Mishandeling gezien?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101799
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:35

Citaat:
een tik ok maar schoppen als ik dat iemand zie doen dan ga ik echt uit mn dak hoor sorry
_________________


Dat snap ik wel maar die Polly van mij is echt heel gemeen soms, hij bijt gewoon echt gericht en tikken helpen (soms) echt niet meer dan geef ik hem gewoon een schop....alleen als het echt te erg word maar wat moet je dan? Je laten bijten elke keer weer? Dacht het niet, hij moet het k-gedrag gewoon afleren.

Maar nogmaals, wat die vent uit dit topic doet vind ik echt niet kunnen...

Babsiej

Berichten: 6240
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:55

Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van......

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:20

urlyjoler schreef:
nee Billy, dat is ook wel zo. Maar waarschijnlijk heeft het paard wel verwondingen of vleeswonden ofzo. En ik kan het dan toch wle doorgeven ana de DB

Tuurlijk kun je dat, maar ze doen er toch niks mee.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:45

Aphrodite schreef:
Maar nogmaals, wat die vent uit dit topic doet vind ik echt niet kunnen...


Nogmaals, we weten niet wat er is gebeurd....en kennen de voorgeschiedenis niet.
Beetje voorbarig om daar een etiket op te plakken.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:27

nogmaals,paarden met voorwerpen slaan ,na een paar minuten kan niet!!
beest wee niet wat hij fout gedaan heeft

urlyjoler
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:45

Boos! Brr, ik kwam vandaag weer langs die boerderij.
En ja hoor, het was weer raak. Dit keer geen slaan enzo, maar het paard stond in de wei met een heel lang touw aan het halster vastgemaakt. Als het dan gaat rennen enzo, gaat hij er toch zo op staan?
Ik heb aangebeld, maar er deed niemand open!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:57

mischien mag je het paardje wel verzorgen?

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:06

hoho, schoppen is pure paardentaal als ik op de wei loop en mijn paard loopt te dicht achter mij, dan schop ik naar achtere en dan houd hij afstand.overdrijven is nooit goed. maar ik denk niet dat schoppen (als het op de juiste moment is) mishandeling is. een klopje in de nek dat julie zien als beloning is voor een paard veel minder natuurlijk

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:21

als je het nog eens mag zien...
foto's maken..of filmen...
dan heb je bewijs

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:26

hihihihi pennyalarm, en een paard aan een touw is ook zoooooooo zielig! Nou dan kun je voor de mijne ook wel de db bellen hoor!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:39

ja idd... Rolleyes
wat je gwoon moet doen is altijd een foto toestel of camara meenemen als je er;langs gaat..
dan heb je bewijs! en dan kun je zien wat er aan gedaan kan worden

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:57

Hoi Urlyjoler, als jij er geen goed gevoel hebt bij wat je hebt gezien (en bij je beschrijving van wat je hebt gezien, begrijp ik dat goed), zou ik gewoon de dierenbescherming in jouw regio op de hoogte stellen. Die zullen dan zeker een keer gaan kijken, en als zij het idee hebben dat er sprake is van mishandeling zal de inspectie wel in actie komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:51

Het paard kijkt wel uit dattie niet gaat rennen.
Misschien is hij/zij wel hartstikke vals, en strafte hij hem gewoon.
Hoe hard.. tja, ..
Als het echt buiten de perken was, moet je idd ff de politie bellen. Db daar verwacht ik niet van dat ze er iets aan doen iig..

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:22

ik vind het egt zielig voor dat paardje Ziek dat die man zoiets kan doen Stoom uit je oren

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:06

tja je weet niet hoe of waarom hij het deed he..
dus nu ik er zo over denk..
ik kan er eigenlijk maar weinig over zeggen..

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:55

urlyjoler schreef:
:( Brr, ik kwam vandaag weer langs die boerderij.
En ja hoor, het was weer raak. Dit keer geen slaan enzo, maar het paard stond in de wei met een heel lang touw aan het halster vastgemaakt. Als het dan gaat rennen enzo, gaat hij er toch zo op staan?
Ik heb aangebeld, maar er deed niemand open!


Ik denk niet dat dit mishandeling is. Het kan hier ook gaan om iemand die niet veel van paarden weet hoor. Misschien heeft een familielid van die man het paard wel buiten gezet. Daarbij weet je niet hoe het komt dat hij zo mager is (ziekte, net gekocht etc.) De DA bellen heeft geen zin die zijn daar niet voor en doen er niets mee. Voor je mensen gaat beschuldigen moet je wel eerst dingen zeker weten. Dus zorg voor bewijs of maak melding bij de dierenbescherming die zoeken het dan wel verder uit.

Kimmy1
Berichten: 25
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:25

Ik zou als ik jou was de politie bellen want er bestaan mensen zoals dierenpolictie je meld dat je dat allemaal gezien heb een dat het ook gehoord heb een ik zou wel het adres door geven en hou die man er ongeveer uitzag, je meld het een je beveld het dat ze MOETEN gaan kijken want als ze iets verdacht zien kan die man zijn dieren kwijt raken en hij kan zelf gevangenis sraf krijgen of een boete zulke dingen maar als jij echt omdieren geeft net zoals mi dan meld je het nu nog groetjes kim

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:16

pffffff....kinderen kinderen kinderen.... >;)

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:23

Ik durf openlijk te zeggen dat Richard wel eens een bezem steel kapot heb geslagen op een paard. hij stond in de bak iets te maken en er stond een 2 jarige haflinger in debak die Richard in het hoekje dreef en hem een schop gaf. ( echt uit gemeenig heid) richard twijfelde niet en pakte de bezem die er stond en sloeg hem in 2en. de eigenaresse vond het terecht en ik ook!! ( het was overigen maar 1 klap en KRAK)

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:25

flowerxxx schreef:
Ik denk niet dat dit mishandeling is. Het kan hier ook gaan om iemand die niet veel van paarden weet hoor. Misschien heeft een familielid van die man het paard wel buiten gezet. Daarbij weet je niet hoe het komt dat hij zo mager is (ziekte, net gekocht etc.) De DA bellen heeft geen zin die zijn daar niet voor en doen er niets mee. Voor je mensen gaat beschuldigen moet je wel eerst dingen zeker weten. Dus zorg voor bewijs of maak melding bij de dierenbescherming die zoeken het dan wel verder uit.

