Gebruik jij je paard als........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:40

Dimple schreef:
Ik ken mensen die het paard alleen gebruiken om hoger in de sport te komen en verder niet naar om kijken.

Dat zullen nooit goede ruiters worden en dus zullen die ruiters nooit echt hoog in de de sport komen. Echte sport vraagt heel veel vertrouwen en inzet van je paard, dan kan aleen als je een hele goede band met elkaar hebt. Kijk maar wat Anky heeft gepresteerd met Sallie Lovers

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:16

Wellicht heb je daar wel gelijk in.

Ik denk dat het voor mij wel zo zou werken.

Maar euh, Zep, geen paarden als je niet zou kunnen trainen en starten?
maar hoe ben je dan begonnen met rijden? Dan denk je daar toch niet zo overna omdat je nog niet zo goed weet waar je talenten en ambities liggen?
Of wist jij al meteen wat je wilde?

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:55

Een doel heb ik wel met mijn paard, ergens naar toe werken houdt de uitdaging en de spanning er in. Maar dat doel is wel veranderd de afgelopen tijd. Wilde ik eerst graag met hem dressuren onder de man, nu wil ik én dressuren onder de man en aangespannen. Met beide zijn we net begonnen met wedstrijden, eerder had ik daar geen gelegenheid voor door kleine kinderen en hij doet het goed.

Ik heb niet de behoefte om heel erg ver te komen in de sport en snel hoeft het ook niet voor mij, daar ben ik weer niet fanatiek genoeg voor. Als we blijven steken, dan blijven we steken en dan is het mij ook best, ga ik wel op het paard van mijn vriend verder Haha! Maar voorlopig ben ik nog niet op dat punt aangeland. Als het even kan gaat hij niet weg en ik ben nog elke dag blij dat ik hem, ondanks alle financiële zorgen door de scheiding, niet weggedaan heb.

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:41

mijn paardje is men aller liefste vriendinnetje. *LOL* zal haar nooit verwaarlozen ofzo. ze is zoals een beste vriendin. ze spreekt niet tegen Tong uitsteken en voelt het echt wel als er iets is met mij. als ik heel erg down ben ga ik dikwijls bij haar zitten en dan komt ze met haar hoofdje me troosten Lachen. ik heb momenten dat ik echt kwaad ben op haar (als het dressuur tegenzit) maar als ze me dan aankijkt ben ik het helemaal vergeten.

voor de prestaties weet ik wat ze kan en ze kan het niveau aan dat ik wil rijden dus hier is zeker geen probleem voor. de moeilijkheden in de dressuur wil en zal ik kunnen oplossen. we hebben alle 2 een hekel aan het dressuur maar ik weet zeker dat we der samen geraken. we blijven oefenen en ga daarvoor zeker geen ander paardje gaan kopen.
Tene blijft bij mij *LOL* OK dan!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:00

Mijn eigen pony heb ik gekocht ondanks zijn streken en mankementen. Ik zou hem niet kunnen verkopen, misschien over een paar jaar wel verhuizen naar een goed plekje met hele jaar voldoende weidegang en vriendjes als ik hem dat zelf hier in de buurt niet meer kan bieden (ben afhankelijk van stallingen en hele jaar goede weidegang dag en nacht met anderen is hier niet gewoon)
Mijn ambities om wedstrijden te rijden waren er altijd wel, en die zijn veel sterker geworden. Een tweede paard is geen optie vanwege geld- en tijdgebrek en logistieke problemen van 2 paarden (als ik het doe, wil ik ook goed kunnen trainen, dus een stal met goede trainingsbodem en binnenbak. Die hebben meestal niet hele jaar dag en nacht weidegang Schijnheilig) Dus rijd ik een pony/paard voor iemand anders. Daar hecht ik me toch op een andere manier aan, waardoor het makkelijker is om te zeggen: als we vastlopen, dan zoek ik een ander paard. Ik kan immers niet onbeperkt paarden gaan rijden en verzorgen... Dat houdt je in je achterhoofd. Met eigen paard zit het verantwoordelijkheidsgevoel me in de weg. Je wilt immers het beste voor je paard kwa omgang en verzorging. Als een paard het bij een ander beter kan krijgen dan bij jezelf, dan wordt het makkelijker om zo'n stap te nemen denk ik... Dan kies je namelijk niet alleen in het belang van jezelf, maar juist ook in het belang van het paard.

