Waarom

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Waarom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 16:47

zijn afgevallen takken en bruggen op de heenweg tijdens een buitenrit wel eng en op de terugweg niet?

Net met Thomas even de omgeving gaan verkennen rond de nieuwe stal, maar ben niet echt ver gekomen.

Kwam op de heenweg een mega brede en vlakke berm tegen en das altijd lekker in de buurt, kan je nog es een sprintje trekken.
Dat wou ik dus even doen, maar er lagen nogal wat takken en die zijn ENG!!!
Dus steeds op de rem Wow!

Aan het eind van de berm sla ik half in gedachten rechtsaf en sta ineens voor een fietsersbruggetje.
Merkte het eigenlijk pas toen Thomas ineens stilstond.

Maar ja als je ergens aan begint (al dan niet bewust)... Boos!

Dus een half uur voor dat bruggetje gestaan onder toezicht en commentaar van een vissend gezinnetje naast de brug. (Zwiepende hengels en paraplu's zijn ook niet bevordelijk als je pony het allemaal al niks vindt.)
En als Thomas nou gewoon stilstond voor die brug zeg ik ok, maar heel de tijd draaien, m'n benen haast tegen een hek pletten, willen omdraaien en wegrennen.
Uiteindelijk afgestapt en hem aan de hand eroverheen meegenomen (was dus geen probleem ineens), helemaal te pletter beloont, opgestegen en weer terug over het bruggetje, weer geen probleem. Lachen
Thomas had ik ondertussen al 10x de hemel ingeprezen en wilde nog een keer heen en terug over het bruggetje.

Ja hoor, weer op de rem, nu maar iets strenger geweest en er weer overheen en nog eens terug.
Hij is er 4x overheen geweest en ik vond het wel genoeg en ben weer teruggegaan naar stal.

Weer de brede berm nu wel in galop, de takken keek ie alleen nog maar naar Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:01

Nee hoor, omgewaaide bomen die NIET op het pad liggen waar het vrouwtje heen wil zijn juist leuk! DAAR wil de pony heen terwijl het vrouwtje de andere kant op wil.
Modderpaadjes die het vrouwtje niet vertrouwd zijn ook leuk, maar gewoon de weg volgen is niet leuk.

Volgens mij hebben wij allebei lekker gereden vandaag Haha!
Altijd leuk, zo'n buitenrit...

Goed dat je niet hebt opgegeven bij dat "enge" bruggetje, volgende keer kijkt hij waarschijnlijk niet eens.
En de takken worden vanzelf opgeruimd, als hij er net aan gewend is Clown

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:32

stinkende bokken en geiten op de hei zijn op de heenweg reden tot omdraaien en wegwezen en op de terugweg zijn ze het bekijken niet waard Haha! idem met Schotse Hooglanders Clown

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:29

wees maar trots op jezelf het is je wel gelukt!!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 19:33

Ik heb hem best wel hard aan moeten pakken, omdat ie op een gegeven moment zelfs langs het bruggetje wou gaan en we dus half verzopen waren.
Of hij schoot in een rotvaart in de achteruit, waardoor alleen een flinke mep hem weer vooruit kreeg.
Als ik het bruggetje eerder gezien had was ik gewoon de andere kant opgegaan, maar nu stonden we er al voor.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:43

op de heenweg zijn ze reden om om te draaien en terug te rennen en op de terugweg gewoon een reden om heel hard naar stal te rennen...
En als je dan eenmaal op je kop hebt gehad van je baasje is het opeens niet meer eng en kunnen we er gewoon langslopen zonder problemen.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 00:37

Toch verwacht ik er morgen weer stil te staan, want ik ga het natuurlijk gewoon weer proberen!
Tenzij het slecht weer is natuurlijk.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 15:21

Het was mooi weer, dus tijd voor missie brug deel 2.
Heenweg ging best rustig, ondanks dat we de Friese merrie van stal voor de kar tegenkwamen.

Bij HET bruggetje natuurlijk weer stil staan, klein beetje aandringen resulteerde in weer achteruit willen lopen, dus ik heb gewoon even niets gedaan, alleen maar stil staan.
Toen ineens een diepe zucht van Thomas en toen stapte ie zo het bruggetje op.

Aan de andere kant heeft ie een snoepje gehad en op de terugweg was het helemaal geen probleem meer.

Ik was helemaal naar de buitendijk gereden en wou eigenlijk langs die dijk weer terug.
Maar das van het Waterschap en volgens hun bordje voor ruiters en paarden verboden....
Ik ga denk ik es een mail sturen of ze geen uitzondering willen maken voor ruiters met ruiterbewijs.
Gewoon een paar maanden proberen en als er iets beschadigd zou worden kun je het altijd weer verbieden toch?