Wat is jouw paard voor/ van jou?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:10

mijn knuffelbeestje, praatpaal,...
m'n alles is Roxana geworden, netzoals Pouskin vroeger was.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:20

ik snap best dat veel mensen hier hun vrienden boven hun paard zetten. Maar...Als je vrienden je voor de keuze: vrienden of je paard zetten, zijn het dan wel echte vrienden?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:23

Ik heb geen eigen paard...... ik rij op dit moment 5 paarden en geef les aan 21 combinaties.

Alle paarden heb ik zeker gevoel voor, elk dier is op zn eigen manier speciaal voor mij. De ene omdat hij een leuk oog heeft, de ander omdat hij fijn loopt, weer een ander omdat hij grappig is...... zoveel verschillende dingen kunnen een paard speciaal voor mij maken......

Tja ik heb met alle paarden waar ik mee werk wel iets wat ik heel erg leuk vind!

Annelies

Berichten: 18
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:01

Hoi,

Tja, dat mijn paard mijn alles is kan ik net niet zeggen maar het komt wel dicht in de buurt.

Zonder mijn paard zou ik gek worden maarmensen gaan bij mij zeker wel voor.

Het leuke van een paard is dat wanneer je ff iets kwijt moet je lekker tegen 'm aan kan babbelen..hij zegt toch niets terug. Knipoog

Eigenlijk zou ik het anders niet weten.

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:45

Mijn pony is heel belangrijk voor me.!
Hij's m'n maatje, een vriend.! iemand die nooit wat door zou vertellen Lachen
zou nie meer zonder hem kunnen.!

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:14

Mijn leven, zonder mijn paarden zou ik denk ik niet verder willen.
Niet precies deze paarden maar in het algemeen.
De paarden die ik nu heb, dat zijn mijn alles en zoals sommige mensen foto`s van hun kinderen bij hun hebben heb ik foto`s van mijn paarden bij me, het zijn een beetje mijn kids..

cow_girl

Berichten: 435
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:44

Mijn paard is ook mijn alles Lovers

Maar heb naast mijn paard ook nog wel een normaal leven hoor Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:30

Mijn verzorgpaarden zijn héél erg belangrijk voor me. Als vriendinnen vragen of ik ergens mee naartoe ga, terwijl ik nog moet rijden, jammer dan, ik ga rijden Lachen Ik zet niet alles aan de kant voor de paarden, ik tennis nog en wil ook leuke dingen doen met vriendinnen, maar de paarden gaan wel voor.

Ik hecht me sneller aan dieren dan aan mensen. Dieren zijn zo puur, zo eerlijk. Dat kan je van sommige mensen niet zeggen! Als ik drie weken op vakantie ben, mis ik de paarden wel, maar m'n vriendinnen niet zo Bloos

MissFoetsie
Berichten: 844
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:54

Mijn paarden zijn ook mijn alles. Ik weet niet wat ik zonder ze zou moeten, ik zou me de hele dag vervelen.

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:56

Kathy heb ik 8,5 jaar. Ik zou niet zonder haar kunnen. Ook niet zonder mijn vriend hoor maar das toch anders. Het is een "kind''van me Haha! Of zeg ik nou iets stoms. Anyway: je kindje gaat voor alles. Dus mijn meissie ook! Knipoog

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:32

Als mijn broertje in het ziekenhuis zou liggen zou ik idd ook wel bij hem op bezoek gaan...
Paarden zijn ook geen mensen...dat is zo... Haha!
Maar mijn verzorgpony's zijn echt alles voor me...Als ik ze een dag niet gezien heb mis ik ze al!!! Ik zou ook niet weten wat ik zonder ze zou moeten...ze zijn altijd zo blij als je komt enzo...
Paarden maakt het ook niet uit hoe je zelf bent of hoe je eruit ziet...
Ze zijn bijna altijd wel vrolijk en je kunt ze alles vertellen...

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:13

Rowygo is alles voor me, maar ik heb ook 2 hele goede vrindinnnen en een supergoede vriend, en die zijn ook erg belangrijk, als bijvoorbeeld die vrindin in het ziekenhuis ligt, dan ga ik daar eerst heen, Rowygo gaat niet zomaar dood als ik een dag niet kom! Knipoog maar toch, als ik Rowygo zou moeten missen Scheve mond daar denk ik liever niet aan

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:10

Domenic is mijn ALLES!