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:16

Mij paardjes zijn gewoon alles voor me Knipoog
Al kom ik niet hoog de sport in met haar maakt het niet uit
Ik heb namelijk nog me veulen die ik wil gaan houden en mag gaan houden en daar later de sport mee in wil Bloos
Dus het probleem is dat niet maar ze zullen nooit weg gaan
mijn merrie kan ook niet goed opschieten met anderen mensen
Ze is uit het wild naar mij toegekomen en alleen aan mij gaan hechten dus een goed plan om haar verkopen dat is er niet en dat willen we niet Haha!
Al hebben we haar gekocht dat me moeder ook kon gaan rijden
aar dat is der nooit meer gelukt me pony moest haar gewoon niet op haar rug vroeger en ze had nooit meer door gezet *hahaha* dus ja pony dacht hoepel is op Tong uitsteken
Veder wil ze aandacht van iedereen maar ze wil gene vreemde op der rug behalve als ze *mijn*vrienden zijn zit het goed bij der Haha!

gr

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:41

Tiffany is en blijft mijn allerbeste vriendin
Maar ik hoop toch wel een aardig eind met haar te kunnen komen in de sport (en anders met haar toekomstige veulen, over een paar jaar Tong uitsteken )
Maar Tif gaat nooit meer weg

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:43

Gewoon als een vriend.... OK dan! .

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:51

Jurita en Razinda gaan nooit meer weg bij mij, ze zijn mijn beste vriendinnetjes. Als ik op stal kom en ik zie hun hoofdjes maken ze me al blij. Maar ik zou wel mijn geld willen/kunnen verdienen met paarden door ze door te rijden en te verkopen, dat zou ik heel graag willen doen ooit. En ik wil ook graag heel ver komen in de dressuur, ik hoop dat die kans ook nog eens komt. Met Jur en Razin zit dat er waarschijnlijk niet in, maar ze gaan toch echt niet weg.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:26

mijn pony is ehct mijn maatje, zou echt niet meer zonder het beeste kunnen. ik heb er wel een tijdje over nagedacht om te verkopen omdat het niet helemaal meer klikte Lachen maar dat was al gauw weer voorbij. ze is en blijft voor altijd mijn maatje net als mijn welshje.

tuurlijk wil ik best hoger komen, wil zelfs ook weer wedstrijden rijden, maar of dat nu is of over 5 jaar dat maakt me ook niets uit en of ik dan hoog kom of niet, dat boeit mij verder eigenlijk ook niet erg Lachen

ik ken zat mensen die zeggen, als ik met mijn paard in de Z ben, dan verkoop ik hem/haar en koop een ander paard zodat ik er verder mee kan komen.... en dan heb je je paard al 7 jaar ofzo...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:11

voor mijn plezier en om te leren mennen Haha!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:35

Zolang ik naar behoren voor hem kan zorgen, gaat Pablo echt niet weg. Het is mijn eerste paard en ik kan het niet eens over mijn hart verkrijgen om een bijrijdster te zoeken (erg hoor). Maar ik heb ook nooit een wedstrijdpaard gewild, ben zelfs van me leven nog nooit gestart met wat voor paard ook. Wel de kans voor gehad hoor, maar ik hoef het niet. Daarom heb ik ook een paard aan mijn eisen gekocht een fjord. Zolang we met kleine stapjes vooruit gaan en onze band hechter word dan gaat het goed! Maar van mensen in de sport kan ik het best begrijpen dat er verloop is in de paarden. Ieder zijn ding toch?

angy

Berichten: 207
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:10

Mijn paard is een van mijn grote liefdes. En net als in de liefde moet je soms concessies doen. Ik zal mij ten alle tijden dus aanpassen aan de mogelijkheden die mijn paard mij aanbied. En daar kan ik tot nu toe prima mee om gaan, en hij heeft schik in zijn werk & leven.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:31

Maatje! En als ie het kan en leuk vind dan kunnen we wel weer verder kijken Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:54

m'n maatje!! Ik kan me zelfs bijna niet voorstellen hoe het zonder Evita was, ik ken haar al sinds m'n 11e. Ze blinkt (behalve met haar karakter Lachen ) niet echt ergens in uit, maar dat vind ik helemaal niet erg.. ik vind dat ze alles goed kan Knipoog
Evita wordt inmiddels ook wel ouder en krijgt wat meer lichamelijke problemen, zolang ze geen pijn heeft mag ze gewoon blijven Lachen Ik zou het wel heel leuk vinden om over een aantal jaar een paard er bij te kopen waarmee ik echt kan trainen/wedstrijden rijden.. maar dat is iets wat ik dan wel zie, Evita hoeft daar niet voor weg!

