Waarom heb je het paard wat je nu hebt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:33

Eefje moest een echte alleskunner zijn.

Ik wil een beetje kunnen dressuuren, een beetje springen en ik ben helemaal weg van tuigpaarden. (Eefje is een mérens die altijd in het tuig heeft gelopen).
Verder wilde ik zeker weten in mn eentje ermee naar buiten kunnen (in de stad, dus veel verkeer) en moest ze braaf genoeg zijn om ook met mn zusje (die reed pas 2 jaar) te kunnen hobbelen.

Eefje kan echt alles. Ze is superlief en ontzettend betrouwbaar. Mijn vriend (die nog nooit op een ander paard gezeten heeft en paarden best eng vond) heeft laatst zelfs een keer op haar gestaan (ja ik ook wel, maar ik ben een stuk gekker Knipoog).

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:09

arenda liepen we tegen op bij de buren
Tobias was een koop op goed geluk!
oeterma en ossi heb ik beide aangeboden gekregen

angy

Berichten: 207
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 00:20

Ik moest afscheid nemen van mijn eerste paard en ik wilde een nieuw paard hebben voor zij definitief weg zou gaan. Een lege stal motiveert niet om op zoek te gaan naar een nieuw paard vond ik. Zodoende kwam de een en ging de ander. Ik typ dit nu wel even heel zwart/wit, maar het heeft mij ontzettend veel verdriet en tijd gekost om toen de beslissing te maken. Op aanraden van een kennis ben ik bij een paard gaan kijken. Ik viel voor zijn koppie en zijn prettige omgang. En bovenal had ik direct een naam voor hem toen ik voor het eerst op zijn rug zat, en ik wist zeker dat hij met mij mee naar huis zou gaan. Inmiddels ben ik 6.5 jaar verder met Canello, en hij is nog steeds mijn grote liefde.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 03:25

Ik logeerde bij een vriendin in het noorden van het land en ging met haar mee naar stal waar haar paard stond. Het toeval wilde dat op een grote weide allemaal jonge paarden liepen waaronder een 2 jarige vosmerrie van een kennis van mijn vriendin. Ze wees het dier zo terloops aan en ik werd gelijk gegrepen door haar aftekeningen en zachte blik in haar ogen. Na wat babbelen met de toenmalige eigenaar is ze in principe aan mij verkocht mits ik een baantje en stal kon vinden. toen dat gelukt was ben ik toch weer gaan kijken omdat ik twijfelde of ik mezelf niet voor de gek hield. Ze hebben haar toen uit de kudde gehaald met een ander paard samen en in de bak laten lopen. Toen ik haar gangen zag en hoe ze op mij reageerde heb ik haar gekocht met het idee haar in elk geval een goede start te geven en verder zien we het wel. In oktober zijn we 3 jaar verder en echt maatjes geworden en helpen elkaar door onze dipjes heen. Ze zeggen dat je eerste paard altijd speciaal blijft en dat klopt bij Mira absoluut!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:38

Mirk stond in de krant en ik belde er even snel heen. Ik was wat aan het rondkijken voor een eigen paard en tja... toen ik in die krant keek is die week ontzettend snel gegaan. Een week later stond Mirk bij mij in de stal.

Waarom hij mijn paard was? Ik wist dat eigenlijk direct meteen. Die vonk was er. Ik was en ben helemaal lyrisch van hem. Het is zo'n geweldig lief paard met een zacht karakter en toch heel werkwillig en af en toe een tikkeltje zenuwachtig! Echt, zo'n paard als Mirk is zeldzaam! Daarom ben ik er super zuinig op Lovers

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:30

ik was niet echt op zoek naar een pony keek wel veel rond.
toen ik een keer op ponykamp ging kwam er een bonte pony de bak in rennen met de staart helemaal omhoog en het hoofd opgeheven.

ik werd verliefd op de staart!!!