Dat gebeurt wel vaker hoor. Als paarden niet te veel mogen etten dan zetten ze hem vast dat ze niet te ver kunnen lopen en niet te veel kunnen grazen.. Niks zieligs aan hoor!!!! soms krijg een paard ook wel eens kluisters aan zn voeten met een touw er aan> * overigens niet bij mij op stal )* maar je ziet het vaak

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:58

Ik zou contact met de Db opnemen, het verhaal uitleggen en het adres doorgeven. Die zullen ongetwijfeld een kijkje gaan nemen en die zullen beslissen hoe ernstig het is.
Geloof me, een paard onthoud een flinke schop echt wel hoor. Ik heb Gossie vroeger ook weleens een flinke trap verkocht als hij zwaar aan het etteren was en het met de normale manier van straffen niet meer lukte. Hij schrok zich kapot en na 2 keer daarna, heeft ie het nooit meer gedaan. Ik vind dit niet de juiste oplossing in principe en zal dat ook nooit meer doen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 00:00

Ik zou eerst eens naar die mensen toegaan (en vriendelijk blijven). Wie weet is het wel een oud of ziek paard, dat ie daarom zo mager is. Wat betreft dat schoppen; wie weet heeft het paard geprobeerd z'n baasje te schoppen. Had je hetzelfde gezien als ik in die stal had gestaan, want ik zou totaal uit m'n dak gaan.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:39

bij ons op stal gebeuren dat soort dingen ook weleens, maar wij hebben ff duidelijke afspraken gemaakt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:13

urlyjoler schreef:
:( Brr, ik kwam vandaag weer langs die boerderij.
En ja hoor, het was weer raak. Dit keer geen slaan enzo, maar het paard stond in de wei met een heel lang touw aan het halster vastgemaakt. Als het dan gaat rennen enzo, gaat hij er toch zo op staan?
Ik heb aangebeld, maar er deed niemand open!


En wat is hier dan erg aan als ik vragen mag? Als het paard op het touw gaat staan zal hij/zij vanzelf wel stoppen... misschien is dat zelfs wel de bedoeling ... en wellicht is het paard wel zo moeilijk te vangen dat dit de enige manier is om hem/haar op de wei te laten staan en toch weer te kunnen 'vangen' . En ook die afstraffing...je weet niet wat daar aan vooraf is gegaan... misschien was daar wel een reden voor...

Cuddle

Berichten: 625
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:30

vikki schreef:
En wat is hier dan erg aan als ik vragen mag? Als het paard op het touw gaat staan zal hij/zij vanzelf wel stoppen... misschien is dat zelfs wel de bedoeling ... en wellicht is het paard wel zo moeilijk te vangen dat dit de enige manier is om hem/haar op de wei te laten staan en toch weer te kunnen 'vangen' . En ook die afstraffing...je weet niet wat daar aan vooraf is gegaan... misschien was daar wel een reden voor...


Nooit gehoord dat als je je paard met halster en touw laat rennen dat ie eventueel zijn nek kan breken????????? Denk het niet anders had je het niet neer gezet!

Verder vind ik het echt raar dat mensen het goed praten dat wat die man doet! Ik neem aan dat zij echt wel in kan schatten of het normaal is of dat het niet normaal is en aangezien zij zo reageerd zal het ook wel NIET NORMAAL zijn geweest!

Het zou voor mij ook echt iets zijn om zoiets te zien. Ik ben nog al snel met reageren dus ik had waarschijnlijk meteen mijn bek open getrokken, dan wordt die vent boos, en? Misschien is het ook wel niet goed om ZO snel van reactie te zijn maar toch.... nu wordt er niets aan gedaan en dat paard staat er maar.... beetje banketstaaf vind ik het wel. Ik las dat je de politie en dierenbescherming had gewaarschuwd, hoe reageerde die? Hebben ze er wat mee gedaan of namen zij jou ook niet serieus?

Ik hoop dat dit paard snel geholpen wordt, en eventueel een lief baasje krijgt. En oh ja er is door iemand gezegd dat het misschien iemand is die niet zoveel van paarden af weet, maarre naar mijn idee moet je dan ook gewoon geen paarden nemen.... als je er GEEN verstand van hebt....

Er zijn echt zat mensen die verkeerd met hun paard omgaan, ik heb het vroeger ook vaak genoeg gezien, er werd een paard in de spuitplaats vast gemaakt en die werd finaal in elkaar geslagen met een zweep. Het paardje had zoveel pijn dat ie echt mijn zijn kont op de grond zat! Ik was toen 10, maar heb er wel wat van gezegd, want naar mijn mening is dat NIET normaal en heel flauw om je paard ZO toe te takelen! Ik ben er ook meteen weggetrapt daar! Echt heel zielig.... en vooral heel triest!!!!!!!!!!!!!

Maar goed om ff terug te komen op het verhaal, ik wens je succes met actie ondernemen