Een dier heb je voor je leven vind ik.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:08

Santos is mijn maatje, mijn beste vriendin Lachen .
Ik heb natuurlijk wel een paard omdat je er op kan rijden, anders had ik beter een koe uit de stal bij ons kunnen halen Tong uitsteken .
Ik gebruik Santos echt niet voor de sport, gewoon voor de lol: lekker in het land rijden enzo en buiten. Ik zou Santos toch niet voor de sport kunnen gebruiken, want ze heeft iets aan haar been en mag niet springen en geen zwaar werk doen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:58

Bas is mn maatje, mn kameraad, mn soulmate.
Een sportdoel hebben we niet, maar ons doel is nog betere maatjes te worden en het volste vetrouwen krijgen in elkaar.
Als dát doel bereikt is ben ik heel blij, dat die kleine uk weer vetrouwen krijgt en lol.
Prestatiematig zal ik in de spot niets kunnen bereiken met hem, maar dat is ook niet mijn punt, ik ben absoluut geen sporttype, eerder lang leve de lol en have fun met elkaar!

De pony, daar draait het om, die moet zich blij en tevreden voelen, niet ik en mijn sportprestaties. En als hij blij is ben ik dat ook, valt mooi inelkaar Knipoog

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:02

Met Trouble wil ik graag naar de O.S (ach..mag ik niet dromen? Haha! )
Even serieus:
Munia heeft ataxie maar ze mag nog steeds bij mij blijven hoor *LOL*
Trouble is een paard waar ik hoger mee wil komen,
ik vond het leuk om hem van alles te leren en te trainen etc.
Maar dat valt nu wel weer mee..
Munia is net in de L gestart,maar bij de dag dat bleek dat ze ataxie had zal ze niet meer mee doen Huilen
Natuurlijk zijn het ook maatjes voor m'n leven
Als ik ze vergelijk met al mijn andere vriendinnen en mijn vriend,
dan vind ik toch wel dat Muun en Trouble wel voorgaan hoor..

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:11

hihi mijn bolle haf met hanetred....
mijn meissie is puur mijn maatje Haha! en ik ook haar maatje Haha!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 11:54

Jamy was absoluut mijn maatje Lovers Waar ik samen iets mee wilden bereiken. Maar ik had haar nooit weggedaan als ik niet meer verder zou komen en om dan een andere pony te kopen zodat dat wel kon.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:15

Taco is meer dan mijn maatje
Hij is mijn alles Lovers
Ik heb hem nooit gekocht om hoog dressuur mee te rijden.
Mocht ik er nu ook achter komen dat hij er geen zin meer in heeft kap ik er gelijk mee.
Het plezier van ons beide gaat boven alles Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:12

mijn paard is vooral mijn maatje, ik heb veel plezier met hem en ben helemaal weg van m, ik zou hem echt niet kunnen missen, ik heb een hele goede band met hem, hij vertrouwt me echt super.

Belle_Luvjah

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:54

Knipoog Mijn paard is mijn maatje...Echt wel! Lachen Tong uitsteken Heej, that's what's friendship is for!

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:20

Mijn paard is mijn maatje, compagnion, allesie

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:14

Op dit moment kan ik niet echt een paard mijn maatje noemen. De laatste jaren rijd ik steeds op paarden die te koop staan. Dus ik probeer zoveel mogelijk te leren in de korte tijd die ik met ze heb.
Op dit moment rijd ik een hele leuke stermerrie, 4 jaar, superleuke gangen. Zo'n paard zal ik (voorlopig) niet kunnen betalen.
Ik probeer op wedstrijden me zoveel mogelijk in de kijker te rijden, zo weet ik dat als ik straks weer even paardloos ben er vast weer mensen zijn waar ik aan de slag kan. Voorlopig werkt het nog en kan ik zelfs soms kiezen.
Dat neemt niet weg dat ik supergoed voor die paarden zorg. Alleen me er echt aan hechten doe ik niet, ze kunnen de dag erna weer verkocht zijn. Mocht ik een eigen paard kopen, dan zal dat denk ik anders liggen.