bij mijn vorige pony ging het anders die stond als hoofdprijs in een loterij op de manege. de eigenaren die hem wonnen hadden het loodje gevonden en gaven hem weer terug aan een handelaar, aan gezien het beestje erg beet en trapte zou hij naar de slacht gaan, mijn zus heeft hem toen opgehaald en ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:04

ik had zelf een advertentie geplaatst in de vondst voor een bonte e pony
liefst zwart/wit en een jaarling of jonger. ben er naar toe geweest,
en was gelijk helemaal verkocht. ze had niks gedaan stond gewoon in de wei. af en toe een borstel eroverheen gehaald. en verder was ze zo groen als gras. hoeven uitkrabben was in het begin een totale ramp.
maar goed ik had haar gekocht en ik kon niet wachten tot ze in het weekend werd gebracht. slapeloze nachten ervan gehad. tot ze bij me
kwam.en ze gaat ook nooit meer weg. heb er nog eentje die toevallig
op mijn pad kwam ook een bonte deze was vosbont en vijf jaar. heb zelf nog geholpen met inrijden van haar. maar paar jaar later moest ze verkocht worden omdat ze zogenaamd als gevaarlijk bekend stond. maar diegene die haar had gekocht als drie jarige, was zelf een beginner.
maar goed ik heb haar nu ze is super braaf, doet alles wat ik haar vraag.
en zij zal ook tot haar dood of de mijne altijd bij me blijven. dus ik heb een band met beide pony's.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:38

M'n eerste paard Bram heb ik gekregen. Ik was verliefd op hem omdat ie zooo gaaaaf was, toen zag ik niet dat ie ook zo'n stronteigenwijze driftkikker was. Hij was m'n eerste eigen paard, had niet echt iets voor ogen, alleen dat ik hem gaaf moest vinden..en dat vond ik!

M'n eerste pony Saphie hebben m'n ouders gekocht. We zochten een maatje voor bram. Ik wilde perse een merrie, het liefste een Welsh A of een shet. Toen zag ik haar op marktplaats. We gingen kijken en ik werd meteen verliefd op de baby. Ze was zo klein, zo schattig. We hebben haar meteen opgehaald.

Daarna kwam johnny, we zochten een maatje voor Saphie. Ik wilde een ruin, ongeveer even hoog en dezelfde kleur. Niet te jong. Na 4-5 keer ergens gekeken te hebben viel het me allemaal zo tegen dat ik niet verder ging zoeken. Ineens liep ik tegen hem aan bij de handelaar waar ik reed.

Toen ging ik op zoek naar een wedstrijdpaard. Het moest een ruin zijn, ongeveer 1.65m hoog, aparte kleur, en braaf, maar mocht wel pittig zijn. En max. 10 jaar oud. Bij dezelfde handelaar waar ik reed kwam erst een merrie die zo groen als gras was. Die uitgeprobeerd maar was niet wat ik wilde/zocht. Toen zij verkocht was kwam hiawatta in haar plaatst. Nrps ruin van 1.66m hoog, hij is Z2-dressuur , Z-springen, superbraaf buiten en in de bak, maar niet makkelijk te rijden. Hij was alleen 12... Erop gereden, hij was wat stug in z'n lijf. Maar na de 2e keer werd dit al 10x beter. Besloten hem te kopen. Nu is het echt een wereldbeest!

Ben superblij met m'n 4 kanjertjes Lovers

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:43

ik mocht van mijn ouders een manegepaard kopen dus we hadden hem gekeurd werd ie afgekeurd Huilen dus hebben we em niet gekocht.

Toen zijn we op zoek gegaan naar andere paarden Ik wou er dressuurwedstrijde mee gaan rijden maar mijn broer (van zo'n 1.80m) moest er ook op kunnen rijden en hij was nog beginner. Zo kwamen we bij Alvaro. We konde er allebei op rijden en hij had M2 gelopen. dus hebben we hem gekocht OK dan!

Nu blijkt ie echter niet zo geshikt voor de dressuur hij is verkeerd berden door de vorige eigeenaar en Alvie houdt niet zo van "echt" dressuur. hij wil veel liever lekker buiten rijden. mijn broer is na een 1/2 jaar gestopt met rijden.
Maar ik heb alf nog steeds en wil hem niet meer kwijt.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:42

Ehm Arabesk is een zoontje van mijn verzorgpaard (Furno) en een kleinzoon van mijn iets oudere verzorgpaard (Malika). Zijn vader (Ahmed), zoon van Malika, heb ik nog helpen inrijden. Jammer genoeg leeft Malika niet meer en haar zoon ook niet meer, maar dit is toch de mengelmoes van hun allemaal!!! Furno leeft nog wel maar is al oud (18).

