Gebruik jij je paard als........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:00

Ik rij bij een handelaar dus heb nooit geen keus.

Maar ik denk dat ik als ik een paard had, ik daar toch bepaalde eisen aan zou stellen. En ik toch bepaalde verwachtingen zou hebben. Ik rij nou eenmaal graag wedstrijden en als een paard daar niet voor geschikt is zou ik wel na gaan denken. Zeker als hij in pension zou staan. Als ze aan huis staan en je hebt plaats genoeg zou het anders zijn.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:12

Mijn paard is mijn maatje én 'opstapje naar hogerop'. Ik zal alles doen om het zo aangenaam mogelijk voor haar te maken. Maar wanneer ze straks toch niet helemaal aan mijn 'eisen' blijkt te voldoen ben ik bang dat ik een ander paard zal zoeken waar ik wél hogerop mee kan komen. Als je ambities voor de sport hebt kun je het nou eenmaal niet altijd permiteren om zomaar elk paard te houden waar je een goede band mee hebt maar het toch niet blijkt te zijn.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:24

Mijn ventje is echt mijn beste vriend.
Ik hoef geen wedstrijden meer te rijden,heb ik wel gezien.
Door mijn paard ben ik uit een zware dip geklommen.
Hij heeft me echt weer zin in het leven gegeven *LOL*

En de buitenlucht doet me ook erg goed Haha!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:28

Als mijn vader mij €1000,- zou geven om op de markt een paard te gaan kopen voor regelmatig een rondje polder zou ik hem vriendelijk bedanken.

Bij paarden denk ik aan sport. Het gaat me dan ook echt om de paardensport. Wil zo hoog mogelijk komen, maar niet ten koste van het paard. Ok, ben nog steeds niet in het M aangekomen, maar daar komt binnenkort verandering in. Wil het paard dat ik nu rijdt ook tot haar top rijden (als ik daar de kans voor krijg!) en vooral veel ervaring op doen die ik later weer goed kan gebruiken.

Ben een tijdje té fanatiek bezig geweest op een dressuurstal, heb wel geleerd dat de sport niet voor alles komt. En natuurlijk kan ik als ik een klotehumeur heb even lekker mn verhaal kwijt tijdens het poetsen, maar het beste gevoel krijg ik nog van een lekker lopend paard onder mn kont!

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:29

Leo is mijn maatje, vriendinnetje en liefste praatpaal..

Ik heb sowieso nooit echt sportambities gehad. Ik heb nooit rijles gehad, heb leren 'rijden' op m'n shet; oftewel altijd zonder zadel rondgescheurd, en dan kom je jezelf tegen als je op een 'echte' pony gaat rijden.

Nee ik rijd voor m'n lol, zal nooit meer doen of willen dan wat zij kan.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:31

Evita is echt mijn "allerbeste vriendin".
Ik rijd heel graag dressuur, en ik wil graag ver geraken, maar met Evita heb ik in L2 toch het maximum gehaald wat ik met haar aankan denk ik. Toch doe ik haar niet weg. Misschien als het een ander paard was wel, maar met Evita heb ik teveel meegemaakt om zomaar te verkopen. Mijn eerste paard, eerste echte dressuurlessen, eerste wedstrijd, angsten overwonnen, nieuwe dingen geleerd... Ze is nu 18 een aangezien ik een tweede paard heb weet ik niet zeker als ik volgend jaar opnieuw met haar zal strarten, maar ze is iig een uitdaging om op dat niveau uit te brengen, en daar houd ik wel van Lachen

Met Prima heb ik ook al een fijne band, op een andere manier dan Evita wel, Prima is vrolijker en speelser. Van haar verwacht ik wel dat ik er meer mee ga kunnen dan Evita. Ik ben van plan om volgend jaar met haar te starten, we zullen zien wat ervan komt. Als ze toch niet aan de verwachtingen doet zal dat jammer zijn, maar ik denk niet dat ik haar zomaar opgeef, want het blijft een superpaard.

