Waarom heb je het paard wat je nu hebt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:11

ik was op zoek naar een haflinger en belde op deze saaie/simpele advertentie van MAX.

hij stond te koop omdat ze niets met haflingers hadden omdat hun een kwpners en friezenhandels stal waren...het was ver rijden .daar aangekomen zagen we niemand op het erf en begon dus maar door alle stalramen te gluren...ik zag 1 kleine haflinger staan(niet echt WAUW dus).

hij bleek het te zijn,in de stal leek hij nog kleiner en hij was nog best iel,zijn bles was te onregelmatig en zijn kleur was eigenlijk naar mijn smaak wat te licht.hij was ook hengst i.p.v ruin,wel een mooie speknek,bij het losgooien in de bak liep hij ''vreemd''.
toch besloten om hem te kopen en dus te laten keuren.als het niets word dan verkoop ik hem wel weer dacht ik.

hij is er nu na 2 1/2 jaar nog en ben dolblij met hem...

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:51

Ik kwam bij Lady toen ik al een paard van dezelfde eigenaresse reed.
Lady kwam erbij en deze ben ik toen gaan rijden...nadat Beauty met pensioen was gegaan (nog steeds hebben we ons wekelijkse ritje)
Lady doe ik nu al weer 3 jaar

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:09

Met mijn eerste paard klikte het niet, altijd gevechten, zelfs in de omgang. Werd er bang van, mocht op wedstrijd gaan vergeten door peesblessure, en zou toch niet echt goede resultaten gehaald hebben.

Dus knoop doorgehakt en ander paard gezocht. Dit paard zag ik al na een maand veel liever dan mijn eerste paard.. En ik ga veel meer leren van Armani en hij hopelijk van mij Lachen

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:25

Ik werkte als vrijwilliger op de dierenambulance en we kwamen regelmatig bij een vogelopvang in Midwoud. Daar stond een lief en mooi (achteraf gezien eigenlijk niet) ponietje in het land. Deze stond daar ook in opvang via de dierenbescherming. Hij was net geruint en begonnen met de basisbeginselen. Ik zocht eigenlijk geen paard maar het leek ons een leuk idee om te gaan mennen zodat ik en mijn man bijde van de paardenhobby konden gaan genieten. Het ras was niet bekent, iets van een kruizing welsh/ijslander/shet ervan gemaakt. Later bleek uit een tatouage dat hij wel een shet was alleen nogal uitgehongerd. Het eerste jaar wel problemen gehad met wormen en een slechte vacht maar later ging dat prima en het is nu echt een mooie shet.
De andere twee pony's heb ik gevonden via marktplaats. Jimmy was een hele imposante hengst met een geweldig dikke speknek. Na het castereren bleef hier niets meer van over.
Nickey viel me op door zijn eigenwijze karakter. De verkoopster wou hem zelf niet uit stal halen. Nichey stormde door de deur. Bij het bekijken van zijn tanden beet hij me in de vingers en bij het draven aan de longe draaide hij zich om en ging er vandoor. Op 1 of andere manier trok mij dit wel aan en mocht hij mee. Hij heeft nog wel wat opvoeding nodig maar nu na 2 maanden gaat het een stuk beter.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:26

Ik heb mijn paard gekocht om haar eigenwijze net als het baasje karakter en het klikt super OK dan! .

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:49

Omdat ik geen afscheid van hem wilde en kon nemen...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:55

er was een klik de 1e keer dat ik hem zag. En die klik is nooit weggegaan ( tot nu toe Lachen )

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:01

Ik was op zoek naar een leerpaard, kwam via via aan het nummer van de fokker van mijn huidige paard. Gebeld, en het leek me niks, niet wat ik zocht, maar mijn vader vond dat ik toch moest gaan kijken, aangezien we toch in de buurt bij een ander paard gingen kijken.
Helemaal onder de blub (zie profiel) werd ze los gegooid, en ik was verkocht.
Toch een maand op proef genomen en toen was ik helemaal verkocht, helemaal mijn meis. En ze is niet meer herkenbaar met 11 maanden geleden. Want toen keken mensen me raar aan, van wat heb jij gekocht.
Bij mijn haflinger was ik echt op zoek naar een haflinger en ja, zag hem en was meteen verkocht. Bij Janosz was het precies het paard wat aan mijn eisen lijstje voldeed.

