Pony's Verwaarloosd?? Update + Foto's!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:23

Ik zal maar even TEM doen Knipoog ...

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:23

Dames! persoonlijke vetes zijn niet toegestaan op bokt. Dus dit verschil van mening moet echt buiten bokt worden geregeld.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:48

Ik zoek geen ruzie, geef alleen maar mijn mening.
En van een vete is wat mij betreft al helemaal geen sprake.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:28

Eindelijk het eerste topic hierover gevonden:
[VMR] Vreemde pony's in de wei?? Verwaarloosd??

Ook op deze foto's kan ik weinig ontdekken van verwaarloosde pony's, alleen scheen de vos toen mager te zijn. Die is inmiddels niet mager meer dus ik vraag me echt af wat het probleem nu precies is?

ellepel

Berichten: 47318
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:33

mijn pony staat op een stuk land waar mer onkruid groeit dan gras.
doe er ff een foto bij, dan kun je zien wat er staat, zelfs meer nog want nu is t allemaal zand.

Afbeelding

ik ben heel blij dat mijn pony niet in vol, lang gras staat, want hij is heel gevoelig voor hoefbevangenheid.

kaal land hoeft niks te zeggen...als ze maar hooi bij krijgen. veel belangrijker is dat ze buiten staan. Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:41

Ze worden bijgevoerd en zien er goed uit.
Ik denk dat er dus geen enkel probleem is met deze pony's.
Iedereen hier heeft waarschijnlijk met de beste bedoelingen gereageerd.
LAat dit niet een ordinaire ruzie worden, lijkt mij heel onnodig.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:12

Ik vind dat julie maar heel raar danielle aanvallen hoor,Dus omdat er paarden zijn die het nog slechter hebben moet je maar niks doen Verward .Er zullen altijd paarden ,mensen en andere dieren hebben die het nog slechter hebben.
Dus helpen we Rusland maar niet want in Soedan zijn de mensen er nog erger aan toe? Vreemde redenatie.
Het zijn niet de meest verwaarloosde paarden die ik ooit heb gezien,maar echt schitterend vind ik ze er ook niet uit zien.Ik denk zelfs dat ik het weitje weet,mijn pony heeft er 20 jaar terug gestaan .En dan is er effectief geen water want wij namen dat altijd van huis mee in bidons.
Als je trouwens terug klikt naar de andere topic zie je dat A: Danielle de topic niet gestart is .
enB: De dierenbescherming er al mee bezig was toen zij ging kijken.
Maar helaas zijn de mensen hier vaak sneller met reageren als met goed lezen.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:32

Tegenover het weilandje is een weilandje waar schapen lopen.
Daarachter zit een scouting vereniging.
Rings any Bells?
En nu in België thjee wat een overstap.
Er hebben in dat weilandje met tussenpozen, als mijn geheugen
goed meewerkt, altijd wel ponies gestaan. Meestal eentje.

In z'n algemeenheid:
Je hoeft mensen idd niet aan te vallen.
Liever overbeschermd dan "het zal mij een worst wezen".

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:40

Het rings a bell Haha! .De scouting zat er toen ook al ,hoe heet het ook al weer die watermannetjes.Vroeger stond er nog een oud boerderijtje ik weet niet of het er nog staat. Mijn ouders zijn verhuisd naar kattebroek dus ik ga nu afslag hoevenlaken er af.Ik heb ook een tijdje net over de brug gestaan achter die dijk langs de snel weg bij mevrouw kraaikamp .Helaas is zij toen overleden en zo zijn we daar terecht gekomen en daarna zijn we naar leusden gegaan en toen zijn we ,mijn man en ik in België gaan wonen ,inclusief pony.Alwaar de pony uiteindelijk overleden is.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:47

kun je een foto van die pony erop zette?
Misschien herken ik hem/haar wel.
In Leusden bij de Ursulineweg gestaan toen?

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101644
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 00:49

Ik ben degene die het topic is gestart omdat ik en nog iemand op bokt nieuwsgierig waren naar hun eigenaar want ze zagen er een beetje mager uit. We wilde alleen maar informatie daarover en kijk waar het nu op uitgedraaid is??? Ach gut Dat was helemaal mijn bedoeling niet!!!

