Neus gebroken/gekneusd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Neus gebroken/gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 22:17

Vandaag hadden we springles op de manege omdat we morgen onderlinge springwedstrijd hebben.
Ik had er echt veel vertrouwen in want mijn pony springt de laatste tijd erg goed en vind het ook erg leuk.
De hele les ging het prima, hij sprong alles zonder problemen, tot aan het laatste parcousje voordat de les was afgelopen.

Ik reed op een in-uitje af, maar Smiles was nogal enthousiast en ik liet hem iets te ruim springen, hierdoor had hij geen ruimte om de sprong erna te maken, ik zat echter wel al in de verlichte zit terwijl hij naar de zijkant schoot, ik hing aan zijn manen aan zijn zijkant en mij hoofd miste op een haartje de staander, echter het hek van de bak was vlakbij en het was op tegen het hek aanknallen of loslaten.
Ik koos voor loslaten, helaas klapte hierbij zijn been tegen mij neus aan, hij begon meteen te bloeden en zette op. Het deed echt heel veel pijn.
Mijn instructrice nam nog een paar sprongen met mijn pony en dat ging goed.
Ik zelf had echter te veel pijn. Mirjam (mirie op bokt) heeft mijn pony naar huis gebracht (moest dus met twee pony's naar huis OK dan! ) en haar moeder heeft mij naar huis gebracht.
Mijn neus was wel erg dik en deed veel pijn dus we zijn maar even langs het ziekenhuis gegaan.
De zwelling was te groot om het echt goed te bekijken dus een fot had ook geen zin.
Waarschijnlijk zit er een breukje in, maar omdat hij niet scheef staat is er niks aan te doen, dinsdag moet ik terug omdat de zwelling dan minder is om het goed te kunnen bekijken.
Ik baal flink, had graag gesprongen morgen, eigenlijk hoop ik dat ik volgende week zaterdag wel mee kan doen met de cross in Lisse, maar ik moet het nog maar zien...

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:59

Ik hoop voor je dat je mee kan doen met die cross.
Maar je neus moet wel eerst goed zijn anders heb je kans dat het alleen maar erger word Knipoog

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:19

Arme Lieke Ach gut Ik heb dus ook ooit mn neus gebroken en AUW dat doe gvd echt pijn, dus ik leef erg met je mee!

Vooral erg balen dat zoiets dan weer gebeurt nét als je het idee had dat het weer goed ging en je bijna n cross had Scheve mond

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:49

balen zeg.
Veel sterkte...

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:39

oei... ijs erop en hopen dat die niet paars word Tong uitsteken
veel sterkte

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:59

Wat zal die neus pijn doen. Heel veel sterkte.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:26

Dat is balen zeg . Ik hoop dat je met die cross mee kan doen, sterkte

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:33

heb ook me neus ooit gebrokenj.. brrrrrrr doet AUW.. heel veel beterschap.. en tja je kunt er niks aan doen.. voorzichtig he

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:57

Dit klinkt bijna zoiets toen ik me neus gekneusd had: Ik had met ruiterbewijs les en daar hadden ze een heuvel met 1 sprong. Ik ging eroverheen, maar toen me paard de heuvel afging ging er iets mis. Ik kwam met me neus tegen het paard zijn wang en daarna op de grond Bloos Uiteindelijk ben ik wel geslaagd voor me ruiterbewijs

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:17

Heel veel beterschap en dat je maar snel weer opgeknapt bent OK dan!