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:04

telt een verzorgpony ook?:
rens dat is gewoon een geweldige pony. zijn karakter past precies bij mij: ik houd niet zo van te snelle pony's maar hij is ook niet sloom. hij houdt van buitenrijden, dressuur maar kan ook springen. hij leert graag. ik kan echt gewoon niet zonder hem!
en yentl: ja dat is omdat het lekker dichtbij is. wat heb ik ontzettend veel geleerd van die knol! ik leer er echt veel van, ook van de eigenaar en het is gewoon een andere uitdaging dan rens; ook belangrijk!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:01

toen ik een shet uit mocht zoeken voor mijn verjaardag (cadeau van me vriend)
ging ik kijken voor een grote bruine shetlander merrie,
die was uiteindelijk niks wat ik zocht,

toen we terug liepen naar de auto stond daar een mini shetje,
super lieve oogjes,
toen vroeg ik of die niet te koop was En dat was ze !!
nu is ze al langer als een jaar bij mij...

Mijn haflinger ben ik weeste kijken,
hij was 3 en kon niet veel
in het begin twijfelde ik of ik het moest doen,
maar nu zijn we echte maatjes en ik kan er alles mee !
Ben nu super blij met mijn 2 paardjes !!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:10

Twister, hij stond als 3 maanden oud veulentje voor de hoofdprijs in de loterij, arm neestje werd in een kale trailer gezet, naast de trailer stonden 2 ongelooflijk grote boxen waar geluid uit kwam.. (gedreun).
iedereen kwam bij hem kijken, hij knaagde wat en kreeg toen en knal van al die mensen.

de winnaar werd bekend gemaakt maar toen ze dat hoorde vonden ze het dus niet leuk, ze wilden geen pony en ze hadden het lootje gevonden. hij kreeg tomaten en aardappelen te eten. ik vond het een onwijs leuk beestje, zijn aftekeningen. ik was toen 8 jaar, was thuis en vertelde iedere dag over het veulen op de manege.
de mensen die hem hadden gewonnen wilde hem niet meer en gaven hem aan een handelaar, die vond het beest niets waard en het ging naar de slacht, mijn zus heeft hem toen in overleg met mijn ouders gekocht voo rmijn 9de verjaardag... Lachen wat was ik blij!!!!

en nog steeds ben ik heel erg blij met hem, hij heeft een rotleventje gehad als veulen en dat is ook wel wat te merken in zijn karakter tegenover vreemden en kinderen, maar verder is het een schat van een beest en gaat echt nooit uit mijn leven..

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:18

ik keek op marktplaats, en zag een fototje van een veulen van 3 dagen oud, echt heel lief. ik belde op en kon de volgende dag komen kijken het veulen was 4 maanden, genoemt romeo,
ik kwam er aan en hij stond al bij het hek vrolijk in het land. hij keek me aan en ik dacht oooww dit is hem ik werdt warm en koud te gelijk. en toen wist ik het die is de mijne hij is nu bijna 8 maanden en nog helemaal in love hoor

Charaz

Berichten: 24306
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:43

Ik moest en zou een Haflinger hebben, want ik had geen zin meer in wedstrijden en wilde lekker buiten rijden.

Nouja beest gekocht, bleek dat ding het niet zo te hebben op buiten rijden. Nu dressuren we dus samen

loeskim
Berichten: 749
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:46

waarom leef ik nu Haha! Vingers aflikken

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:48

ik was op zoek naar een tinker veulen, het lieft een hengst.maakte niet echt uit hoe hij eruit zag, maar het zou wel geweldig zijn als hij 2 maanogen had en een zoon van de hengst King Rocky.
maar ja hoe vind je zoiets, had ook geen vervoer dus het moets in de buurt zijn.
na 3 dagen op het internet te hebben gekeken kwam ik een adv tegen.
Tinker hengst veulen , vader King Rocky, en 2 maanogen.
nou dit kon toch geen toeval zijn Haha!