Ik ben dit topic niet gestart om een ruzie uit te lokken maar om die pony's te helpen. Doe asjeblieft normaal tegen elkaar...dit is een plek om samen gezellig over paarden te praten en niet om te ruzien. En trouwens, de pony's zien er nu heel goed uit, zelfs die vos. Vingers aflikken En er zal idd wel een waterbak staan anders waren ze al dood geweest. Ik weet dat ik eerst zei dat er geen water was maar ik dacht weer es een beetje laat na...ik had best eerder kunnen bedenken dat ze zonder water allang dood waren...beetje blond van mij... Blond

Maar goed, laten we dit topic maar als afgesloten beschouwen anders komen er misschien nog meer problemen onderling of worden we van het forum gegooid omdat we hier persoonlijke kwesties uit gaan vechten...

Laten we het gezellig houden!!! Party!! Party!! Party!!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:52

Idd, compleet mee eens.
Bij deze akkoord om het topic af te sluiten.
Het doel is bereikt dat de mensen er van op de hoogte zijn.

Kortom bedankt voor jullie "reacties".

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101644
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 00:55

Juist...dit topic mag van mij wel afgesloten worden door een Moderator...kunnen ze ook niet meer zeuren...

Wat ben jij trouwens nog laat online Naamgenootje....hihi *LOL*

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:56

jahh ik moet je ff wat vertel en dan wel via pb.
hihihihihiiiihi

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 01:26

Voordat dit topic gesloten wordt wil ik nog wel even mijn excuses aanbieden aan Danielle1. Sorry ik werd te persoonlijk en dat was niet nodig.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:19

Dank je ThePast03!
excuses geaccepteerd OK dan!

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:27

pff wat een onzin topic zeg! denk niet dat jij je overal mee moet gaan bemoeien hoor. Je lijkt wel een pennymeisje van 28! Zoals veel andere bokkers al zeggen zien de paarden er niet mishandeld/verwaarloost uit! Ze krijgen zelfs hooi van die man als aanvulling. En dan zet jij ook nog gewoon foto's van die dieren op het internet. Moet niet kunnen lijkt mij zeker niet in dit geval. Bemoei je met je eigen zaken. Deze man is duidelijk aan het verbeteren. En de DB gaat dit soort mensen echt wel in de gaten houden hoor. Lijkt me niet dat jij daar voor nodig bent.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 14:22

flowerxxx:
OVERKILL!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:08

Ik wil de discussie zeker niet opnieuw beginnen, maar kan het niet laten om toch nog even mijn mening te geven Schijnheilig sorry

Ik krijg erg de neiging om er zelf even heen te rijden, maar denk niet dat het veel zin heeft.
Op basis van wat ik hier in het topic lees en zie heb ik echt niet het idee dat er sprake is van enige verwaarlozing. Of ik heb ook altijd mijn paarden verwaarloosd Bloos!

Zoals je zelf al zegt, vind ik ze er idd niet slecht uitzien... integendeel.
Het onkruid is misschien niet echt netjes, maar zeker niet schadelijk voor de ponies, zolang ze het hooi krijgen (en daarvan zullen ze zich idd niet snel te vol eten) en dus niet verhongeren en aan het onkruid beginnen zie ik daar echt het probleem niet van. Ook op mijn vorige stal hebben ze wel eens zo hoog in het onkruid gestaan dat sommige kleine ponies niet meer te zien waren. Maar geen één van de paarden heeft er ooit wat aan over gehouden. Sterker nog ze stonden er daar gezonder bij, dan in de andere wei waar welliswaar geen onkruid, maar ook nauwelijks gras stond.
Wat betreft het water, ook Regina heeft geen water in de weide, en zelfs een tijdje geen water op stal gehad. Maar ze krijgen zeker wel een paar keer per dag te drinken, leven nog steeds en willen niet eens altijd drinken als je het ze aanbied. Ook daar zie ik het probleem dus niet helemaal Verward

Kortom, denk dat het idd een beetje lichtelijk overdreven wordt. Ok, er zijn betere manier om ponies te houden..... maar om zo moeilijk te doen over deze situatie gaat mij ook te ver.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:26

Amen Richtje. OK dan!

Jaike, wat ben je toch een topper!

