Aandacht voor verwaarlozing, *Update*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:54

wat een stomme J wel een leuke A, misschien een inzameling actie gaan beginnen, of een handtekening actie!
Actie actie, ben benieuwd naar die foto's!

ik had de DB allang vaker gebeld!!
of ik had alle dieren mee genomen, maar zo'n iemand maakt zich er niet druk om, O, zijn ze weg, neem ik wel nieuwe!

heb medelijden met deze dieren!!
dode schapen eten en zien is geen lol!

J moet weg
weg met J

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 18:57

haha, ja weg met J.
Ik heb al zoveel diertje mee genomen, maar 20 paarden neem je niet zo snel mee Knipoog
Voor de schapen etc. geld hetzelfde.
Ze heeft ook kalkoenen kwartels, noem maar op, in een dorre schuur.

Calice

Berichten: 9814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:59

wat afschuwelijk!!! ik ben ook benieuwd naar de foto's. ze moeten hier zeker weten wat aan doen!!!! wat lopen er tog gestoorde mensen rond op deze wereld Boos!

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:00

ik ken ook een soort gelijk iets.
ik wacht ook op foto's

jessie

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:11

Wat sommige mensen toch al wel niet doen
Niet meer normaal Verdrietig
Ik vind het ook raar dat de DB niks doet.
Ik wacht op de foto's....

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:14

als ik het zo lees MOET hier dus iets aan geburen...

de DB MAG niets doen als er voer en water is... ga dus niet allemaal hun de schult geven!
ik weet zo niet wat je er aan kan doen, maar er kotm vast een oplossing!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:16

Dat is idd het probleem, ze heeft hooi en ze drinken uit (een bijna lege) sloot.
Dus voer en water is er.
Maar de beesten zijn tonnetje rond van de wormen en zijn drachtig altijd ieder jaar, gelijk als het veulen geboren is weer, en weer, en weer, en weer.
Ik heb de beestes nog nooit zonder veulen gezien.
Ze zal vast handelen met die veulens.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:18

MOHGirl schreef:
Dat is idd het probleem, ze heeft hooi en ze drinken uit (een bijna lege) sloot.
Dus voer en water is er.
Maar de beesten zijn tonnetje rond van de wormen en zijn drachtig altijd ieder jaar, gelijk als het veulen geboren is weer, en weer, en weer, en weer.
Ik heb de beestes nog nooit zonder veulen gezien.
Ze zal vast handelen met die veulens.


Dit is niet strafbaar, in de natuur dekken ze ook continue en als ze genoeg eten en drinken hebben , zal de DB er niets aan doen.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:19

Samen met de politie ernaar toe gaan.
Dit gaat om verwaarlozing van zowel dieren als haarzelf!
Succes ermee!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:21

Wat wil je met je noodkreet bereiken? Het is een heel vervelend verhaal als ik het zo (vluchtig) even doorlees.
Maar wil je dat mensen die dieren op gaan vangen (zal moeilijk worden, aangezien het niet jouw dieren zijn), wil je maatschappelijk werk voor die mensen, wil je dat die dieren in beslag genomen worden? Dan kun je bij Bokt iig je licht opsteken over wat je kan doen, maar daadwerkelijk actie ondernemen? Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, sorry als dat niet aardig overkomt, maar zo denk ik erover.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:24

Beber schreef:
Dit is niet strafbaar, in de natuur dekken ze ook continue en als ze genoeg eten en drinken hebben , zal de DB er niets aan doen.



maar je kan ze evengoed aanklagen voor mishandeling ze horen er evengoed werk van te maken ook al hebben ze eten en drinken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:28

nou kom nou met die foto´s ...............

Als het echt zo erg is dan doet de DB echt wel wat.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:31

yvotje14 schreef:
maar je kan ze evengoed aanklagen voor mishandeling ze horen er evengoed werk van te maken ook al hebben ze eten en drinken.


dat kan helaas niet...

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:33

Foto´s
Ben namelijk totaal niet bekend in die regio.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:33

Beber schreef:
Dit is niet strafbaar, in de natuur dekken ze ook continue en als ze genoeg eten en drinken hebben , zal de DB er niets aan doen.


Maar dit is inteeld, lopen hengsten die hun moeder dekken, meetse van de paarden hebben een witachter voetje.
En ken de paarden lang genoeg om te weten door wie welk gedekt word, maar snap wat je bedoeld

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:37

imker schreef:
Wat wil je met je noodkreet bereiken? Het is een heel vervelend verhaal als ik het zo (vluchtig) even doorlees.
Maar wil je dat mensen die dieren op gaan vangen (zal moeilijk worden, aangezien het niet jouw dieren zijn), wil je maatschappelijk werk voor die mensen, wil je dat die dieren in beslag genomen worden? Dan kun je bij Bokt iig je licht opsteken over wat je kan doen, maar daadwerkelijk actie ondernemen? Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, sorry als dat niet aardig overkomt, maar zo denk ik erover.


Nee wat ik met dit verhaal wil bereiken is telefoon nummers van bv. iemand die daar een kijkje neemt, en dan mij kan uitleggen wat wel en niet strafbaar is, bv. het verwaarloosde paardje in de schuur lijk mij niet erg netjes?
En verder zou het leuk zijn als mensen paarden wilde opvangen, maar dat gebeurd alleen in de penny .
Dit bedoel ik dus, dat het zonde zou zijn als ze naar de slacht gingen, want er zitten een stel kanjers bij.
Ik wil gewoon graag weten wat er nu verder met deze beestjes gebeurd, want zo kan het niet erg langer.
In de winter staan ze met 20 dieren in een stal van 6 bij 6, en als er niet genoeg plek is dumpt ze ergewoon een paar buiten, die kunnen geen voer vinden en geen water drinken dus gaan door de sloot en het stroomloze draadje weer de weg op.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:38

gijsenkim schreef:
nou kom nou met die foto´s ...............

