Uitslag DA, niet best voor Flair...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:35

flair schreef:
Maandag gaat ze richting dierenarts, ze blijft daar wel staan want volgens hem is het beter bij Flair om wel 10 keer in te spuiten ipv 1 keer een infuus.


waarom was dat beter volgens hem? want ik heb een aantal dierenartsen en klinieken gebeld voor info over Tildren etc, en die waren allemaal juist voorstander van het infuus oa vanwege de betere testresultaten en minder bijwerkingen

maar ik neem aan dat de DA het beter weet dan ik hoor Knipoog maar ik vroeg me gewoon af waarom hij juist voor inspuiten kiest

ik hoop dat je over een paar weken het verschil merkt net als ik.
heb gisteren foto's gemaakt terwijl desje en Q zich aan t uitleven waren in de bak, en ik hoop dat over een paar weken nog een keer te zien, en dat ze dan alle2 helemaal zuiver lopen....

succes!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:13

Hij zei dat de tildren dan sneller het bloed in ging maar er ook sneller weer uit was, dus dat het niet lang genoeg de tijd kreeg om de "botafbrekertjes" te stoppen.

Ik laat het nu aan hem over, mocht dit niet baten kan ik altijd nog een 2nd opinion laten doen ergens anders.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:45

de gedachte achter Tildren is dat het t proces van afbraak stillegt, en een laagje om de aangetaste delen legt, waardoor de pijn afneemt/verdwijnt
hoe langer de Tildren in het bloed is hoe langer het positieve effect er is
dat is ff simpel gezegd wat Tildren is, bij een infuus bleek het langer in het bloed te zijn dan bij inspuiten, iig dat staat in de folder van Tildren(ik heb die hier ergen liggen, heb ik van de week meeverhuisd naar bergeijk, omdat mn oude kamer bij mn ouders logeerkamer wordt en dus leeg moest zijn. ik ga zo even kijken!

maar wat het verschil kan zijn, is dat destiny dr spronggewrichten aangetast zijn, en de spat, bij de spatgewrichtjes dus, al vastgegroeid is, dus dat daar de ontsteking al weg is, bij flair is de spat nog in een beginfase, en duurt het nog een tijdje voordat de spatgewrichtjes echt aan elkaar vastzitten, dan zal het verschil in behandelen daar wel in zitten

je DA heeft er jaren voor gestudeerd, ik weet alleen hoe ze de afgelopen jaren desje hebben behandeld, dus neem aan dat de DA het vast wel goed doet!
en bij twijfel, en sowieso voordat je haar als het echt slecht gaat, eventueel wil laten inslapen, altijd een scnd opinion laten doen, maar dat weet je zelf ook al

ik ga ff kijken of ik die folder gevonden krijg

DGK-student heeft in een topic over tildren van eind vorigjaar/begin dit jaar heel uitgebreid gereageerd, dankzij hem heb ik ook de folder van tildren, zal ook kijken of ik dat topic kan vinden

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:01

heb alleen de folder van Tildren gevonden, de testresultaten die ik er nog apaart bij had gekregen kan ik zo snel niet vinden, maar daar stond dus het verschil in werkzaamheid tussen inspuiten en infuus op beschreven

de tildren folder geeft alleen aan dat na 6 maanden 60% van de behandelde paarden weer actief zij(dus op sportniveau) het percentage ligt een stuk hoger als je de paarden die weer geschikt zijn voor recreatie er ook bijtelt

dit is het topic wat ik bedoelde, met veel info&uitleg over Tildren: [MD] Tildren

dit topic gaat er ook over
[MD] Nieuwe behandeling tegen Botkreupelheid (o.a. HKO)

en misschien heb je hier ook nog wat aan
[MD] Spat; ijzers met wigjes of bloothoefs?

[MD] Vragen over spat

[MD] E-pony met spat

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:14

ik zelf ben niet zo over slootdorp te spreken. Ik hoop dat ze haar geen fenylbutazone voorschrijven. Lees stuk onder in me profiel. Ik hoop dat alles weer beter gaat met Flair , echt heel vervelend. En dat zal je altijd zien dan gebeurent er gelijk van alles wat je normaal nog niet in een heel jaar hebt.

Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:58

Jeetje, rot voor je zeg, dat kan er ook nog wel bij (maar niet heus!). Ik hoop dat het goed komt met je paardje en dat je, indien nodig, een mooi logeeradres voor d'r kan vinden.

Sterkte, groetjes Marianne

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:19

das niet leuk om te horen!! maar ik heb nog wel een verhaal(spat) voor je bij Knoop, maar dan moet je ff pb sturen als je het graag wilt horen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 09:51

Mainat ik neem aan dat ze haar niets geven zonder mijn toestemming... en over dit middel is niet gesproken.

Heb wel heel aantrekkelijke aanbiedingen gehad voor een logeeradres voor Flair. Het is alleen even afwachten wat de DA aanraadt voor het herstelproces qua stalling voordat ik daarover kan nadenken.

Verder ben ik gister even langs Flair geweest om haar een knuffel te geven... ze was nog steeds supervrolijk en opgewekt, zelfs wat frisjes.
Laatst bijgewerkt door XJuul op 02-09-04 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:54

flair, ik wens je heel veel sterkte toe, en hopelijk komt t helemaal goed met je paard! liefs Angela