eerste keer op hem gezeten in zijn leven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:11

Eva, je moet het allemaal zelf weten. Ik blijf bij mijn mening. En een ijslander is in principe gewoon hetzelfde als een ander paard hoor. Oke, op een aantal dingen na. En ik vind het heel leuk dat je een ijslander hebt, maar je hoeft niet alleen op positieve reacties zitten te wachten. Ik ben er wel positief over, maar over dat ene dingetje denk ik nou eenmaal anders. En dat jij daar je eigen mening over hebt moet je zelf weten het is jouw paard dus jij moet het maar beslissen.
Het laatste wat ik wil zeggen: Ik had het niet gedaan.

Ik kan hier nog veel verder op ingaan, maar dat laat ik achterwegen.

Groetjes

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 21:18

je had gewoon je mond moeten houden... ga een andertopick ziekken ... dat jij het niet had gedaan.... nou en daar zat ik egt niet op te wachten hoor

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:25

TINKYgipsy schreef:
Off:
Maar evatjuuh omdat jij nu een eigen paard hebt, en ik al een paar lease paarden heb gehad, hoef je niet te zeggen dat ik er niets vanaf weet. Ik zeg niet dat ik alles weet, maar jij ook zeker niet! Ik heb IETS meer ervaring met eigen paarden dacht ik zo.


uhhm, hoor ik hier wat eigendunk??
Please blijf toch ontopic, het beesie zal er niet dood van gaan, en ze is vast verstandig genoeg om het bij deze ene keer te laten Lachen (hoop ik )

ben ik nou ook zo goed, omdat ik wel een stuk of 10 verzorgpony`s heb gehad voor me eigen pony kwam ?!
Dacht het niet

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:27

TINKYgipsy schreef:
Eva, je moet het allemaal zelf weten. Ik blijf bij mijn mening. En een ijslander is in principe gewoon hetzelfde als een ander paard hoor. Oke, op een aantal dingen na. En ik vind het heel leuk dat je een ijslander hebt, maar je hoeft niet alleen op positieve reacties zitten te wachten. Ik ben er wel positief over, maar over dat ene dingetje denk ik nou eenmaal anders. En dat jij daar je eigen mening over hebt moet je zelf weten het is jouw paard dus jij moet het maar beslissen.
Het laatste wat ik wil zeggen: Ik had het niet gedaan.

Ik kan hier nog veel verder op ingaan, maar dat laat ik achterwegen.

Groetjes



je rijd een ijslander nou eenmaal anders(ouder) in dan een pony van 1.25, die op zijn derde wordt ingereden Lachen

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:03

Meiden, ik geef mijn mening! Wat jullie denken is jullie zaak. Ja, toch?

En geen eigendunk nee.

Evatjuuh: een topic is o.a ook om duidelijk te maken wat je mening is. Dus zeg asjeblieft niet dat ik dat niet moet doen.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:56

Ik wil niet lastig zijn.... Knipoog
Maar waarom zo'n heisa?
Waarom mag een IJslander niet gewoon tussen zn 3e en 4e jaar ingereden worden? Ben wel benieuwt daarnaar.( Dit is gewoon een seriueze vraag)
Voor de rest is het toch geen nationale ramp dat ze een keertje op haar pony heeft gezeten? Iedereen heeft daar duidelijk een eigen mening over waneer je mag beginnen met zadelmak maken en inrijden.
Evatjuuh is duidelijk heel erg trots dat ze voor het eerst op haar pony heeft gezeten en dat kan ik begrijpen! OK dan!

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 12:15

jah ik ben zekker blij ik heb voor het eerst op mijn pony gezetten en voorlopig de enige die ooid op zijn rug heb gezeten Haha! veder heb hij nog nooid iemand op zijn r ug gehad Haha! ben erg trost op mjn vent ....

en tinky geval.. ik vroeg niet om een menig moest het kweid waarom heet die anders verslag van de dag ??? anders had ik hget wel aan je gevraagt of op vraag maar raak gezet..... duss dus ik zeg wel dagt je het niet moet doen...

en Galja danke Haha! ben egt trots Tong uitsteken maar kan je zekker wel begrijpen Haha!
een ijslander kan je niet inrijden op 4 ,4 en een half er egt op
omdat ze rond de 6 volwasse zijn snappen ze nog niet alles dus je hulpen kommen niet goed over ... en zijn nog een beetje klungelig (kan ik egt merken) en het is beter voor zijn gangen ... en rug ... des te langer je wacht des te beter zijn gangen ..... maar nniet te lang ......
en kijk ik had het gesnapt als ik komentaar kreeg als hij 2 was .. maar hij is al 3 en een half... dus bij een normaal paard gaat je er ook op zitten on hem gewicht te leren zitte mag belasten niet en ik belast hem niet hoor !!!

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:32

hij is geen 3,5

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:53

waarom gaan julie zo tegen elkaar in evatjuuh is gewoon bij dat ze voor de eerste keer er op heeft gezeten, dat jij tinkergipsy dat nou zo erg vond t is haar pony

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:31

dat zei ik ook, dat ze het zelf moet weten.