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:53

Randeux heb ik ook van marktplaats..mijn eerste reactie wow dies wel erg groot.....toto hij me aan keek en me begon te likken en te knuffelen..het is echt de Grote Vriendelijke Reus...met rijden vond ik hem ook super..ben nog naar andere paarden wezen kijken maar inderdaad de eerste blijft speciaal..echte liefde Haha!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:05

Hmm. dat is een vaag en lang verhaal..
Toen ik mijn eerste pony kreeg was ik 10.
We gingen naar een handelaar en ik was zo dolblij dat ik een pony mocht dat ik gelijk de eerste de beste wou.
Die hebben we niet laten keuren, en na een paar maanden werd ze kreupel. Toen bleek uit onderzoek dat ze zware arthrose had, en er mocht niet meer op gereden worden.
Ik wou haar houden, maar mijn ouders wilden voor mij een paard waar ik op kon rijden. Toen hebben ze die handelaar opgebeld en de volgende dag gingen we erheen met de trailer. De handelaar zou alleen kijken hoeveel ze nog waard was. Eeenmaal aangekomen had hij een andere pony voor me, dat is Melody de pony die ik nu heb. Toen ik op haar even ging proefrijden moest ik Anca (zo heette mn vorige pony) in de wei zetten.. Daarna vroegen mijn ouders of ik Melody wou hebben, het was absoluut geen liefde op het eerste gezicht, maar ik zei ja.
Toen kochten mijn ouders haar en moest Anca daar blijven..Die handelaar zou een goed baaje voor haar zoeken en we zouden over een paar weken op bezoek gaan, als melody goedgekeurd was zou ze gebracht worden. Een paar dagen later werd Melody gebracht, maar Anca heb ik nooit meer gezien.
Mijn moeder zei dat ze gebeld was dat Anca verkocht was aan een meisje die met haar wou fokken, maar ondertussen weet ik (denk ik) wel beter..
Anca is volgens mij gewoon naar de slacht gegaan..
Ookal was het met mel nou niet echt liefde op het eerste gezeicht, nu klikt het echt super tussen ons Lachen
Vaag verhaal I know
Verdrietig

Kaatje_S

Berichten: 1005
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:05

ik wilde als paardenmeisje altijd wel een paard maar dan zeiden mn ouders altijd hetzelfde: neem straks maar een goede baan, dan kan je straks zelf een paard kopen...
als lievelingsras had ik vroeger altijd de ijslander maar had nooit op ze gereden o.i.d. Ik reed altijd op een manege met arabieren en had een verzorgpony waar ik ook een tijdje wedstrijden mee reed. Toen de manege zou gaan stoppen zei ik eigenlijk een beetje voor de grap dat dit wel een goed moment was om een eigen paard te kopen. Tot mijn grote verbazing vonden mijn ouders dit ook wel...
Omdat ik graag verder wilde komen in de sport wilde ik graag een dressuur paard. Hier gingen we dus ook naar op zoek.
Omdat ik ijslanders toch nog wel leuk vond gingen we in de vakantie naar vlieland en daar heb ik een week lang op ijslanders gereden. De liefde voor de ijslander kwam weer helemaal naar boven. En nu was het toeval dat er vlak bij ons een ijslander manege/handelsstal is en daar gingen we ook kijken. Na 4 paarden gereden te hebben was de keuze al snel gevallen op Funi, een 12 jarige leemvos met hele volle lange manen. Sinds gister (4 sept) is hij van mij en ik ben echt super blij met hem!!!

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:40

Mijn reden:
Ik ging naar een nieuwe stal met mijn pony.Daar kreeg ik ook een
nieuwe instructeur.Hij had een aantal paarden en een daarvan
vond ik vanaf het begin helemaal te gek : Kadans.
Ik keek erg tegen hem op omdat het een hengst was en zijn kleur vond ik ontzettend chique(palomino).
Op een gegeven moment mocht ik er eens op rijden om te voelen hoe een goed doorgereden paard nu aanvoelde.
Dat ging echt kei goed en na een tijdje kreeg ik hem door omstandigheden vaker te rijden( ik mocht lange tijd niet naar school wegens ziekte en eigenlijk mocht ik ook niet rijden Schijnheilig , deed het dus toch Tong uitsteken ).
En uiteindelijk werd ik te groot voor mijn E-pony en konden we kadans kopen hoewel hij eigenlijk niet te koop was ,maar mijn instructeur was
zo aardig om een kleine uitzondering te maken Bloos
Ik was (en ben nog steeds) totally in love Lovers met hem.
Dat is dus mijn reden

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:00

Mayday hebben we gekocht via een handelaar waar mijn toenmalige verzorgpony stond.
Ik heb haar 2 weken op proef gehad en het klikte direct.
Lieve uitstraling,was super met rijden en kon nog wel het één en ander leren.Ze was het paard wat ik zocht,niet echt voor wedstrijden of lessen,maar gewoon lekker recreatief.
Ze is nooit makkelijk geweest en kon niet alleen zijn,dat was het enige nadeel,maar dat is me nooit verteld,kwam er vanzelf wel achter Haha!

