Buitenritten -> strond op de weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:56

Vorige week ben ik samen met een vriendin gaan buitenrijden. We moesten over een houten bruggetje, maar dat bruggetje diende s'middags als een entree voor zandsculpturen. Lachen Die avond was het al gesloten. Dus haar paard poept midden op de brug, toen is zij netjes afgestapt en in het water geschopt Haha!

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:14

Mijn pony poept niet zo vaka onder het rijden, alleen wel juist als ik in een woonwijk ben Clown
Nouja boeie, ik rij gewoon verder ik ga echt niet na de rest met m'n fiets erheen het opruimen.
Weet je hoevaak ik wel niet in hondenstront ben gestapt?!
(dat vind ik veel viezer dan die grasdrollen)

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:31

Poison schreef:
Weet je hoevaak ik wel niet in hondenstront ben gestapt?!
(dat vind ik veel viezer dan die grasdrollen)


Vies is dat he?! In hondenstront lopen?!
Waarom dan niet een paardenhoop even aan de kant schuiven? Het is 10x groter dan een hondendrolletje, en is daarnaast ook op grote afstand te ruiken vaak.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:24

Toen ik jonger was,had ik een half-arabiertje,waar ik vaak mee naar de duinen in Soest ging.
Samen met een vriendin en haar pony.
Allebei onze ponies waren altijd knettergek als we in de buurt van de duinen kwamen,dribbeldedribbel Haha!
Mijn merrie was zoenzo nogal een zenuwelijer en meste ook erg vaak,
altij dun.
Op een van deze ritten mestte ze op de stoep VOOR de oprit van iemands huis.
Die man stond erop dat we van de ponies afkwamen om het op te ruimen.
Als ik er af zou klimmen zou ik nooit mijn pony kunnen houden,zo'n stuiterbal als ze was Haha!
Dus besloten we om het niet te doen.
De man in kwestie was hier zo woest over dat hij met zijn blote handen de mest oppakte en achter ons aangooide!!

Maar hij miste Haha!
Overigens heeft dit verhaal nog een staartje gekregen,maar het verhaal is zo wel lang genoeg Clown

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:03

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar dat staartje... Maar was er niet met die man te praten? Bijv dat jullie later terug zouden komen maar dat je met pony het niet kon opruimen?

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:37

zeg gewoon tegen die mensen dat ze niet moeten zeuren omdat honden ook alles onder poepen!

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:38

wat is het staartje??

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:36

germie schreef:
Voor een uitrit van iemand stap ik altijd af, veeg het met m'n laars aan de kant. Het leer van de laars kan er prima tegen hoor, en wordt eigenlijk ook niet vies (droge mest). Dit kan prima, en als iedereen het deed had je ook geen zeurende mensen. Op veel wegen ligt het niet in de weg, het zijn juist de plekken waar mensen zich er aan storen, en als je het dan even netjes opruimt, dan is dat probleem ookweer uit de wereld.

Paard moet je gewoon opvoeden, op en afstijgen onderweg is dan helemaal geen probleem.

Sorry maar ik heb mijn paard van iemand die hem mishandeld heeft dus kan niet zomaar afstappen buiten want als je er buiten stal naast loopt (buiten het terrein van stal) dan word hij helemaal panisch..zelfs aan het halster en emt ander paard erbij....dan liever stront niet op geruimd dan een paard dat in paniek naar huis rent en op auto knalt ofzow kan ik niks aan doen dat hij mishandeld is geweest he....niet alle paarden zijn zo braaf dat je zomaar overal buiten kunt op en afstappen op een veilige manier...En zeg nou zelf vogels schijten ook auto´s enzo onder ze gaan toch ook niet alle vogels een zak om de kont hangen Tong uitsteken

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:56

Met mijn shetlander/vuilnisbak zou het kunne.. even afstappen en aan de kant trappen.. die blijft wel even staan.. maar als ik op Tekla rijdt, die kan dus nogal slecht stilstaan gaat dat dus niet of nauwelijk.. ben je afgestapt.. moet het paard stil staan doet tie dat niet.. heel irritant.. en je moet er ook weer op.. en aangezien het een trekpaard is, spring je er ook niet weer even terug op..! dus als ze dan staat te draaien en te drammen, en ik moet er ook nog op.. dan gaat het niet.. het enige wat ik dan kan doen is als ik merk dat ze moet schijten zo snel mogelijk de berm in proberen te sturen.. Verward en anders ga ik egt niet terugfietsen oor.. srry maar ik heb wel wat beters te doen.. >;)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:51

als ik aan het rijden ben laat ik het liggen,
dat regent zelf wel weg,
maar als ik met de shet wandel en die wil wel eens wat achterlaten,
dan doe ik het opzij schoppen..

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:09

Tancreda4 schreef:
Vies is dat he?! In hondenstront lopen?!
Waarom dan niet een paardenhoop even aan de kant schuiven? Het is 10x groter dan een hondendrolletje, en is daarnaast ook op grote afstand te ruiken vaak.


ja hoe wou je dat doen dan? met je handen?
of neem je altijd een schepje mee als je gaat rijden? Clown

Leeuwnie

Berichten: 915
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:38

germie schreef:
Voor een uitrit van iemand stap ik altijd af, veeg het met m'n laars aan de kant. Het leer van de laars kan er prima tegen hoor, en wordt eigenlijk ook niet vies (droge mest). Dit kan prima, en als iedereen het deed had je ook geen zeurende mensen. Op veel wegen ligt het niet in de weg, het zijn juist de plekken waar mensen zich er aan storen, en als je het dan even netjes opruimt, dan is dat probleem ookweer uit de wereld.

Paard moet je gewoon opvoeden, op en afstijgen onderweg is dan helemaal geen probleem.


Ben ik het wel mee eens ja! In de berm lijkt het me geen probleem, maar ik vind het wel een beetje vies en onbeschoft om een berg mest voor iemands uitrit te laten liggen... Kleine moeite om het dan weg te schuiven, toch?? OK dan!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:43

ilufprincess schreef:
hey! Lachen

Ik kan er van meespreken
hoe kan je dit in godsnaam opkuisen!...
je kan tog moeilijk af je paard stappen ,het in een zakje doen en meenemen Verward
eerlijkgezegt laat ik de mensen zeuren... Scheve mond

xx&hoefjeuhs!

hihi nee idd niet maja Tong uitsteken

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:43

Poison schreef:
ja hoe wou je dat doen dan? met je handen?
of neem je altijd een schepje mee als je gaat rijden? Clown

tsjaa je hebt van die mensen Tong uitsteken
hep et iig nog nooit gzien Tong uitsteken