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 21:03

nou ik weet het tog lekker zelf bemoei je er dan gewoon nie mee .... het is mijn poepie ......en ik weet niet of je het weet maar hijs wel 3 en een half

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:42

nee hij is net 3, staat in zijn papieren. LEZEN

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:47

als de pony al 3.5 is kan je er al op zitten je moet alleen nog niet gaan rijden maar uit het verhaal begreep ik ook dat dat totaal niet gebeurt maar het is wel lekker dat hij gewoon stil blijft staan enzo dat is wel super *LOL* OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:51

een ijslander is laat rijp, dus laat volgroeid zeg maar. Daarom worden deze paarden wat later ingereden.

Zo er eens een keer opzitten kan niet zoveel kwaad. Als je het maar bij deze ene keer laat en niet gaat denken dat dit vaker kan.

Rustig aan, dan komt het allemaal goed

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:51

geweldig Nagelbijten / Gniffelen

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:27

ik vind dit precies ook niet echt een probleem.... ik ken wel niets van ijslanders, maar een keer erop gaan zitten kan toch helemaal geen kwaad? en tinkygipsy... ik heb je antwoorden hier en daar al eens tegengekomen en ik vind wel dat je soms wat fel reageerd.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:50

TINKYgipsy schreef:
geweldig Nagelbijten / Gniffelen
volgens mij ben jij een beetje jaloers..
ze zegt dat haar moeder ervaren is met paarden dus die zal er echt wel voor zorgen dat hij gewoon op de juiste leeftijd op de juiste manier zal worden ingereden.

ik heb er vertrouwen in OK dan!
ik neem aan dat je oud en wijz genoeg bent.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 02:04

wow, wat leuk dat je zo'n braaf beestje hebt , die van mij is al ruim een jaar onder het zadel, maar daar durf ik echt niet zonder zadel op Schijnheilig . laatst bijna, toen was hij erg rustig, maar toen kon ik er met mijn flexibele lichaam niet op komen Nagelbijten / Gniffelen
veel plezier met je beestje en laat je niet op de kast jagen door sommigen Ach gut

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 15:42

danke je luxje en nano en grijsenkim, Vraeghoeve tinker gipsy ik weet niet wat je allemaal banketstaaf maar hijs wel 3 en ene paard maanden oke niet presies 3 en een half maar wel bijna hoor dus wat zuur je lezen ik heb al zijn papieren wel een miljoen keer in mijn handen gehad om te laten keuren enz enz .... dus jij heb ze 1 keer gezien..... nou ik ken ze zo wat uit me hoofd.... dus dat slaat nerges op ik weet tog zejkker zelf wel hoe oud hij is ..... ..

het is et een poepie Haha! ben blij met me ventje hij was zo leuk er kwammen 2 mega traktos aan met van die gras maai gevakl dingen egt veel grooter al een normaale traktor en heel eng geluid en hrapper en zijn weide maat gingen er egt vet hard vandoor egt grappig hrapper in acktie Haha! en vet bokken (heb hem nog nooid zo gezien en kwam na een paardkeer hard ervandoor te gaan kwam ie weer naar mij Tong uitsteken hahahahah egt schatig en leuk Haha! ga straks foto`s makken..

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:30

ijslanders zijn niet leuk, tinkers forever Haha! en ja eef je weet het beter dag meisje veel suces met je ding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:58

TINKYgipsy schreef:
ijslanders zijn niet leuk, tinkers forever Haha! en ja eef je weet het beter dag meisje veel suces met je ding

Ik zie in je profiel dat je 18 bent. Als dat echt zo is gedraag je dan ook als iemand van 18 in plaats van als iemand van vier.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:18

ff off topic

Volgens mij, maakt het voor een echte paardenliefhebber niet uit wat voor een ras het is, dat is alleen een voorkeur, althans, zo denk ik er over......

Kan het niet laten te reageren Verdrietig

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 18:25

tinkergips ik heb maar 3 ding te zegge... ga buiten speelen kleuter en plesier met je tinker je bent gewoon dom bezig ook.............

en je moet niet zeuren over ijslnaders je heb een voor oordeel op ze

hetja uumm geeft niet mag wel reageeren hoor Tong uitsteken hahah

ben het helemaal met je eens aleen het ijslander virus is egt heel besmettelijk Tong uitsteken:P:P vind ze helemaal leuk zoooo lief zoooo schatig en ik vin voor de rest ook dravers tinkers haflingers palomino friesen en mengelmoesjes ook helemaal top (en de andere ) het maakt ook niet uit welk ras als hij zij maar pas bij jou ...... elk paard heb iest biezonders dan wel niet voor mij dan voor een ander.... (of voor mij zo als hrappur) .....

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:41

Hoe kunnen TINKYgipsy en Evatjuuh nou onder 1 naam posten?! Scheve mond Verward
Valt dat nou niemand op?!

Verder ga ik met gijsenkim mee, beter er een jaartje langer over doen, dan je paardje voor zijn leven lang verpest... Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:47

xtwisterx schreef:
Hoe kunnen TINKYgipsy en Evatjuuh nou onder 1 naam posten?! Scheve mond Verward
Valt dat nou niemand op?!


Dat was nou ook het eerste dat mij opviel Verward Wat is jullie relatie Tinkygipsy en Evaatjuh?

En evaatjuh, zou je willen proberen een beetje op je taalgebruik te letten? Dat leest een stuk prettiger namelijk Lachen

Verder denk ik idd niet dat het kwaad kan om er een keertje op te gaan zitten, maar de manier waarop zou ik me eerder druk maken. Dat vind ik niet echt verstandig