Wat zijn setjes duur!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:15

Ja precies, en ik weet hoe leuk het is je zuurverdiende geld uit te geven aan weer iets leuks en nieuws voor je paard, ookal hem ik geen eigen paard Haha! hahaha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:41

ag, ik heb geloof ik alles zowat int blauw Scheve mond maar dan allemaal verschillende kleuren(donker en licht)

maar meestal ga ik gewoon af op korting Haha!

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:09

Behalve dat het me teveel geld kost zijn setjes zijn mij veel te lastig. Beenbescherming gebruik ik bijna nooit, dus die heb ik in het zwart. Dus blijft er van het setje alleen een dekje over (ik zou nooit bijpassende kleding kopen, ben je mal). Dus ik ben net als Monster uit op koopjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:42

ik gebruik atijd zwarte pees en strijklappen.
verder pas ik hooguit truitje of jasje wat ik draag een beetje aan op mijn dekje,dat het niet hel erg vloekt.
Verder interesseren die setjes me niet echt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:59

Als je een rijbroek, bandages, zadeldek enz. nodig hebt waarom dan niet in een bijelkaar passende kleur kiezen? Als je de broek al wat neutraler kiest dan kan je al veel combineren, idem voor de bandages... bijv. oranje dekje met grijze bies, grijs dekje met oranje bies, zwart dekje met grijze bies + zwarte bandages. Beige broek erbij en klaar is je setje.... en dan scheelt het een en ander alweer:
23 euro dekje (bijv. BR event)
16 euro bandages (bijv. fleece van Eskadron)
15 euro (2e hands broek eurostar met lederen zit kindermaat excl. verzenden)
scheelt toch aanzienlijk.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:00

Ik kan me wel goed voorstellen dat veel mensen setjesfreak zijn hoor! En het staat ook heel erg netjes. Dat ik zelf niet aan setjes doe, wil niet zeggen dat ik setjes helemaal niets vind Knipoog.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 10:16

hihi ach op zich koop ik zelf ook wel (onbewust) dingen die qua kleur bijelkaar passen, theoretisch heb ik ook een compleet bordeaux setje, nou ja, megaset, m'n kleine pony heeft bijna alles in die kleur, van dekjes tot halster en dekens tot peesbeschermers. maar ja, ik ging voor m'n bruine set heel bewust een set kopen Lachen

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:07

ik heb 1 setje, daarmee bedoel ik een pad en 4 bandage's.

En hoe vaak ik er al mee gereden heb als compleet set? Dat is op 1 hand te tellen. *LOL*

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:43

LuvdaTossa schreef:
Ik doe ook niet aan setjes, vooral bandages vindt ik onzin en heb ik geen tijd voor Haha!

Het maakt me niets uit hoe ik op het paard zit, als het maar netjes is Haha!

Juist zo denk ik er ook over. Ik heb 1 sjabrakje en 1 zadeldekentje (van westernzadel), meer dan genoeg. Peesbeschermers (gebruik ik bijna nooit), that's it. En inderdaad kan je beter van dat geld privélessen nemen, dat is ook duur Haha! .

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 13:01

hihi ik krijg al privelessen, maar ik wil daar wel netjes kunnen verschijnen Lachen

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:05

Netjes is naar mijn mening niet hetzelde als "met een setje". Ik vind het ook grote onzin. Het moet gewoon netjes, maar vooral functioneel zijn. Dat je misschien bandages en shabrakjes nog combineerd kan ik me ergens voorstellen als je dagelijks met bandage's rijdt, maar om er nou ook een rijbroek ed bij te kopen . Dat vind ik persoonlijk grote onzin en geldverspilling.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:35

@manzano: je kunt ook een zadeldekje passend bij je rijbroek kopen...
Een setje hoeft toch niet gelijk alles in exact dezelfde kleur te zijn..

