wielrennen (wij zijn altijd de l*l)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:02

Zhivago schreef:
Meestal als er zo'n vent fietst die me in wil halen ga ik dus midden op het fietspad fietsen, het liefst ook nog flink slingeren. Als ze erlangs willen gebruiken ze hun bel maar.

Dat is niet helemaal netjes, als je dat met je paard zou doen. Je mag namelijk helemaal niet op het fietspad met je paard. Je moet op de openbare weg, alhoewel je dan helemaal de poppen aan het dansen hebt. Toeterende automobilisten die met hun vinger naar hun voorhoofd wijzen, of erger, je snijden.
Nee, als ruiter heb je het niet best in Nederland. Dan hadden we maar een sport moeten kiezen. Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:37

leentje schreef:
Waar mijn pony staat is het in de zomer ook de helft van de weekends raak. Niet alleen wielerwedstrijden, maar ook brevetten en mountainbike-tochten etc etc.
En hoe vervelend het is, hangt puur van organisatie tot organisatie af. De ene keer krijg je netjes op voorhand een briefje in de bus, de andere keer moet je het maar rieken en merk je het pas als ze de eerste keer langs komen. Puur met dat ze voor de deur langskomen vind ik op zich helemaal niet erg. Pony staat opgezadeld klaar, van zodra de eersten langskomen stap ik op en ga zo voor de open poort staan wachten. Van zodra de rode vlag langskomt, ga ik de straat op (die is dan weer "vrij" tot ze de volgende keer komen)
Kwestie van wat geduld.


Precies hangt veel van de organisatie af.. en van de individuele sporter als het niet om een wedstrijd of 1 of andere georganiseerde tocht gaat.
Ben zelf altijd netjes tenzij iemand het mij bewust moeilijk maakt dan gooi ik mijn kont tegen de krib! Maar ben ook al eens afgestapt omdat er een begrafenisstoet aan kwam waarbij ze over bijna de volle breedte van de weg liepen.. netjes helm en bril afgezet en gewacht tot ze voorbij waren. Heeft gewoon met respect te maken of normen en waarden om die maar weer eens aan te halen...

Trouwens.. wel eens gezien wat de gevolgen zijn van een auto die op een peloton inrijd? Een loslopende hond die oversteekt of een op hol geslagen paard? Ziet het elk jaar weer bij wedstrijden.. en meer dan je denkt.

Geeft trouwens als alles goed afloopt ook wel een komisch beeld zoals van de zomer toen tijdens de Tour de France een stel losgebroken koeien opeens midden in het peloton liep Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:03

Citaat:
Geeft trouwens als alles goed afloopt ook wel een komisch beeld zoals van de zomer toen tijdens de Tour de France een stel losgebroken koeien opeens midden in het peloton liep


Ik vond het commentaar erbij helemaal geweldig: "de bruine hemden (koeien dus) doen ook aan ploegentactiek Haha! Haha! " je kon me bij elkaar vegen op de bank. *LOL*

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:15

Weet je, ik vind het etters. Ze zijn onbeschoft en houden geen rekening met anderen. Maar verwachten wel dat je rekening met hun houdt.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:17

annegti schreef:
Ik vond het commentaar erbij helemaal geweldig: "de bruine hemden (koeien dus) doen ook aan ploegentactiek Haha! Haha! " je kon me bij elkaar vegen op de bank. *LOL*

Haha ik heb het niet eens gezien en ik lig al dubbel *LOL*
Wat een geweldige verslaggever zeg!!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:28

Volgens mij deden ze aan een mountainbikewedstrijd mee die het parcours kruiste want ze gingen naar paar honderd meter rechts een zandpad op en denderden daar in het zelfde tempo door.. *LOL*

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:25

Ik kom die lui altijd tegen als ik de paarden na het land breng of ze moet op halen. parkeer de auto met trailer op de weg en ga me gang krijg dan van alles na me hoofdgeslingerd want zij moeten perse met zn 5 naast elkaar fietsen en doen. Het is gewoon te gek voor woorden ze denken echt dat zij alleen op de wereld zijn en dat iedereen zich aan hem moet aanpassen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:52

Ach je hebt er altijd tussen zitten die geen begrip hebben.. weet natuurlijk ook niet hoe jij je auto met trailer parkeert en hoe breed die weg is maar ja.. wielrenners zijn ook maar mensen met soms een goede, soms een slechte bui en de 1 is netjes en begripvol en de ander denkt alleen aan zichzelf.. wielrenners zijn daarin niet anders dan anderen en anderen zijn wat dat betreft zeker ook niet beter (of slechter) dan wielrenners.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:23

was t bij ons maar 1 a 2x per jaar. bij ons is t zo'n beetje elke dag. onze manege staat dus in t midden van een wielerbaan. nou dat is dus heel fijn .
we hebben 2 paden naar stal toe, waarvan de ene afgesloten wordt en de andere vol staat met wielrenners die niet ff aan de kant gaan als je er langs moet.
en op een of andere manier als wij een een wedstrijd op stal hebben, hebben zij d'r ook 1. Scheve mond

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:31

Ik kan niet anders dan het met toscana eens zijn.
Zo gaat het inderdaad. Tuurlijk zitten er altijd onaardige (understatement) mensen tussen, maar dat heb je bij alle sporten, ook paardensport.

Zhivago schreef:
Meestal als er zo'n vent fietst die me in wil halen ga ik dus midden op het fietspad fietsen, het liefst ook nog flink slingeren. Als ze erlangs willen gebruiken ze hun bel maar.

O, en jij belt altijd eerst vriendelijk als je ergens langs wilt?
Ik vind jou gedrag anders nog onbeschofter.. Als ik je tegen was gekomen op de fiets en ik had er langs gewilt, en jij was ook gaan slingeren, dan had je niet lang op de fiets gezeten om het zo even te zeggen.. (no offence hoor, dit geldt in zijn algemeenheid, had ik dus bij iedereen gedaan Bloos )