Uitslag DA, niet best voor Flair...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 19:40

Ik bel de DA morgen wel even want Flair moet daar wel 9 dagen blijven... dat is toch met een infuus niet zo? Ik hoorde wel het woord infuus vallen, maar weet het gewoon niet meer.

Ik zal hem vragen wat het verschil is en of het dan niet in 1 dag kan.

Het zag er niet zo erg uit als wat ik op een site heb gezien aan rontgefoto's, daar zag je overal bulten haken enz in het bot. Bij Flair was het dus zoals in mijn vorige bericht beschreven. De da zei dat het nog niet heel erg was, maarja... wat is niet heel erg? Hij heeft ook niet letterlijk gezegd ,,het is spat" hij heeft gezegd dat als hij het een naam moest geven hij spat zou zeggen.

Maar goed, nou ben ik in de ontkenningsfase... ze heeft gewoon spat.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:02

Succes ermee.
Het is toch wel even schrikken om te horen. Maar er zijn idd heel wat paarden en pony's die met spat nog een flinke tijd lopen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:25

Een flinke tijd is niet genoeg... het moet gewoon overgaan, ik wil niet dat ze pijn heeft.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:26

9 dagen is voor een infuus zeker niet nodig! maar inspuiten gebeurd 10x en niet binnen een periode van 9 dagen

ik zou zeker de DA morgen even bellen, en vragen wat ze in die 9 dagen gaan doen, en als het even kan vraag dan of ze de 10 eenheden Tildren via een infuus willen geven, dus in 1 behandeling, daarmee zijn de beste resultaten bereikt, ik heb nml de officiele folder van Tildren(dankzij DGKstudent hier op bokt) en daar staan alle uitslagen van de behandelingen van spatpaarden, paarden met hko etc en daarbij zie je duidelijk dat de paarden die het dmv infuus kregen betere en landurendere resultaten behaalden dan de andere paarden, en ik geloof dat 80% van de paarden met spat sterk verbeterde, dus zeker een paard met een lichte vorm van spat zoals flair heeft zal er echt wel van opknappen, ik ga iig duimen want ik weet maar al te goed hoe klote het is Verdrietig

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:28

Dan heb ik liever dat infuus, scheelt volgens mij ook geld aangezien ze dan niet 9 dagen voor 15 euro per dag daar hoeft te staan.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:36

infuus is in een goed uur gebeurd, vriendin van mij kreeg een rekening voor 1,5 uur behandelkosten en voor de Tildren zelf, ik kreeg alleen de Tildren op de rekening, zonder behandelkosten, komt denk ik ook omdat desje een beetje 'proefkonijn' was, en nogsteeds is, want zo als haar spronggewricht eruit ziet, dat was nog nooit eerder gebeurd bij een paardje met spat, en dat heeft uitgerekend desje dus

maar je zit denk ik al snel aan de 300/400 euro, maargoed dat is nog altijd goedkoper dan haar daar 9 dagen laten staan en daarbij nog eens de kosten van de behandeling
en bij een infuus zijn er ook minder bijwerkingen, dat is ook weer een voordeel

laat morgen maar even wetwen wat de DA zei en wat hij in die 9 dagen wilde doen, want daar ben ik wel benieuwd naar, want een infuus is in 1 dag gebeurd, en 10x inspuiten gebeurd volgens mij niet 10 dagen na elkaar, maar ik kan me vergissen hoor, want ivm de koliek als bijwerking bij het inspuiten wilde ik sowieso niet 10x inspuiten(ben desje bijna kwijt geweest door koliek)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:37

Hmm met die 9 dagen behandeling kwam ik op veel meer dan 400 euro... en dan komen er ook nog fotokosten, verdovingskosten, behandelkosten, stalkosten en kosten voor speciaal beslag bij.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:52

voor speciaal beslag heb ik mn hoefsmid laten overleggen met de DA, en betaalde dan 10 euro meer per keer dat de smid kwam, niet echt noemenswaardig dus
10 eenheden tildren kosten 336 euro(iig een hafjaar geleden, de rekening van vandaag komt nog....) meestal wordt er niet verdoofd zei mn DA, als flair rustig in de opvoelbox staat en ze blijft daar vrij rustig staan, dan hoeven ze niet te verdoven(gemiddeld is een verdoving 17.50) ze kan immers toch geen kant op in die opvoelbox, en het infuus-slangetje wordt met tape vastgeplakt dus een paar keer flink met het hoofd schudden geeft niet(des schudde zo hard dat er bloed het infuus inliep, ipv de tildren er uit kwam, ook dat gaf niet als ze het maar niet heel de tijd deed)

behandelkosten zullen ze nu rekenen voor het kreupelheidsonderzoek, en de foto's die er gemaakt zijn, en misschien nog iets voor het zetten van het infuus, al zou dat niet echt eerlijk zijn, want dat uur dat flair aan het infuus staat, kan de DA andere dingen doen.