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:40

Ja dat kan........maar de ts heeft nu alles in 1x gekocht.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:00

Ja en wat maakt dat uit als zij dat graag wil nou en... iedereen geeft zijn geld ergens anders aan uit.. En er zijn genoeg mensen hier op bokt die alles bijpassend hebben rijbroeken dekjes ect..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:55

Ik was ook nooit van de setjes maar afgelopen zaterdag kreeg ik mijn nieuwe paard en heb ik alles in het bordeaux uitgezocht die kleur vind ik haar goed staan. Peesbeschermers/strijklappen/dekje/longeerstukje/deken en halster had ik nog in die kleur. Vind het wel erg mooi staan maar of ik nu meer geld dan anders kwijt was nee volgens mij niet.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:38

Gewoon een zwarte rijbroek kopen, kan/past overal bij Tong uitsteken En idd setjes combineren das nog altijd het makkelijkst.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:47

lowara schreef:
Mijn god, ik dacht van "best grappig, zo'n compleet setje voor je paard"
maar wat een geld moet je ervoor betalen zeg!

1 dekje van 35 euro
4 bijpassende bandages van 25 euro
1 rijbroek van 60 euro (2de hands, nieuw zou die 150 zijn geweest)
1 rijjasje van 25 euro (zeer zwaar in de aanbieding)

is toch een totaal van: 145 euro voor 1 setje! en dan heb ik nog alle goedkope versies genomen! is in nederlandse guldens meer dan 300 euro. Hoe doen al die mensen dat toch, die bv wel 4 of 5 complete setjes hebben?


Gewéldige zin Haha!. Maar verder, ik koop meestal geen setjes tegelijk, het enige dat ik koop van setjes is ook peesbeschermers en strijklappen/bandages en een dekje.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:01

het is maar wat je belangrijk vind...
vind zelf een setje niet super belangirjk èn dus besteeds ik mijn geld er niet aan Lachen

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:41

lowara schreef:
hihi ik krijg al privelessen, maar ik wil daar wel netjes kunnen verschijnen Lachen


Netjes is ook als het allemaal schoon is.....
Setjes is een modeverschijnsel..hardstikke geinig hoor maar laat je niet gek maken.
Het gaat in je les meer om het inhoudelijke denk ik.....

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:48

voor een les er tiptop uitzien...?
hmmm ik doe daar niet echt moeite voor... Tong uitsteken
stap zo met mijn modderlaarzen op voor les hoor

het gaat erom hoe je rijd... Lachen
niet om wie het mooiste setje heeft...

natuurlijk wel leuk om met de mode mee te gaan maar dan kun je ieder seisoen weer een nieuw setje aanschaffen Lachen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:51

ik had op de clinic van tyrza ook een setje voor maik en mij Haha!
een dekje 20€
bandages 18,80€ (4 dus)
en een truitje voor mij 19,50€ (gekocht bij lady sting Haha! )

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 20:15

joh, ik ben absoluut GEEN setjes freak!! ik heb nu voor het eerst in 12 jaar dat ik een eigen paard heb een setje bewust uitgezocht. je wilt niet weten hoe ik kleuren bijelkaar kan laten vloeken, en daarmee ook wel naar de les ga. Maar naar speciale lessen, zoals zaterdag (tyrza clinic) vind ik het erg leuk om een setje te hebben.

Citaat:
is in nederlandse GULDENS meer dan 300 EURO. Hoe doen al die mensen dat toch, die bv wel 4 of 5 complete setjes hebben?

Ehm, guldens, euro's... wel knap bedacht toch? Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:17

lowara schreef:
hihi ik krijg al privelessen, maar ik wil daar wel netjes kunnen verschijnen Lachen


Ik krijg ook prive lessen, maar ik denk dat m'n instructrice de bandage's eraf scheurt van walgelijkheid. Ik verschijn ook netjes en dat kan ook heel goed zonder setje.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 20:21

tjah, ieder z'n smaak toch? en ik kan zelden bandages thuis omdoen ivm zeer modderige bak. misschien dat ik 10X per jaar bandages om kan doen? (thuis dan)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:24

Eigenlijk is het gewoon lachwekkend.

Hadden we zo'n 1,5 jaar geleden niet die (blee) baby blauwe kleur...half bokt liep in het baby blauw.

Nu zijn het weer andere kleuren die iedereen moet hebben.
En zo gaat het maar door.

Ik doe er niet aan mee, zeker niet in rijkleding. Mocht ik wel iets nodig hebben wordt het meestal blauw,groen of zwart. Lekker neutraal.

Verder geef iok mijn geld liever uit aan goed les of een goed zadel/hoofdstel.