Nieuw paard gister met spoed naar kliniek.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:33

Hoe is het nu Gouda? Slordig van die stalhouder en ik zou daar zeker even mee om tafel gaan zitten, maar ja, daar is je paard niet mee geholpen...Ik hoop dat alles met een sisser afloopt.
Sterkte!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 14:40

Ik zit nu bij mijn ouders thuis op de pc heb thuis nog geen pc. Wou even het een en ander rechtzetten. Neem de stalhouder niets kwadelijk. Het is namelijk zo dat ik wist dat hij het land in zou gaan als het beter weer zou worden dus wel toestemming heb gegeven haar in het land te zetten. Reageerde misschien een beetje fel mee met de reacties van andere bokkers die negatief waren. Stond pas een paar dagen op de stal en omdat ik de mensen daar nog geen eens ken en ik mijn vorige paard ook kwijt ben geraakt in het weiland reageerde ik misschien overtrokken. Mijn vorige paard heeft namelijk een ongeluk gekregen voor mijn ogen en toen ook afgevoerd naar de kliniek en later afgemaakt. Toen lag de 'schuld' wel bij het bestuur van die stal en bij mij kwamen die gevoelens meteen naar boven weet niet waarom. Ook heb ik nog veel verdriet om zorro die ook pas net 2 weken weg is. Dus a.u.b. niet een schuldige aanwijzen voor het ongeluk ik heb gewoon weer eens vette pech gehad.

Ik ben net terug van de kliniek en er is nog niet veel veranderd sinds gister. Gister heb ik zoals kido als zei te horen gekregen dat de foto's er goed uit zagen dus dat is als vast 1 zorg minder. De weke delen en de pezen kunnen ze pas scannen als het been minder dik is. Wel hebben ze aan de andere kant van waar de wond zit in haar gewricht vloeistof gespoten om te kijken of er vloeistof aan de andere kant uit kwam en dat kwam er niet. Het gevaar was nog niet geweken volgens de arts en de komende dagen gaan ze het nog aankijken. De wond zit op een gevaarlijke plek .Gelukkig heeft ze al minder pijn ze ziet er al iets frisser uit maar echt vrolijk als voorheen is ze nog niet. Echt eetlust heeft ze ook niet. Ze eet haar biks en kuil langzaam. Wortels en appels gaan er wel beter in Haha! Ze bekijken haar per halve dag. Nu maar duimen dat het goed komt ik hou jullie op de hoogte.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:10

Als ik je profiel zo lees hoop ik dat je vanaf nu meer geluk met je paardjes krijgt...

Hoop voor je op dat je paard weer 100% herstelt..

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:58

Jeetje Yvet afwachten maar.....
Maar dat die vloeistof er niet aan de andere kant uit komt is dat een goed of een slecht teken?
Sterkte meid Ach gut

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:47

Ik duim met je mee!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:25

ik duim ook heel erg hard voor je gouda!!!

duikpaardje

Berichten: 1475
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:32

sterkte de komende tijd en gelukkig is je paard nu in goede handen en kunnen ze het goed in de gaten houden.
hopelijk kunnen ze snel verder kijken en komt alles goed en dan mag je van je nieuwe paardje gaan genieten.

groetjes
marijke

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:52

Jeetje, ik lees het nu pas.
Heel veel sterkte Gouda, je hebt nu toch wel een keertje een beetje geluk verdiend.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:57

Hi, je hebt haar op Bodegraven staan hé? Ik kwam je vrijdagavond tegen volgens mij. We moesten allebei Bart even hebben. Knipoog

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:58

Ja heel veel sterkte Gouda! ik hoop het beste voor Kaylee!
Ze was altijd een heel lief en sociaal paardje toen ze nog bij ons op stal stond....(is alweer een paar jaar geleden maar toch)

er moet een ander paard kortsluiting in z'n hoofd hebben gehad om haar zo toe te takelen... Scheve mond

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:29

Ze is niet veel on line doordeweeks wat meer ze heeft in haar nieuwe huis geen internet....
Maar mocht ik nog wat horen dan schijf ik t hier op en anders prutsmutsen jullie maandag meer!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 12:21

bubbels schreef:
Hi, je hebt haar op Bodegraven staan hé? Ik kwam je vrijdagavond tegen volgens mij. We moesten allebei Bart even hebben. Knipoog