Linet is mijn ALLES!


Heel moeilijk dus om te zeggen wie meer voor mij betekent. Toen Linet et moi net hadden was Domenic zeker meer voor mij. Maar ze staan wel gelijk hoor tegenwoordig!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:26

Ailin, is mn vriendinnetje, mn maatje. Met haar heb ik een band, ze hoort bij mij en ik bij haar. bij haar kan ik lachen en huilen. Ze is niet mn alles maar we horen wel bij elkaar.

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:13

Genderose was mijn alles! Paard ging voor school, paard ging voor heel veel. Was ik ziek, ging ik nog naar merrie toe, al was het maar om even een kroel te geven en om haar te hebben gezien! Ook in ee drukke toetsweek fietste ik gewoon elke dag even naar haar, gewoon even haar zien, even hoi zeggen en 'controleren', en dan was mijn dag weer goed Haha!

Dat voorbeeld wat jij noemt vind ik ook wel wat raar, omdat er meerdere uren in een dag zitten, enje toch ook niet uren in het ziekenhuis zit toch?! Dan kan mijn paard wel even wachten, als ik maar elke dag even langs ging, maakte niet uit hoe lang of hoelaat.

Wel sloeg ik vaak tripjes af naar de familie, dan zat ik liever bij m'n paardje. Dat was namelijkvaak op zaterdag, in mijn ogen een belangrijke dag die ik echt moest doen, omdat ze zondag alleen stond (mochten we niet komen) en dan wilde ik merrie er wel goed bij hebben staan voor het weekend.
Maar dan woont mijn familie ook helemaal aan de andere kant van het land, en ben je al snel een hele volle dag eraan kwijt.

Gennie was mjin dinnetje, en mijn maatje. En ik zou eerder voor haar hebben gekozen dan voor mensen.
Maar bij dieren zijn staat bij mij ook hoger dan bij mensen zijn. Ik ben liever bij dieren, dan onder de mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:47

Monster schreef:
Bij mij gaan mijn pony`s voor, zelfs voor mensen,
Dus als ik jou goed begrijp laat jij je paard zitten om naar je broertje te gaan? dat si toch zielig, zo`n paard wordt dan niet verzorgd en geknuffeld, dat broertje wel..


Nou, een paard kan echt wel een dag zonder knuffel hoor! Sterker nog, een paard heeft in het geheel geen knuffels nodig. Als mijn zusje (ik heb geen broertje) in het ziekenhuis zou liggen, zou ik ook voor haar kiezen en niet voor mijn paard. Natuurlijk zou ik dan wel aan iemand vragen om hem binnen en buiten te zetten en/of nog even te rijden. Lijkt me geen probleem dus...

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:57

Mijn pony's staan zeker weten boven aan mijn lijstje... Lachen
Ik ben er elke dag voor ze, en als ik een dagje niet kan, voel ik me hartstikke rot...
Als er een bekende van mij ziek is oid dan zou ik gewoon proberen het te combineren met mn pony's... Er is altijd wel iemand die even bij ze kan gaan kijken, op zo'n moment zou ik me daar niet zo druk om maken... Lachen

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:59

mijn paard is mijn kindje. maar als er iets met iemand aan de hand is ga ik daar ook heen en kan me paard wel wachten.

Skippylover

Berichten: 74
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:15

Paarden betekenen egt super veel voor mij...
En gaat zeker boven een vriendje als die alle aandacht opeist, of eentje die vindt dat paarden lomp zijn. En in sommige gevallen zijn paarden leuker&liver dan mensen!!!!!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:29

Geen mens valt 100 % te vertrouwen, ze kunnen je in de steek laten bij dingen waneer je ze echt nodig hebt. Janine niet. Ze is inderdaad mijn allesje. Maar als iemand van mijn familie, vrienden of wat dan ook in het ziekenhuis beland, kan ze wel even wachten.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:36

