Rosy manege paardje koliek!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Rosy manege paardje koliek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 21:38

Pfff was me het dagje wel weer vandaag zeg Gaaaap.

Vanochtend moest ik werken om 8 uur sochtends gewoon voeren,mesten,buitengooien enzo.Heb daarna mijn eigen pony gedaan en fiera los gegooid.Nouja smiddags om half 4 dus moest ik binnen halen en voeren dus heb de hele dag samen met Ellen rond gehangen daar.Eindelijk was het vier uur en kon alles naar binnen we gooien altijd alles los en lopen ze zelf naar stal zeg maar vanaf de wei.Dus ging ik de touwtjes dicht doen en sluisjes maken ik kwam dus bij de wei en toen lag Rosy een manege paardje in de wei.Nouja ze rolde om en niks aan de hand want ze stond weer gewoon op.Goed het hek los gegooid en gaan splitsen zodat alles hun eigenrij in ging.Kwam rosy dus aan lopen en ze liep haar rij in zeg maar en ze zakt zo door haar achterbenen heen ik schrok me werkelijk dood.Snel alles op stal gegaan en bij haar in de box weesten kijken daar stond ze dus wijdbeens of ging liggen.Ik wendy(bedrijfsleider) gebeld maar die nam niet op nou ze stond weer dus ik tempraturen maar toen wou ze opeens weer neer vallen.Hm oke wij der uit de box gehaald en ondertussen was er nog iemand en zijn wij gaan stappen en is Ellen naar ger(bestuur iets ofzo Tong uitsteken) gegaan maar niemand thuis,wij ondertussen wendy nog bellen en eindelijk nam ze op.Dus alles verteld dat ze zo zweete en zich liet vallen enzo.Nouja klonk gewoon als een koliekje dus bel de dierenarts maar en kijk maar wat hij zegt.Nou ik moest blijven stappen en hij kwam er meteen aan ondertussen toen hij er was liep ik al een uur en was het niet beter.Hij beetje lopen tikken en luisteren en het klonk erg rommelig waarschijnlijk lucht en gewoon darmkrampen niks ergs .Heeft ze een spuitgehad een verslapper ofzo en een pijnstiller en ik moest weer steeds 20 minuten ongeveer stappen en dan even op stal kijken hoe en wat ik was ondertussen vanaf half 4 aan het stappen en hij was of half 5 weer weg gegaan.Om een uur of half 7 leek het rustig ik de DA weer gebeld en verteld hoe en wat het nu was,nou oke zet der maar op stal en laat iemand vanavond nog even kijken.Ik blij en mijn moeder gebeld en ondertussen naar Ger gegaan en hij zou nog wel gaan kijken savonds oke mooi Lachen.Nou toen was er nog iemand die er om half 4 ook was weer gekomen en mijn mama voor Rosy haar box stonden we nog even te kletsen en ik zou naar huis gaan en wou weglopen zakte Rosy zo weer in elkaar!! Verdrietig.Meteen de DA weer gebeld en hij zou zo snel mogelijk komen rond een uur of half 8 was hij er dan weer denk ik.En heeft hij een sonde slang ofzo in gebracht en er iets door gegoten en nog een sterkere spuit pijnstillers gegeven.Om 8uur stond Rosydan eindelijk op stal en om 10 uur kijkt ger nog is bij haar maar de DA dacht dat het nu wel goed zou gaan,morgen ochtend kijken we weer verder.Hoop dat het goed met der gaat is zon schatje vond het zo sneu Lovers.Ben wel kapot nu...pfff heb echt zo lang gestapt maarja Lovers!!

Hopelijk gaat het morgen met Rosytje ook goed Lovers

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:11

En hoe ging het vandaag?
Die manege paardjes boffen bij jullie, met die goede verzorging.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 21:11

Het gaat heel goed met der ze kijkt iig lekker helder en nergens last van vandaag.Alleen mocht ze de wei nietop arm paardje Ach gut.

Ze is door het zuigen alleen wel erg!!! mager..maar als goed is krijgt ze morgen een bandje om Lachen