Oh he wat grappig ja dat was ik. Hoe is het met jou paard? Ik ben net terug en ze eet niet echt goed. Haar biks en kuil laat ze liggen. Ze hebben haar nu hooi gegeven en dat eet ze met lange tanden en vanavond krijgt ze granen. Ik ga vanmiddag/avond weer even kijken.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 12:22

Kido schreef:
Ze is niet veel on line doordeweeks wat meer ze heeft in haar nieuwe huis geen internet....
Maar mocht ik nog wat horen dan schijf ik t hier op en anders prutsmutsen jullie maandag meer!

Zit nu weer even bij mijn ouders thuis achter de pc. Bedankt dat jij ze op de hoogte houd. Na het weekend zal ik wel weer meer horen over haar toestand maar voorlopig gaat ze zeker nog niet mee naar huis.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:24

Fijn dat we zo goed op de hoogte gehouden worden OK dan!
Nogmaals sterkte ermee Ach gut

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:05

gouda schreef:
Oh he wat grappig ja dat was ik. Hoe is het met jou paard? Ik ben net terug en ze eet niet echt goed. Haar biks en kuil laat ze liggen. Ze hebben haar nu hooi gegeven en dat eet ze met lange tanden en vanavond krijgt ze granen. Ik ga vanmiddag/avond weer even kijken.


Goed wel hoor, heb hier ook mijn eigen topic. (klik op mijn onderschrift et voilá). Baduh was erg blij dat ie weer thuis was!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:13

jeetje yvet wat poedersuiker dat ze daar voorlopig nog wel staat hebben ze ook een idee van hoe lang enzo?
Nou ot later!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:29

wat een naar begin, hopen dat alles wel weer goedkomt

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:50

Wij hebben vorig jaar ook zo iets mee gemaakto p stal. Een pony waar het gewricht ook dus kapot was met gewricht vloeistof kwam er uit.
Bij ons is ook Hofland ( bodegraven ) geweest en heeft het dier in laten slapen omdat het TE erg was. en ze was al oud.
Heel veel suc6 met je paardje.
enne.. super DA daar in bodegraven.. wij komen er al jaren!!! en alleen maar goede dingen mee gemaakt!!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:09

wow seg wat een pech heb jij toch, vind het echt heel erg voor je, ik duim heel hard dat het allemaal goed komt.

Veel sterkte

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 09:02

Kido schreef:
jeetje yvet wat poedersuiker dat ze daar voorlopig nog wel staat hebben ze ook een idee van hoe lang enzo?
Nou ot later!

Ze gaan vandaag weer naar haar kijken en dan bekijken of en wannneer ze naar huis kan. Heb net gebeld naar de kliniek en kreeg dit door van de telefoniste.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:08

ik hoop echt het beste voor je!!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:21

Jeetje Gouda, wat een pech heb je weer. Ik ben hard voor je aan het duimen dat het allemaal snel goed komt!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:53

Balen hoor we blijven duimen dat het allemaal goed komt.

Denk idd dat de staleigenaar net zo hard meebaalt met je. Het blijft moeilijk dit soort dingen. Mijn paard gaat nooit meer in de groep het weiland op ik wil het neem het risico niet meer. Maar dat ligt ook grotendeels aan zijn karakter.

Succes.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 10:57

bubbels schreef:
Goed wel hoor, heb hier ook mijn eigen topic. (klik op mijn onderschrift et voilá). Baduh was erg blij dat ie weer thuis was!

Zag het later pas ja Bloos kun je nagaan hoe gestressed ik ben.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:07

Hoop van harte dat het weer goed komt met je paard. Ken ook een paard dat een verkeersongeluk heeft gehad en lekte ook gewrichtsvloeistof maar dan bij de koot. Kon na een lange revalidatie wel weer rijden maar mocht niet meer springen, omdat het een zwakke plaats was.

Veel sterkte en hopelijk mag je, je paard weer snel ophalen.