Onze andere pony Wietse heeft een kennis van ons gekocht op de Zuidlaardermarkt.Een paar dronken boeren waren hem met stokken aan het slaan en hadden de grootse lol.
Onze kennis bemoeide zich ermee en voor hij het wist had ie hem gekocht (hij had zelf ook een aardig borreltje op).
Aangezien hij geen plek en geld had om een pony te onderhouden is Wietse hier terecht gekomen.

Jewel heb ik zelf gekocht op de voorjaarsmarkt in Zuidlaren.
Ik heb nog nooit een paard gezien zoals zij toen.Puur emotionele aankoop dus.
Ga altijd wel naar de markten hier,maar het is nooit de bedoeling om met een paard thuis te komen...
Gelukkig ben ik nu wat verstandiger

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:03

omdat ik er toen nog geen verstand van had haha

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:05

Ik ben er toevallig tegenaan gelopen bij een handelaar, ik vond haar zo schattig dat ik haar ter plekke heb gekocht

Ik was op zoek naar iets Kwpn-achtig, en kwam thuis met een kleine, brede Tinker...

Het is niet het mooiste paardje, maar we hebben ontzettend veel plezier samen Lovers
Laatst bijgewerkt door Ann op 06-09-04 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:06

ik was op zoek naar een tinker een was aan het kijken op marktplaats, eigen lijk vonden we sylke te duur maar ik kwam elke keer weer bij haar uit.
toen zijn we gaan kijken en ik was meteen helemaal verlieft!
en nu staat ze al meer als 3 maanden bij ons.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:02

Mijn vriend nam me mee naar een stal en daar werd Kane in de binnenbak losgelaten. Ik was op slag verliefd! Een week later stond Kane bij ons op stal

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:11

Ik was helemaal niet op zoek!
Ik had een Fjorden veulen en vroeg wanneer ik het beste kon beginnen met inrijden..Toen kwam mijn instructeur aanzetten met een groot zwart paard hier zei hij dit is pas een paard.. OK dan!
Rij hem maar eens in de les..
Nou ik heb hem gereden en voelde me meteen een koningin Haha!

Verkocht

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:19

Celvin stond op de handelsstal waar Junta_mellie werkt !

We stonden op het punt weg te lopen toen ik nog ff de wei in keek..
Toen zag ik Celvin showend heen en weer draven. op zo'n manier vanne
'' JOEHOE Neem mij.. Ik ben echt leuk, JOEHOE ''

Ghehehe en das hem geworden..

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:27

ik had vroeger een shetlandpony merrie..en die had een veulentje gekregen..promiss Haha!
en die moeder van promiss moesten we verkopen omdat we maar 1 pony konden houden...ik heb toen promiss gehouden omdat ik het echt een tof beestje vind Haha!
en omdat ik ze geboren heb zien worden!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:42

ik was juist zwaar op zoek, omdat ik te groot werd voor m'n pony,. en het niet echt met haar kon vinden. dus via via kwam ik in contact met een Tinkerhandelaar in Hengelo. op het eerste gezicht vond ik Lowara oerlelijk, maar toen ze werd ingereden (op dat moment) had ik zoiets van, "wow!! die is braaf!" en zo geschiedde het....

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:44

Ik was niet opzoek naar een paard, was niet eens van plan om op korte termijn een eigen paardje te kopen. Maar toen ik Sabiha zag staan bij een rondleiding van de fokker, werd ik op slag verlieft!!!

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:19

Dennis heb ik gekocht nadat ik hem een jaar verzorgt heb. Niet echt bijzonder volgens mij.

Ukkie heb ik op een veel bijzonderdere manier gekregen. Ik ging voor iemand opzoek naar een pony. Ik kwam uit bij een schimmelmerrie, drachtig met een veulen er naast. Het veulen wat er naast loopt heb ik toen gekregen. Ik heb haar nu 1 hele week Lachen.