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:47

Mijn paard is mijn hardsvriendin ook als ze soms te druk is of als het een keer met rijden wat minder gaat.
Ik ga volgend seizoen met dr starten en als een wedstrijd een keer niet goed zal gaan omdat ze iets in de bak eng vind en er echt niet langs wil,of om een andere reden niet goed gaat, zou ik nog even blij en trots op dr zijn als dat ik nu ben. Ik hou gewoon van mijn paard en ik zou dr nooit wegdoen ook niet als ze oud is en niet bereden meer kan worden. Want het gaat zoiezo bij mij niet alleen om het rijden,longeren of een stuk met dr aan de hand wandelen vind ik ook leuk.
En natuurlijk de dagelijkse poetsbeurd die altijd erg lang duurd.
We zijn gewoon hele goede vriendinnetjes Lovers

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:05

mijn pony's zijn mijn alles dus ik rijd er alleen op als ik zin heb en niet verplicht iedere dag ofzo. en gewoon lekker vrij zonder zadel meestal.
en daar genieten we heerlijk van. die sport hoeft van mij niet.
maar ik vind het wel mooi hoor dressuur zoals anky dat doet bv.
maar zou het niet zelf willen dat verplichte gevoel van ik moet rijden.!!
nee ik heb ze voor de lol en om lekker van te genieten.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:08

KellyenXena schreef:
Ik zou graag hogerop komen,ontzettend graag zelfs..Maar niet ten koste van mijn paard. Dus,waar het voor mijn paard haar kunnen zal ophouden,houdt het straks ook voor mij op.Maar Xena blijft


Misschien dat Badjaraz iets is voor je tzt Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:10

Mijn paarden zijn de beste aanvulling op mijn leven die ik me ooit voor mogelijk had gehouden. Ze zijn alles voor me, al kan ik niet met ze werken, dan blijven ze nog.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:47

Als Tobi en Ninla er niet waren Bloos! dan weet ik het niet meer
Ze zijn echt m'n maatjes!Als er wat is vind ik het echt altijd heerlijk om bij m'n paardjes te zijn!
Lekker even er tussen uit!
En ik bof,want ik kan er alles mee voor de kar,springen,dressuren,buitenrijden alles gaat met ze!Bof eigelijk wel Bloos

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:18

mijn paard is van alles dus ik kan met haar bos rijden dressuur en springen en zijn ook mijn hartsvriendin

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:19

net zoals veel hier zijn mijn paardjes ook echt mijn maatjes.
ze zijn mijn alles.
zouw niet weten wat ik zonder ze moet.
en wil zoveel mogelijk plezier met ze hebben, rijd bijna altijd buiten en laatste tijd beetje bezig voor de afwisseling met dressuuroefeningen, maar das voor de gein. en springen vind hij ook leuk.
maar voor de echte sport heb ik ze niet, dat wil ik ook niet. Haha!
houw van mijn paardjesssssss

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:22

Ik heb inmiddels ervaren dat je niet altijd het paard een lolletje doet door hem kostte wat kost aan te houden. Soms zijn ze ergens anders beter op hun plek (en kan je er nog fijn wat geld aan verdienen ook Knipoog )

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:35

mijn paard is nu na een half jaar nog niet mn maatje dat moet nog groeien maar als mijn paard toch niet zover in de dressuur komt als ik wil ga ik door met springe ... en gaat het dan niet verder dan is t afentoe berijden en voor de rest een lekker vroeg pensioenetje geven .. dat is mijn idee Tong uitsteken

Laureentje
Berichten: 485
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:54

Mijn merrie is mijn allergrootste vriendin. Ze is ook de grootste van alle vier. Maar ze is in alles MIJN paard. Ze vertrouwt mij 100% en ik vertrouw haar voor 100%. Gaat het in de sport niet zoals ik wil, dan heb ik pech. Want mijn merrie (en haar grootste vriendje, de shetlander) zijn verzekerd van de beste verzorging tot aan hun dood.

De veulens die ik fok is een ander verhaal, want ik kan niet alles houden, dat is onrealistisch en veel te duur. Maar gelukkig hoeven ze niet per direct weg en mogen ze zeker nog een tijdje blijven, maar wil ik weer een nieuw veulentje fokken, zal er helaas wel eerst eentje weg moeten, maar alleen wanneer ik zeker ben dat mijn paardje een goed tehuis krijgt. Liever iets minder geld ervoor krijgen en een super huis ervoor in de plaats dan veel geld krijgen en het paardje wordt slecht verzorgd.

Groetjes

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:34

Mijn paard is echt geen gebruiksdoel om hogerop te komen.

Ze is mijn maatje en als we samen lekker aan t samenwerken zijn maakt t mij niet uit of t een B of een Z proef is, of een hindernis van 50 cm of 1.30 m.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:58

Mijn paarden zijn echt me maatjes, ik ga vaak naar ze toe als ik beetje depri ben en dan gewoon met ze knuffelen dan voel ik me al snel een stuk beter en ik vertel ook vanalles tegen ze, want hun zijn de ENIGSTE die niks doorlullen Lachen Ik hou gewoon van ze en kan niet zonder ze!
Hoger opkomen is mijn 2de doel, en als dat niet lukt dan is dat gewoon jammer

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:24

Dancer is mijn maatje, voor altijd. Ik kan um alles vertellen(hij verteld niks door;) ) en kan me ook supergoed troosten.
IK wil niet echt een doel bereiken, ik rijd liever met plezier en ontspannenheid dan gefixeerd op een doel afwerken!

