Nieuw paard gister met spoed naar kliniek.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:46

Lieve Gouda,wat heb jij een pech zeg!
Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal spoedig weer goed zal komen!
Wat betreft de verlopige dekking zou ik me niet zo druk maken,het paard is volledig goedgekeurd vorige week!
Doordat de informatie volledig verwerkt moet worden bij de verzekering heb je die voorlopige dekking,en misschien om dat er nog een inspecteur zal komen kijken of alle gegevens daadwerkelijk met het opgegeven paard overeen komen!
In de voorlopige dekking zitten ook dit soort ongevallen wat jij nu met jou paard hebt,dus zal naar mijn idee volledig vergoed worden!
Ik wens jou en paardje heel erg veel sterkte,en een knuffel van Lundi!
Hou je ons op de hoogte hoe het er mee gaat?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:51

Jeetje, wat ongelooflijk rot voor je zeg.

Had je met de stalhouder afgesproken dat ze meteen bij de groep in het land mocht zonder dat je er bij was?
Als dat zo is kun je er natuurlijk niets van zeggen, maar anders vind ik het behoorlijk vreemd.

Hopelijk loopt het allemaal goed af voor jou en je paard.

(Dit is dus ook de reden dat die van mij niet in een koppel gaat)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 12:56

Fitzroy schreef:
Jeetje, wat ongelooflijk rot voor je zeg.

Had je met de stalhouder afgesproken dat ze meteen bij de groep in het land mocht zonder dat je er bij was?
Als dat zo is kun je er natuurlijk niets van zeggen, maar anders vind ik het behoorlijk vreemd.

Hopelijk loopt het allemaal goed af voor jou en je paard.

(Dit is dus ook de reden dat die van mij niet in een koppel gaat)

Hij had gezegd dat hij hem van de week bij mooi weer in de weide zou zetten en kijken hoe het ging. Maar ik hoop gewoon niet dat ze er al te lang zo heeft gestaan. Om 12.00 uur ging het nog goed met haar maar ik kwam pas om 19.00 op stal.Er kwam een manegemeisje op mij af zo van je paard staat al de hele tijd stil en te schrapen, onder de wonden en te trillen en wil niet lopen. Leuk om te horen en dat ze je niet even bellen
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 03-09-04 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 12:58

lundi schreef:
Lieve Gouda,wat heb jij een pech zeg!
Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal spoedig weer goed zal komen!
Wat betreft de verlopige dekking zou ik me niet zo druk maken,het paard is volledig goedgekeurd vorige week!
Doordat de informatie volledig verwerkt moet worden bij de verzekering heb je die voorlopige dekking,en misschien om dat er nog een inspecteur zal komen kijken of alle gegevens daadwerkelijk met het opgegeven paard overeen komen!In de voorlopige dekking zitten ook dit soort ongevallen wat jij nu met jou paard hebt,dus zal naar mijn idee volledig vergoed worden!
Ik wens jou en paardje heel erg veel sterkte,en een knuffel van Lundi!
Hou je ons op de hoogte hoe het er mee gaat?

Ik heb ze bij interpolis afgesloten en bodegraven heeft klinisch en rontgenlogische raport naar ze gefaxed dus in principe (volgens de website) zou ze meteen medisch geaccepteerd moeten worden omdat dit een erkend keuringsinstituut (of zoiets) is.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 13:51

graciaxxx schreef:
wat erg zeg gouda....

heb je die kaylee toevallig in bodegraven gekocht?? vlakbij de kliniek van holfland???? dan heb ik haar een keer gezien...

ik wens je heel erg veel sterkte...

Klopt ja ze is daar vorige week woensdag ook gekeurd.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:53

Jeetje meis,wat heb jij een pech!
Wat slecht van die stalhouder dat het niet beter in de gaten is gehouden allemaal en dat je niet eerder opgeroepen bent terwijl iemand al wist van het feit dat je dier er niet goed bij stond op het land Boos!

Ik duim met je mee dat het goed komt allemaal!

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel voor je paard Ach gut

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:56

wat erg voor jou en je paard, ik wil je sterkte wensen en hoop dat het allemaal meevalt.
Annick

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:00

Jeetje meisje wat erg!
Hoe gaat het nu met jou en je paard??
Ik hoop voor je dat ze weer helemaal beter wordt.

Misschien mag je haar daarna alleen in een weitje zetten??
Bij mij staan ze ook alleen. Ik ben hier ook zo bang voor.

groetjes en veel sterkt!!