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:31

Ik sluit me bij Richtje en de rest aan... Overdrijven is ook een vak... Scheve mond

Als ik sommigen in dit topic zo hoor kan ik binnenkort ook de DB en andere instanties op mijn dak verwachten... Immers heb ik ook prikkeldraad in combinatie met stroomdraad, hebben ze bij mij ook geen schuilstal, staat er genoeg onkruid en krijgen ze behoorlijk wat hooi op een dag aangezien er haast geen gras meer staat op de wei... Schijnheilig

Ze hebben wel een waterbak, dus ik hoop dat dat compenseert met de rest... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101644
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 15:34

Citaat:
pff wat een onzin topic zeg! denk niet dat jij je overal mee moet gaan bemoeien hoor. Je lijkt wel een pennymeisje van 28! Zoals veel andere bokkers al zeggen zien de paarden er niet mishandeld/verwaarloost uit! Ze krijgen zelfs hooi van die man als aanvulling. En dan zet jij ook nog gewoon foto's van die dieren op het internet. Moet niet kunnen lijkt mij zeker niet in dit geval. Bemoei je met je eigen zaken. Deze man is duidelijk aan het verbeteren. En de DB gaat dit soort mensen echt wel in de gaten houden hoor. Lijkt me niet dat jij daar voor nodig bent.


Gaan we weer....*zucht*....ik dacht dat ik deze discussie afgesloten had door te zeggen dat ik alleen maar info wilde inwinnen en verder geen bijbedoelingen had....laat aub jullie meningen voor je...het is nu opgelost...of in ieder geval uitgepraat en we weten nu allemaal hoe de pony's er nu voor staan. Ze willen het topic niet sluiten maar ik denk wel dat dat het beste is voor iedereen...

Ik blijf mezelf hier niet verdedigen...kom op zeg. Boos!

Alleen nog ff dit: dat ik foto's ' durf' te plaatsen van die pony's is alleen maar omdat anderen dan ook kunnen oordelen en iedereen vroeg er ook om...en ik hou heus wel van paarden hoor!!! Wee diegene die iets anders beweerd!!!

Sluit aub dit topic Moderator......

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:35

Om nog even terug te komen op een schuilstal (ja sorry, het zit me hoog Schijnheilig)....
Tiko heeft de eerste vijf jaar van zijn leven, voordat ie bij ons kwam dus, altijd dag en nacht zonder deken buiten gestaan. Hij had een schuilstal, maar daar maakte hij nooit gebruik van. De enige paar uur per jaar dat hij er wel eens in stond, was als het zomers stikte van de vliegen.
Dus ja, ook zonder schuilstal komen ze de winter prima door Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:37

Aphrodite schreef:
Gaan we weer....*zucht*....ik dacht dat ik deze discussie afgesloten had door te zeggen dat ik alleen maar info wilde inwinnen en verder geen bijbedoelingen had....laat aub jullie meningen voor je...het is nu opgelost...of in ieder geval uitgepraat en we weten nu allemaal hoe de pony's er nu voor staan. Ze willen het topic niet sluiten maar ik denk wel dat dat het beste is voor iedereen...

Ik blijf mezelf hier niet verdedigen...kom op zeg. Boos!

Alleen nog ff dit: dat ik foto's ' durf' te plaatsen van die pony's is alleen maar omdat anderen dan ook kunnen oordelen en iedereen vroeg er ook om...en ik hou heus wel van paarden hoor!!! Wee diegene die iets anders beweerd!!!

Sluit aub dit topic Moderator......

Ik weet niet of dit ook tegen mij gericht was....
Maar ik verwijt jou ook niets Lachen Probeer alleen voor mensen die denken dat deze ponies het heel slecht hebben, de andere kant even te belichten Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101644
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 15:42

Citaat:
Ik weet niet of dit ook tegen mij gericht was


Nee, niet tegen jou....maar tegen die ander..weet d'r naam ff niet meer...ik snap dat het je hoog zit en het is ook helemaal uit de hand gelopen....dus kunnen we aub erover ophouden????? Ik word er echt helemaal moe van...het is over en uit nu...uitgepraat...asjeblieft..... Verdrietig Verdrietig Verdrietig

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Tara_13 en 114 bezoekers