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:56

mijn paard is mn maatje en gaat ook niet meer weg Lovers .
ik ga niks van hem verwachten.
hij is nu nog maar anderhalf jaar en ik moet over 2 jaar maar kijken wat hij dan leuk vind.
maar eerst gewoon lekker genieten van de wandelingen enzo Haha!

ik heb geen bepaald doel met hem, waar hij lol in zal hebben zullen we doen.

als hij geen plezier heeft dan heb ik ook geen plezier.

ik zelf heb geen wedstrijd ambities dus denk ook niet dat ik wedstrijden ga rijden als de tijd rijp is.
ik hoef niet zo nodig hogerop.... Knipoog

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:16

heb nog geen iegen paard gehad, maar denk toch dat het voor mij belangrijk is om mijn (sport)doel na te streven.
Paard als maatje geloof ik niet (meer) zo in. Natuurlijk zou ik m'n paard het beste leven willen geven en ook wel van hem houden. Maar het blijft toch een paard, wat niet zelf kiest om bij mij te zijn, en daarom toch altijd een gebruiksvoorwerp blijft in zekere zin.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 09:17

Sjuimpje schreef:
Ik heb inmiddels ervaren dat je niet altijd het paard een lolletje doet door hem kostte wat kost aan te houden. Soms zijn ze ergens anders beter op hun plek (en kan je er nog fijn wat geld aan verdienen ook Knipoog )


Nee, dat klopt, dat ben ik met je eens. Je moet niet kost wat kost je paard ergens proberen te krijgen waar hij toch niet komt. Hij zal er dan niet veel gelukkiger door worden dan jij.

Er zit gewoon blijkbaar een groot verschil tussen het kopen van een paard als 'hobby' of voor de sport.

Wellicht hechten mensen zich ook minder aan hun paarden, naar mate ze er meer hebben? Het is minder speciaa;?

Doe mij een zak met geld en dan kan ik alles houden tot het einde der dagen Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:36

Mijn pony is mijn maatje voor altijd en met haar zal ik nooit verder komen. Maar ik zal haar nooit wegdoen.
Het paard waar ik nu voor ga kijken wordt een paardje waar ik verder mee kan komen en meteen een maatje voor mijn pony Haha!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:09

In principe heb ik mijn paard om er mee te rijden en de sport in te gaan.
Op het moment dat je niet meer verder komt door beperkingen van je paard, denk ik dat het voor beide partijen de meest reele beslissing is om 'uit elkaar te gaan' of je doel bij te stellen.
Ik vind het persoonlijk erg knap als mensen hun doel bij kunnen stellen, terwijl ze zelf eigenlijk meer zouden willen. Ik kan dat helaas niet, daarvoor ben ik te ambitieus.
Dan is het eerlijker voor je paard om de beslissing te nemen om uit elkaar te gaan.
Daar worden paard en ruiter allebei beter van.

Gelukkig heb ik zometeen de gelegenheid om er nog een paard bij te kopen die wel aan mijn ambitieuze doel kan voldoen en kan Fitz blijven als maatje en recreatiepaard.
Echter, als dit huis op de Veluwe niet door was gegaan, had ik Fitz toch echt verkocht.
De paarden zijn er voor mij en niet andersom.

Jackdow

Berichten: 39
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:12

mijn moppie is n supervriendin, ze staat dag en nacht met dr vriendje buiten maar roep je haar 1x stata ze direct benende de berg, k kan haar zonder zadel, zelfs met halster rijden als ik dat wil, en rijd western met haar, ze is een tinker en ik ga pleasure doen, ze is er heeel goed in, en zal best nog eens wat kunnen worden voor een tinker, mexx mn moeders quarter die ik eigenlijk meer rijd omdat mn moeder last aan hara rug heeft, is een pleasure paard, kan het wel, maar is er geen type voor, ik wil galoperen, maar barrle race ,hoe graag ik het ook wil doe ik niet want dat is slacht voor de benen. helaas, maarja ik denk liever aan mn viendjes dan aan mn eigen dingen, maar iig ze zijn lief en doen op zich wel alles wat van ze verlangt wordt, en met plezier