Als het echt zo erg is dan doet de DB echt wel wat.



Foto's krijg ik binnen om 9 uur, ik ben zelf 10 uur thuis, dan zet ik ze er meteen op, hoop dat ze een btje duidenlijk zijn.
GR lisette

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:39

draaakje schreef:
dat kan helaas niet...



Mishandeling is het niet, verwaarloosing.
Hoewel ze wel met een grote houten stok door de wei loop omdat ze bang is voor haar eigen paarden *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:39

MOHgirl, hoe ist met de foto's?

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:41

Ik schreef eerder al, de foto's kom 10 uur, vriend zit in de sportschool *LOL*

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:43

gijsenkim schreef:
nou kom nou met die foto´s ...............

Als het echt zo erg is dan doet de DB echt wel wat.


Juist.. Haha!

Ik geloof er nl ook weinig van.
Vind het maar een raar verhaal. als het echt zo erg is, ben jij toch zeker niet de enige die het opmerkt?

Ik weet niet hoe oud je bent maar klinkt als jong iemand.
Toen ik stageliep bij een kinderboerderij kregen ze in het voorjaar de d.b (inspectie) op de stoep. Ze hadden nl van een stel meiden de melding gekregen dat de shet mishandelt werd. Wat bleek het geval, de shet kan en wil niet op stal blijven want als je dat wel doet mept hij alles kapot. Hij kan dus zelf kiezen of hij via een laag deurtje op stal wil zijn bij de andere dieren of in het land wil staan.
Omdat het voorjaar werd/was liet zijn wintervacht los en dat jeukt natuurlijk. Hij werd veel geborsteld door ons en kinderen maar daar kan je ook niet 24/7 mee bezig zijn he.
Hij is toen gaan schuren langs een ijzeren paal naast het schuurtje waar haren aan bleven hangen. Zijn vacht werd door dat schuren nogal smoezelig, echt van die happen dikke wintervacht eruit zeg maar.
Nou die meiden hadden dat gezien en besloten dat wij hem met die ijzeren staaf op zn donder sloegen, hoe kwam anders dat haar aan die staaf dachten ze.....



Gelukkig merkte de inpectie meteen dat het loos alarm was en zijn ze naar een bakje koffie weer weggegaan.

Wat ik bedoel te zeggen, bedenk eerst even of de situatie wel echt zo ernstig is als jj denkt dat het is maak het niet erger dan het is met je verhalen.
Als het echt zo ernstig is, heb ik niks gezegt, en kan je beter met de foto's (als je die uberhaubt hebt) naar de inspectie of politie gaan.

Succes en we wachten je foto's af!!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:47

Sharlyn schreef:
Juist.. Haha!

Ik geloof er nl ook weinig van.
Vind het maar een raar verhaal. als het erg zo erg is, ben jij toch zeker niet de enige die het opmerkt?

Ik weet niet hoe oud je bent maar klinkt als jong iemand.
Toen ik stageliep bij een kinderboerderij kregen wij afgelopen voorjaar de d.b (inspectie) op de stoep. Ze hadden nl van een stel meiden de melding gekregen dat de shet mishandelt werd. Wat bleek het geval, de shet kan en wil niet op stal blijven want als je dat wel doet mept hij alles kapot. Hij kan dus zelf kiezen of hij via een laag deurtje op stal wil zijn bij de andere dieren of in het land wil staan.
Omdat het voorjaar werd/was liet zijn wintervacht los en dat jeukt natuurlijk. Hij werd veel geborsteld door ons en kinderen maar daar kan je ook niet 24/7 mee bezig zijn he.
Hij is toen gaan schuren langs een ijzeren paal naast het schuurtje waar haren aan bleven hangen. Zijn vacht werd door dat schuren nogal smoezelig, echt van die happen dikke wintervacht eruit zeg maar.
Nou die meiden hadden dat gezien en besloten dat wij hem met die ijzeren staaf op zn donder sloegen, hoe kwam anders dat haar aan die staaf dachten ze.....



Gelukkig merkte de inpectie meteen dat het loos alarm was en zijn ze naar een bakje koffie weer weggegaan.

Wat ik bedoel te zeggen, bedenk eerst even of de situatie wel echt zo ernstig is als jj denkt dat het is maak het niet erger dan het is met je verhalen.
Als het echt zo ernstig is, heb ik niks gezegt, en kan je beter met de foto's (als je die uberhaubt hebt) naar de inspectie of politie gaan.

Succes en we wachten je foto's af!!


Jaja, ik zet vnvnd, wel de foto's op bokt, ik ben geen een of ander pennymeisje
Maar dat mensen het nietopmerken lijkt me logisch, is best afgelegen.
Zitten ook maar 3 huizen op die weg van 1km lang Knipoog
Je ziet het vnvnd wel.
Ik klets echt niet uit mijn nek Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:53

wat is vnvnd????

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:57

Ik denk dat ze msn taal gebruikt. vnvnd betekent denk ik vanavond.

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:00

MOHGirl schreef:
Foto's krijg ik binnen om 9 uur, ik ben zelf 10 uur thuis, dan zet ik ze er meteen op, hoop dat ze een btje duidenlijk zijn.
GR lisette


Hi Gys&kim

Ik denk dat ze dit bedoeld met vanavond!!

Hmm ik ben benieuwd, maar ja, we zullen het wel zien