Juliette

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:39

gouda schreef:
Waarschijnlijk klappen gehad van paard met achterijzers. Er zaten sneeen in haar benen. De stalhouder heeft haar om 15.00 uur nog vrolijk zien staan en ik kwam om 19.00 uur op stal toen ze net was aangetroffen waarschijnlijk. Hoop dat ze niet lang zo gestaan had want ze had echt veel pijn Verdrietig Pas om 21.00 kreeg ze pijnstillers in de kliniek. Hoop zo dat het meevalt


Dat is nou de reden dat ik nooit zomaar een nieuw paard in een groep zou gooien! En sowieso er altijd zelf bij zijn de eerste keer en het liefst het opbouwen door eerst samen met een ander paard uit die groep in de paddock en dan pas het land in. Dit is zo gevaarlijk! Ik weet paarden die er aan dood zijn gegaan. Ik doe mijn paarden ook niet zomaar bij een ander in het land. Ik vind dit echt een hele slechte zet van die stalhouder! En dat er dan nog een meisje van de manege naar je toe moet komen...

Maar in ieder geval is het echt heel akelig, arm paard! Ik hoop ook dat je verzekering het dekt, het zou wel netjes zijn. Als ze het niet doen zou ik persoonlijk naar een andere verzekering gaan. En nu maar hopen dat ze hier niets aan overhoudt! Heel veel sterkte...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:48

Prisca schreef:
En de eigenaar aanpakken die het heeft gedaan is ook weer zowat die persoon kan er ook niets aan doen. Ben trouwens al helemaal niet happig om opeens nieuwe paarden in het land te zetten zonder dat de eigenaar erbij is of ander goed toezicht.


Dat valt gewoon onder de WA verzeking dacht ik. Op een vorige stal waar ik stond trapte een paard bij een net nieuw paard de neus aan gort. Dat paard heeft 2 maanden in Utrecht gestaan. Dat is allemaal betaald door de verzekering van de eigenaar van het andere paard.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:54

Jeetje het zit allemaal niet mee en dit allemaal met je net gekochte nieuwe paardje.

Sterkte meis!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 15:08

Djilan schreef:
Dat valt gewoon onder de WA verzeking dacht ik. Op een vorige stal waar ik stond trapte een paard bij een net nieuw paard de neus aan gort. Dat paard heeft 2 maanden in Utrecht gestaan. Dat is allemaal betaald door de verzekering van de eigenaar van het andere paard.

Ik weet alleen nog niet welke het gedaan heeft. In ieder geval een paard met achterijzers maar ken de paarden daar nog niet omdat ik per sinds zaterdag op stal stond en de stal ook nog niet kende.
Dacht omdat het een paardenbedrijf is dat mijn paard in geode handen zou zijn en zij wel wisten wat ze deden. Hiervoor bij een voormalig koeienboer gestaan. Ik had verwacht dat hij het in de gaten zou houden. Weet dat dit soort dingen nu eenmaal gebeuren met paarden en dat het vaak niet voorkomen kan worden maar waarom zij nou. Ze doet geen vlieg kwaad tegen andere paarden heb haar die hele week en toen ik bij de vorige eigenaar kwam nog geen een keer haar oren naar achteren zien doen naar andere paarden. Heb de vorige eigenaresse ook gebeld en ze is ook erg geschrokken.

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:10

WA van stalhouder is hier van toepassing.

MAar niet te min; wat ongelooflijk rot voor je Gouda!
Heel sneu. Hoop dat het snel te genezen is, ik kruis mijn vingertjes voor je!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 15:11

Jura schreef:
Dat is nou de reden dat ik nooit zomaar een nieuw paard in een groep zou gooien! En sowieso er altijd zelf bij zijn de eerste keer en het liefst het opbouwen door eerst samen met een ander paard uit die groep in de paddock en dan pas het land in. Dit is zo gevaarlijk! Ik weet paarden die er aan dood zijn gegaan. Ik doe mijn paarden ook niet zomaar bij een ander in het land. Ik vind dit echt een hele slechte zet van die stalhouder! En dat er dan nog een meisje van de manege naar je toe moet komen...

Maar in ieder geval is het echt heel akelig, arm paard! Ik hoop ook dat je verzekering het dekt, het zou wel netjes zijn. Als ze het niet doen zou ik persoonlijk naar een andere verzekering gaan. En nu maar hopen dat ze hier niets aan overhoudt! Heel veel sterkte...

Je hebt helemaal gelijk en vooral in een bestaande al gevormde kudde aan het einde van het seizoen. de nieuwe is dan gewoon de pineut maar ja het is nu gebeurt niets meer aan te doen. Was al zo huiverig omdat ik op mijn 18e mijn paard een ongeluk heb zien krijgen in het weiland (door meiden die ze op stonden te jagen knalde een paard bovenop) en ze afgemaakt is.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:15

Djilan schreef:
Dat valt gewoon onder de WA verzeking dacht ik. Op een vorige stal waar ik stond trapte een paard bij een net nieuw paard de neus aan gort. Dat paard heeft 2 maanden in Utrecht gestaan. Dat is allemaal betaald door de verzekering van de eigenaar van het andere paard.


Zal het ook wel vallen maar het vervellende is dat je het hele weiland moet gaan afzoeken naar het juiste paard. Zolang je geen getuigen hebt heb je gewoon een probleem.

Maar Gouda hij de eigenaar haar gewoon bij de groep gezet zonder dat jij het wist?. Bedoel als het paard er net staat zou ik het echt niet willen trouwens er moet niet iemand zonder mijn toestemming in zijn stal komen (ach ze laten het toch wel hij is niet altijd vriendelijk haha).

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:18

Stalhouder is aansprakelijk omdat hij tegen betaling de verantwooriding van de zorg voor het paard op zich heeft genomen. Als de stalhouder ook degene is die de groepen heeft samengesteld en zorg draagt voor het in de weide zetten van de paarden, is de zaak rond.
Eventuele uitsluitingsclausules in een huurcontract zullen de stalhouder niet beschermen.

Desalniettemin (sorry Knipoog ) zou ik zeker ook proberen om de voorlopige verzekering aan te spreken.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:52

Nou jeetje wat een gedoe zo he?
Maar ik hoop als je er zo vandaan komt meer nieuws heb...
*ze is er nu naar toe*

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:57

Bijna onmogelijk hoe 1 iemand zoveel pech kan hebben. Twee moet toch genoeg zijn.
Ik zal voor je duimen!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:07

jeetje Bloos! wat een pech Boos!
hopen dat alles goed komt! en positief blijven!

veel sterkte en ik zal voor je duimen Ach gut

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:09

He getver.... heel veel sterkte.
Wat een rotverhaal joh.... ik hoop zo voor je dat het allemaal weer goed komt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:10

Jeetje Gouda..... wat een pech kan je hebben Scheve mond

Heel veel sterkte, hopelijk blijkt het uiteindelijk allemaal mee te vallen
Ach gut

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:36

gouda schreef:
Ik heb ze bij interpolis afgesloten en bodegraven heeft klinisch en rontgenlogische raport naar ze gefaxed dus in principe (volgens de website) zou ze meteen medisch geaccepteerd moeten worden omdat dit een erkend keuringsinstituut (of zoiets) is.


Ja dat klopt wat je nu vertelt,bij mij is het ook op deze manier gegaan!
In jou geval zal er dan geen inspecteur langs komen,en word het paard direct volledig opgenomen in de verzekering!
Toch heb ik ook eerst een voorlopige dekking gehad i.v.m. de verwerkingenbij Interpolis!
Dus ik weet haast zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken,heb je al telefonisch contact gehad met Interpolis en deze gemeld?

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:41

Wat een verschrikkelijk vervelende manier om met je nieuwe paardje te beginnen zeg! Heel veel sterkte, ik hoop voor je dat het allemaal weer goed komt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:50

gouda schreef:
Je hebt helemaal gelijk en vooral in een bestaande al gevormde kudde aan het einde van het seizoen. de nieuwe is dan gewoon de pineut maar ja het is nu gebeurt niets meer aan te doen. Was al zo huiverig omdat ik op mijn 18e mijn paard een ongeluk heb zien krijgen in het weiland (door meiden die ze op stonden te jagen knalde een paard bovenop) en ze afgemaakt is.


Dat is ook een bizar ongeluk zeg, erg hoor!! Nou ja, hopen dat alles helemaal goed komt. Veel sterkte nogmaals!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:00

Ach gossie, wat ontzettend erg Verdrietig
Je was juist zo blij met je nieuwe paardje en dan meteen zoveel pech.
Vooral het idee dat je niet weet hoe lang ze daar met zoveel pijn gestaan heeft zal je haast gek maken.
En dan ook nog een hoop practische / financiele rompslomp, dat kan er ook nog wel bij.
Ik wens je heel veel sterkte en duim voor de best mogelijk afloop Ach gut