. Balen maarja niks aan te doen.

Viv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:17

Ik kom dus helemaal niet uit een familie met paarden, zelf geen honden of katten.

Voreger was ik al helemaal geobsedeerd door Witje, het paard van Pipi Langkous en natuurlijk Amerigo van de Sint!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:30

Vroeger was ik al beesten gek. Kleins af aan zat ik altijd wormen uit de grond trekken, en de slakken op mijn vaders groente tuin vrij laten Haha!. En ik vrat samen met mijn al zijn vreten op. Misselijk
Later begonnen de paarden mij ook optevallen want achter ons huis was een wei, waar altijd twee meiden reden. Toen ik een keer op een paard gezeten had, wist ik het zeker: ik wou paardrijden.

Toen ik 5 jaar was, moest ik eerst opvoltige. Dat was verplicht. Na drie jaar, ging ik op ponyrijden. zo is het eigenlijks een klein beetje begonnen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:54

toen ik heeeeel klein was zat/reed ik soms op een paar pony's voor de lol, op een manege van een kennis van ons. Toen is dat na een paar jaar gestopt.

toen ik 8/9 was, deed ik toevallig es een kamp als beginneling die al een paar lessen achter de rug had. het ging 'super', en mijn ouders hebben ook nog altijd spijt dat ze mij op kamp hebben laten gaan. ik ben helemaal pony(en ook paarden he) zot en rijd sinds dan elke week. ik zeur ook sinds dan om een pony Haha! Haha! wat mijn ouders totaal niet aanstaat *LOL* *LOL* maar ik houd vol het moet er toch een keeeeeeer van komen he!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:06

ik was een jaar of 4 d8 ik
toen mocht ik nog niet van mn mammie en pappie
toen ik 5 was mocht ik voor het eerst een proflesje rijden
toen heb ik daar iets van 8 â 9 jaar gereden en nu rijd ik op manege de korze en heb daar met mn zussie mn eigen paard staan
ik rij langer dan gillian zou je niet zeggen he *LOL*
tot bokt
jennifer

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:46

Weet niet hoe het is begonnen, maar toen ik 4 of 5 was ofzo, we gingen op schoolreisje naar 't land van ooit.
Ik de hele dag "waar zijn de paardjes"enz!

Daarvoor was ik al een hele tijd gek van ze
groetjes