Blubber, gekke paarden, erg donker en bevroren tenen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 21:18

Ik voel mijn oren gloeien!!

Vanavond was een longeeravondje. Een paar dagen geleden was het licht bij de buitenbak naar rechts gewaaid (er staan nog geen lantaarnpalen) en was de linkerkant van de bak donker en de rechterkant licht. Het leek me geen goed plan om zo te rijden en bovendien had ik ook geen zin Haha! dus ben ik gaan longeren.

Eerst Razinda, die stond al te stuiteren in de box. Alle paarden hebben vanmiddag al in koppels van 2 een uur of 4 in het paddockje gelopen, dus ze hadden in ieder geval al een frisse neus gehaald! Lachen
Razinda was knettergek!! En ze was ook de hele tijd aan het hinniken. Nou ja, het is meestal meer piepen (ieeeh). Het echoot ontzettend bij ons, dus dan hoor je Razinda: PIEP - piep - piep -piep- pie.... Echt heel lachwekkend *LOL*
Maar het nadeel is dat ze daardoor niet zo op mij lette. Ik heb haar maar even uit laten razen, en ze heeft wel 5 minuten achter elkaar gegeloppeerd. Best lastig dat je op de helft van de volte niets zag, alleen een longeerlijn aan je handen voelde 'trekken'. *LOL*
Uiteindelijk werd ze rustiger en luisterde ze weer goed.

Ondertussen zag je de bak glinsteren dus het vroor. Het was echt ijskoud! Toen Jur. Jur begon met een heerlijke, ruime stap. Als ik Jur longeer geef ik haar 'les'. Ja echt, ze luistert zo goed naarr mijn stemhulpen, dat ik haar gewoon aanwijzingen geef (eigenlijk moet hier nu een *die spoort niet* smiley staan, maar bij gebrek aan beter Haha!). Dat gaat zo van: 'goedzo Jur, net ff meer', 'ja, zo is het mooi, super stap hoor', etc. *LOL*
Ze stapte echt zo fijn, ze kwam wel 30 cm over en haar hele rug veerde mooi mee. Toen we even later aan het 'werk' waren, gaf ze in de galop een bok, en kwam daardoor overkruisd. Dan is het fijne bij Jur, dat je niet terug hoeft naar draf, nee dan zeg ik: 'wissel', en dan springt ze (als het goed is Haha!) om naar de goede galop (ook bij contra) Cool
Op een gegeven moment ging ze opeens aan de kletter, bleek dat de boer bezig was met die lamp recht te maken. Ik had het niet eens door, want om de bak heen is het pikkedonker. Jur werd helemaal gek en begon toen een partij te showen in draf! Kwijl

Toen ik klaar was heb ik de paarden nog naverzorgd. Jur heeft altijd de vervelende gewoonte dat als ze net in haar box komt, Razinda aanvliegt door de opening boven haar voerbak. Razinda staat daar namelijk altijd nietsvermoedend doorheen te gluren. Dit keer greep Jur met open mond Razinda in de zijkant van haar neus, en wat denk je?? Razinda blijft daar gewoon met haar hoofd en laat zich achter elkaar bijten zonder 1 kick te geven!! (Weer de *die spoort niet* smiley). *LOL*
Gek paard he?

Inmiddels waren ook mijn tenen zo bevroren in die dunnen groene laarsjes, dat ik ze niet eens meer kon bewegen. Frusty
Gisteren had ik dat ook al, maar toen was ik met lage schoenen in de blubber weggezakt bij het mest wegbrengen. Ik kwam vast te zitten met de kruiwagen in de modder, wilde hem eruit duwen en viel bijna languit in de modder. Ik kon nog net mijn voet ergens neerzetten, ja en dat was dus midden in een diepe plas modder. Sok doorweekt, dus dan krijg je het wel koud! Haha!

Maar vandaag dus weer koud! Begin net een beetje op te warmen. Brrrr ik haat de winter zo. Wordt het echt nog erger dan dit??

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 21:41

hahaha, wat heb je toch een gek stel!!! Maar wat zijn het een schatten! Lovers Hoe je het ook verteld van het longeren van Jur...ik zie het helemaal voor me, echt geinig!!! Haha! Ik wilde dat ik het gezien had! Clown En ja, het is koud koud koud brrrrr.....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 09:14

hai,

ik begrijp precies wat jou is overkomen...
bij ons is het ook al zo'n blubber zooitje dus ik loop ook fijn op koude rubber laarsjes.

mijn paarden zijn ook allemaal stuk voor stuk knetter gek.
Nifty mijn 5 jarige heeft van de week zoveel en vaak gebokt dat hij tot 3 keer toe lang uit lag omdat hij zo gek deed dat hij niet meer op zijn benen kon staan.

Helaas hebben wij helemaal geen licht bij de bak, dat is echt oliebol hoor.
We gebruiken nou de lampen van de auto en dat gaat redelijk.

GR. Afke, Nifty en Naiade

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 10:11

Ja, het is echt zo K** om nu elke dag met frisse moed je paarden in het donker te gaan rijden. Wij hebben nog geen vast ligt in de buitenbak en ik moet het doen met het licht van twee draagbare bouwlampen. Op zich wel genoeg licht maar na 1 uur moet ik de boel weer opladen en het is geen breedspectrum licht maar 1 hele felle lichtbundel dus dat betekent dat niet de hele bak belicht kan worden. Maar goed, het is behelpen met deze dagen. Het gaat wel maar geef mij maar weer de lichtere en minder koude dagen.
Effe doorbijten de volgende maanden! Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 10:11

Razinda is gisteren ook 3 keer onderuit gegaan doordat ze plat door de bocht ging of door haar gebok! Haha!

Jeetje wat een gedoe zeg, met autolampen! Binnenkort komen er gelukkig lantaarnpalen en is er hopelijk echt goed licht. Maar ik kan nu nog 4 dagen per week overdag rijden dus het is maar 2 dagen behelpen.

En die laarsjes zijn koud!! Vanavond maar met skisokken erin!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Lucia88 en 3 bezoekers