Zadelmakmaken is een eitje

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Zadelmakmaken is een eitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 14:26

Vorige week ging ik bij een oude kennis van me langs. Die man is in de 80, en zei op een gegeven moment dat hij best weer wilde gaan rijden, als Udorette zadelmak zou zijn. Dus ik heb hem aangeboden om hem zadelmak te maken voor hem. Dus ik er dinsdag naar toe. Aan een touwtje meelopen kende ze nog niet, Dus toen dacht ik al, hmm, dat zadelmakmaken zal nog wel niet 1,2,3 gebeurd zijn.
Dinsdag even gelongeerd, woensdag gelongeerd, en naderhand het zadel op haar rug gelegd, donderdag heb ik haar met het zadel op gelongeerd, en vandaag heb ik er op gezeten!! OK dan!
Wij zeiden al tegen elkaar, zo snel hebben we er nog nooit een zadelmak gemaakt, zo superdesuper braaf. Ze liep met het zadel alsof ze nog nooit anders had gedaan, en ik kon er gewoon zo op gaan zitten. Ook daar gaf ze niets om. Als ze zo doorgaat, denk ik dat ze volgende week al mee het bos in kan.
Als alle paarden zo zouden zijn, zou ik er gelijk voor tekenen. Soms gaat het best snel, maar dit heb ik nog nooit gehad.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:35

Hopen dat het zo blijft en dat ze niet zo braaf was omdat ze was overdonderd door het geheel. Succes, en zorg ervoor dat opa geen botten breekt OK dan!

http://www.mendurancedfw.nl
626 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Back on track

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:04

Hinke was ook zo vreselijk mak. het enige waar je rekening mee moet houden is dat ze het geestelijk ook nog een beetje bij kunnen benen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:13

Regina was ook zo ontzettend mak.... maar die liep natuurlijk al wel voor de kar.
In de omgang kende ze nog niets, maar ik kwam langs om kennis te maken en toen had ie er een zadel opgegooid (voor het eerst) en kreeg ik te horen: "ze is braaf hoor, stap er maar op". Euhm... *slik* toch maar gedaan en idd ze was braaaaf

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:15

Er zijn er genoeg waar de echte ontploffing pas komt als ze zich wat zekerder voelen met dat extra gewicht op hun rug.
Niet dat ik je bang wil maken.....Lips are sealed

Je suis Charlie.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:17

Ik moet eerlijk bekennen dat Regina idd niet makkelijk gebleven is, maar een echte ontplofing heb ik ook nooit gehad.
Met vrijwel geen enkel paard dat ik ingereden heb overigens....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:30

Cassidy schreef:
Er zijn er genoeg waar de echte ontploffing pas komt als ze zich wat zekerder voelen met dat extra gewicht op hun rug.

Dat wilde ik ook zeggen. Sommige paarden laten het eerst bezinken en besluiten dan nog eens te gaan bokken.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 15:42

Ik denk eigenlijk dat er geen ontploffing gaat komen. Ik heb 3 zussen van haar makgemaakt, en die waren alledrie ook superbraaf. Ze kijkt ook gewoon heel rustig, en is absoluut niet bang of zo. Maar ik kijk wel goed uit hoor. Het zou leuk zijn als die man er onderhand mee kan rijden. Moeder Dorette is doodgegaan met de geboorte van Udorette, en daarna heeft hij niet meer gereden.
kan me nog wel herinneren dat we 'vroeger' samen gingen rijden in het bos, jee, ik was total loss na een rit, zo'n tempo had die man altijd *LOL*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:17

Fijn zeg, dat het zo makkelijk ging. Dat is ook wel eens lekker!

Trouwens als ik zometeen tegen een niet zadelmakke 3-jarige aan loop, mag ik jou dan inhuren Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 16:19

Alleen als hij net zo cool is als deze merrie *LOL* Cool

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:02

Onze merrie is ook zo makkelijk!
Maar is wel bij ons geboren en altijd in handen geweest!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:50

Cassidy schreef:

Ik vrees dat ik hier helemaal in mee ga, ik heb er zat gekend die pas na 2 a 3 weken de kast leeg trokken en dan wel tot op de bodem.

Dus cap op en blijf waakzaam, ik zou het bos ook nog maar even achterwegen laten. Eerst alles goed bevestigen, ook in het koppie, op een plek waar ze niet weg/uit kan.
Succes.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:50

ben ik niet met je eens hoor kitten. er zijn er nml ook zat die hardstikke braaf zijn en door een goede voorbereiding niet de kolder in de kop krijgen.
Mijn ruin zat ik voor een 3de keer op toen ik achter een braaf paard naar buiten ging.
Mijn merrie reed ik mijn eerste proefje op vreemd terrein toen ik er voor een 15de keer op zat (en eerste werd met 165 punten! )
ik rijd altijd met cap. de ruin is nu 8 en z1 en heeft nooit echt raar gedaan.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 10:02

Ik denk ook dat het echt aan het paard ligt, en aan hoe je er mee omgaat. Udorette kwam gisteren al zo uit de 2e wei tussen de koppel uitlopen naar ons toe. We hebben helemaal dubbel gelegen. Kennelijk vindt ze het leuk. *LOL* .
IK heb ook wel eens een trakehner meegenomen op concours, waar ik nog geen 20 x op had gezeten. Toen zat ik ook rond de winstpunt.
Je meot alleen goed kijken wat je paard aangeeft. Zie maar bij mijn Flemmingh. Die hebben ze zadelmak gemaakt met een praam, en daar kan ik 2,5 maand later nog niet normaal opstappen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie