paarden belasting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:47

Tja.. maar ja, sommige paarden zijn nu eenmaal wat drukker dan de andere. En vaak doen ze het op plekken wat ver bij huis vandaan is. Ik zou zelf ook nooit op een stoep gaan rijden, uit voorzorg, want ik zou het verschrikkelijk vinden als hij daar zou mesten.
IK zou graag alle mest van mijn paard op willen ruimen, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.. gaan ze nu dekjes maken waaraan je een schepje en een plastic zakje kan bevestigen?? Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:05

de wet staat niet toe een kattenbelasting, een paardenbelasting of andere belastingen op dieren te heffen.

begin 1900 bestond er wel degelijk paardenbelasting, dit is echter overgegaan in provinciale belasting en we kennen het nu als wegenbelasting Haha!

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:06

Alane schreef:
de wet staat niet toe een kattenbelasting, een paardenbelasting of andere belastingen op dieren te heffen.


Dus als ik jou goed interpeteer zijn gemeenten illegaal bezig als ze hondenbelasting heffen...
Heeft er al iemand een proefproces hierover uitgelokt?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:34

Hondenbelasting is de uitzondering..ik heb dit stukje aangehaald vanwege de vraag/opmerking paardenbelasting.
De hondenbelasting is eigenlijk idem aan de paardenbelasting (huidige motorijtuigenbelasting) maar die is dus (helaas) nooit afgeschaft.
De paardenbelasting en hondenbelasting dienden beide voor het onderhoud van de wegen binnen een gemeente....
De paardenbelasting werd provinciaal en later dus rijksbelasting in de vorm van motorrijtuigenbelasting (voorheen wegenbelasting).
Hondenbelasting is dus de enige uitzondering op die wet...en nooit afgeschaft.

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:40

Channie23 schreef:
Ik krijg echt wat van al die belastingen hier. Het is bijna een reden om te gaan emigreren naar een ander land. Ken geen land, dat erger is als hier m.b.t de belastingen.


België kent er thans ook wat van.

Momenteel is de gemeente Stabroek in België bezig met overleg om ook een regel in te stellen dat iedere ruiter zijn mest van de baan moet halen. Nu, de paarden waar ik op rij, die hebben olifantendrollen, dus ik moet al een ferme schep en zak meenemen, wil ik die kunnen opruimen!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:38

Ik heb nog nooit een politieman te paard af zien stappen om de boel op te ruimen

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:00

tegenwoordig wil nederland overal geld voor hebben binnekort gaan we ook voor plassen in eigen huis betalen.. ik zie al een toiletjuf in mijn huis zitten met der schaaltje

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:08

Ze willen zelfs regen-belasting gaan invoeren in België.

Dus wanneer je regen opvangt in tonnen (om de auto te wassen, of tuin te besproeien), moet je daarvoor gaan betalen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:42

Umm da's toch niet serieus he Lunas? Verward Haha!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:57

Hmm volgens mij weet de belastingdienst niet eens dat we een paard hebben... Gaan ze dan van ieder paard onderzoeken wie de eigenaar is ofzo? Haha dat gaat tijd kosten Tong uitsteken

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:41

ellenlouise schreef:
Umm da's toch niet serieus he Lunas? Verward Haha!


Jawel, ik meen het.
Men wil bedrijven aanzetten om minder leidingwater te gebruiken en meer regenwater. En liefst herbruiken van het regenwater door het te zuiveren in een eigen zuiveringsstation.

Dus wat doen de belastingen: aan de hand van het dakoppervlak van de bedrijfsgebouwen en de gemiddelde neerslag per jaar, berekenen ze hoeveel regenwater jaarlijks gewoon door de riolering wegvloeit via dat bedrijf. Door nu een heffing per kubieke meter (1000 liter) regenwater te vragen, hoopt men zo dat de bedrijven het regenwater opvangen en gebruiken in hun bedrijfsprocessen. Dan hoeven ze ook geen heffing meer te betalen.

Bij de overheid zijn ze dit voorstel aan het uitwerken. Ik hoop niet dat het ooit doorkomt, want dan komt het er ook voor particulieren.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:37

SpetterMacho schreef:
tegenwoordig wil nederland overal geld voor hebben binnekort gaan we ook voor plassen in eigen huis betalen.. ik zie al een toiletjuf in mijn huis zitten met der schaaltje

Doen we al: rioolrecht via gemeentelijke belasting Haha!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 23:17

Als het ooit wordt ingevoerd... dan ben ik benieuwd of de belastingdienst de Veeartsen gaan verplichten om gegevens door te geven Scheve mond
Momenteel is de hondenbelasting bezig om leven zuur te maken voor dierenartsen!

Want chippen is niet een betrouwbaar manier om te controleren wie wel en wie niet een hond, kat of paard heeft. Niet iedereen laat hun dieren chippen.

De huidig regering moet ergens hun centjes vandaan halen! Boos! *zucht*

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 23:21

Marieke schreef:
Ik heb nog nooit een politieman te paard af zien stappen om de boel op te ruimen


*LOL* Ja, laat de ambtenaren eerst een voorbeeld geven....

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:03

ja ik heb het gehoord Scheve mond
ik vindt hem niet normaal
de meeste betalen nogal wel veel voor hun paard van stal
teminste ik wel zo 240 euro per maand
en dan zit er ook nog de hoefsmit bij worme kuur entingen
enzz

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:52

beautyfull_mickey schreef:

stel ze gaan het echt invoeren,wat zou dat dan gemiddeld worden per paard?


idd, hoeveel zou dat gem. worden? Dat vroeg ik me ook al af..dat is toch voor manege houders niet meer te doen?

Clyde
Berichten: 883
Geregistreerd: 29-04-05

Re: paarden belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:45

Ik las hier vorige week ook een stuk van in de krant. Dat paardenbelasting landelijk zou worden. Want zo stond er. Mensen die paarden houden zijn allemaal rijk en kunnen dat best missen.
Want maar weinig mensen zouden een paard kunnen kopen.

Persoonlijk vind ik dat onzin. Ik ben zelf niet rijk. Maar ik hoef ook niet 3 keer per jaar op vakantie en ik heb ook geen dure auto. Het is maar waar je je geld aan uitgeeft.

Hondenbelasting wordt ook niet gebruikt voor voorzieningen voor honden. Tenminste niet in onze gemeente.

gr. Linda

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: paarden belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:26

woei oud topic!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: paarden belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:30

Toen het chippen ´verplicht´werd gesteld. Was dit echt het eerste waar ik aan dacht. De meeste paarden zijn nu makkelijk te traceren. En vandaar kun je heel makkelijk allemaal verschillende heffingen treffen. Ik ruim altijd tijdens het rijden de mest op van mijn paard. Dit omdat ik hoop dat daardoor het slecht imago wat ruiters hebben iets afgezwakt wordt. Helaas ben ik bij ons op stal een van de weinigen.

edit....ik zie nu dat dit een heel erg oud topic is.

Dors04
Berichten: 3253
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: spijkenisse

Re: paarden belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:32

ik vindt het best wel flauwe kul
maar ik heb er gister ook over gehoord
dus het zou wel eens kunnen kloppen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Re: paarden belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:06

O jee Coby, hadden we dan toch een voorgevoel erover wat helaas blijkt te gaan kloppen.....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: paarden belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:23

oud topic