Ik ben daar eerlijk gezegd niet zo mee bezig! Mijn paard is het allerbeste maatje wat ik me maar kan wensen, en iedere dag die ik met hem meemaak is weer absoluut een feestje! En ik zou absoluut niet weten wat ik zonder hem moet. Ik moet ook iedere dag als ik klaar ben met rijden toch even tegen iemand zeggen dat het zo'n schatje is. Ik kan er gewoon niets aan doen! Lovers

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:45

ik kies absoluut voor paarden ik ben al zovaak teleurgestelt door mensen en word niet geacepteert om alles niet om t zo maar te zeggen .. me uiterlijk me innerlijk .. dus ja als ik iets heb ga ik meestal nog even naar me paard ... al moet ik wel zeggen .. ik kom gewoon niet helemaal bij hem in zijn hart .. hijs afstandelijk .. en knuffel ik hem flink dan duwt ie zijn hoofd na een paar seconde weg echt zo van jah t is genoegt zo en ga nu maar door met je leven .. terwijl t gewoon lekker is als je hem een dikke knuf geeft hij gewoon even blijft staan .. en tja .. ik moet zeggen mijn rijden is zeer afhandelijk van mijn humeur ... erge stemmingswisselingen enzow dus meschien ligt t daaraan
ach mijn dieren gaan altijd voor alles enzo ..

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:51

Randy01 schreef:
Vreemde mensen én paarden vertrouw ik beiden niet meteen voor de volle 100%.

Mijn paarden zijn mijn álles, mijn maatjes, mijn beste vriend en vriendin. Ik heb álles voor ze over en ga voor ze door het vuur.

Vorige week moest mijn vriendin die 6 maanden zwanger is, weer plotseling naar het ziekenhuis (ze heeft een miskraam gehad en tijdens deze zwangerschap al 2x 'kantjeboord' in het ziekenhuis gelegen) en vroeg mij mee te gaan voor de steun. Ik was op dat moment op stal, heb niet getwijfeld, gepoetste paard weer in stal gezet en ben meteen naar mijn vriendin gereden om met haar mee te gaan. Onderweg heb ik een stalgenootje gebeld of zij die dag mijn paard kon rijden.

Ik stel de mens niet boven het belang van mijn paarden maar het gaat dus ook niet andersom. Het is nét hoe de situatie is.

In de omgang met mijn paarden denk ik wel dat het vergelijkbaar is met die van de verzorging als je eigen kinderen: ik praat tegen ze (idd ook wel eens ietwat 'tuttig', ik knuffel ze, ik geef ze een dikke zoen op hun neus, ze krijgen een 'snoepje', ook wel eens een flinke pak op hun donder en probeer ze in alles het beste te geven.

Heb mijn toenmalige vriend onverwijld medegedeeld dat als hij het niet accepteerde dat mijn paarden een groot deel van mijn leven uitmaken omdat zij voor hun welzijn afhankelijk zijn van mij, het gat van de deur makkelijk te vinden zou zijn....
en dit zal ik dus mededelen aan elke vriend waarmee een eventuele serieuze relatie zit aan te komen...


Hier ben ik het helemaal eens, zou precies hetzelfde doen.
Alleen als je moest kiezen:
Het paard of jezelf?
Het paard

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:57

Paarden ken je ook altijd vertouwen en zijn eerlijk, dat ken je van veel mensen niet zeggen, maar of ik ze voor mensen plaats, dat weet ik niet, maar van 97% van de mensen wel, en de andere 3% komt op gelijke hoogte. Later wil ik ook een huis met een stal er aanvast met een luik waardoor het paard in de huiskamer kan kijken. Dit lijkt me geweldig!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:03

Mijn paard is echt heel erg belangrijk voor mij. Maar stel dat ik een broertje zou hebben en die zou plotseling in het ziekenhuis komen te liggen zou ik daar natuurlijk eerst langs gaan!

Mijn ponytje van vroeger blijft altijd een heel speciaal plaatsje in mijn hart houden. Toen hij overleed wilde ik ook niets meer met paarden te maken hbben.

Mijn huidige paard begint ook al aardig mijn "allesje" te worden. Maar zal denk ik nooit zo speciaal worden als mijn ponytje van vroeger. (wie weet dat dat met de jaren nog zal veranderen....)

Ik heb ook een vriend en die vind ik natuurlijk ook heel belangrijk he, maar mijn paard is veel meer afhankelijk van mij waardoor zij voor gaat.