Leo

Berichten: 50135
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:55

Oh man, dat is niet zo best Scheve mond

Ik hoop echt voor je dat ze er weer bovenop komt, ik duim voor je mee..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:36

Renske ze is vandaag al verdooft, eerst in het spronggewricht om te kijken of het daar vandaan kwam en daarna voor de foto's, ze was heel onrustig door de vliegen die ze niet gewend is omdat ze aan zee staat.

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:41

jeetje zit jou echt net mee.. !

Kan ik je ergens mee opvrolijken anders?!?

heel veel sterkte!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:11

flair schreef:
Renske ze is vandaag al verdooft, eerst in het spronggewricht om te kijken of het daar vandaan kwam en daarna voor de foto's, ze was heel onrustig door de vliegen die ze niet gewend is omdat ze aan zee staat.


ja dat bedoelde ik, met de foto's en kreupelheidsonderzoek etc, dat zijn kosten van vandaag, maar die komen er wel bij op de totale rekening.

bij de behandeling zelf zullen ze haar alleen verdoven als ze niet rustig staat, en ja het duurste, de Tildren komt er ook nog bij.
maar alles bij elkaar is het een flinke rekening Scheve mond

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:21

Whis heb ook spat je ziet t aan de buitenkant zitten is al beetje vergroeid en dus heeft Whis weinig last maar Whis staat ook op rust ze hoeft nikd meer dus dat scheelt...
Maar suc6 met de tildren ik duim voor je!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:16

Jeetje, wat ontzettend balen allemaal zeg..
Ik zal voor je duimen Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 01:05

Ik zie dit topic nu pas...Wat ontzettend balen meid!

Maar zo te horen is het een lichte vorm van spat dus wie weet hoe goed Flair opknapt
Ik ken een paard dat na het inspuiten weer ZZ-parcoursen liep, dus niet te snel de moed opgeven hoor Ach gut

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 07:44

Die rekening zal me een worst wezen, als dit nog de enige hoop is voor Flair dan gaat het gewoon gebeuren.

Ik ga mezelf geen valse hoop geven, ik weet dat er veel kans is dat het gewoon niks doet.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:42

Kom op meissie,
Optimistisch blijven hoor Lachen

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:57

Jeetje hopelijk valt er nog wat aan te doen! Het zit je niet mee de laatste tijd nee Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:54

Gvd, ik lees dit topic nu pas, wat naar voor je.... Scheve mond
Hoop dat de behandeling aanslaat Kim!
Sterkte! Ach gut

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:26

Sjesus meis, wat een rotnieuws!

Heel erg veel swterkte, ik hoop dat je haar kunt helpen

Geef haar maar een knuffel..

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:51

Wat een kl*tenieuws zeg Scheve mond

Maar ik heb zelf ook een tijdje een paard gereden die spat had (en waarvan de eigenaar te gierig was om geen speciaal beslag te geven) en die loopt ook nog steeds ergens vrolijk rond te hobbelen (en dat is dus nu al een aantal jaartjes!).

Maar heel veel sterkte iig, ik duim voor jullie allebei en hoop dat voor jullie de zon weer gaat schijnen Ach gut!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 20:49

Flair krijgt iig voldoende tijd en kans om te herstellen, alles wat ik kan doen dat doe ik en mocht dat niet baten dan is het voor haar beter...

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:08

Ik weet dat cortaflex nog wel eens goed wil werken bij gewrichtsproblemen, maar of dat ook voor spat geldt? Misschien dat je dierenarts daar meer over kan zeggen. Misschien goed als ondersteuning/aanvulling op de tildren. Ingredienten van cortaflex staan op www.cortaflex.nl

Sterkte en succes (ook met jouzelf)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 11:10

Maandag gaat ze richting dierenarts, ze blijft daar wel staan want volgens hem is het beter bij Flair om wel 10 keer in te spuiten ipv 1 keer een infuus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:15

Hey Kim, sterkte wijffie! Ach gut
Ik draai mijn duimen suf voor Flair.
Tis zo vervelend als je paard/pony wat mankeert en je niks kan doen behalve afwachten en hopen dat de behandelingen aanslaan.....Toitoi!