flinke val

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kristiena
Berichten: 95
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: nieuwendijk

flinke val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 21:49

ik was aan het rijden lekker in de buitenlucht zoals altijd.
en mijn vriendin reed voor de gezelligheid mee. maar toen we een stukje gingen galoperen gaf me pony een spurt met gas en schoof mijn zadel naar voren toen hij op zijn nek zat, werd ik als het ware GELANCEERD!. en viel vol op mijn gezicht in het gras. het was naast de tennisbaan en de kinderen die daar waren hoorden zelfs een bonk zeiden ze naderand ( waarschijnlijk van mijn cap ). gellukkig had ik mijn cap op!. eerst voelde ik mijn neusvleugels niet en ik zag mijn vriendin naar mij toe rennen. mijn pony stond veilig te grazen en ik zei tegen mijn vriendin dat ze eerst hem moest vasthouden. gelukkig had ik net die dag ervoor nog een les e.a.b.o. gehad over bloedneuzen ( mazzel dus want mijn neus bloede hevig) ik vertelde aan de kinderen op de tennisbaan dat ik toilet papier nodig had. gelukkig was er ook een paar vrienden van mij die me holpen ik voelde me oke alleen mijn neus bloede en deed pijn en mijn rechter oog deed zeer. toen kwam er een colega van mij vader langs rijden hij kwam van de loods van mijn vader vandaan toen hij mij zag reed hij eerst lang maar kwam toen snel terug. hij zij dat hij mijn moeder wel even zou roepen. toen mijn moeder er aan kwam moest ik gelijk naar de loods en de pony ging mee + mijn 3 vrienden. mijn cap was helemaal gescheurd. gelukkig kwam de pony veilig thuis helaas kon ik niet mee om hem thuis te brengen maar moest ik naar de dokter. die zij dat ik een lichte hersenschudding had en een gekneusde neus hij was alleen bang dat ik iets bij mijn oog had beschadigt naderhand was dat gelukkig niet zo maar nu zit ik dus hier met een groot dik blouw oog en een dikke neus omdat het randje van mijn cap op mijn neus is geknald. het was gisteren erg pijnlijk vooral toen ik moest gaan slapen maar wonderbaarlijk genoeg heb ik wel goed geslapen. nu gaat het wel maar mijn oog is echt blouw en het word nog erger en mijn neus is echt hopeloos dik. gelukkig neem de zwelling af. maar ik moet morgen op vakantie met vrienden hellup. maar eigenlijk heb ik het er goed vanaf gebracht.

en ja het lag niet aan de singel dat het zadel gleed ook niet aan mij ook niet aan het paard maar aan het zadel ik heb het nog gecontroleerd hij was goed aangeslingeld

groetjes iemand met een hele dikke neus

mariska32

Berichten: 5765
Geregistreerd: 07-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:09

beterschap dan maar

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:32

Beterschap !

Maar hoe kan het dan dat je zadel ineens naar voren schoof, echt raar. Ik vind dat je nog enorm geluk hebt gehad. het had heeel anders kunnen aflopen

ilovelucky
Berichten: 2442
Geregistreerd: 28-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:53

BETERSCHAP !!!
Ik vind dat je nog geluk heb gehad

Ik heb ook gehad met springen stopte me pony in de hindernis gevallen en me cap gescheurd/gebroken en me arm gebroken !!

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:17

Och, gebeurt jou weer.. Beterschap
Wat raar dat je zadel opeens naar voren vloog..
Rust maar lekker uit dan he!

miepmiep91

Berichten: 1078
Geregistreerd: 11-03-06

Re: flinke val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:12

Sneu zeg beterschap ! LANG LEVE DE CAP! ik wil niet weten wat er was gebeurt als je geen cap op had ,, beterschap

Esther_Ziezo
Berichten: 3865
Geregistreerd: 03-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:35

Zo jij hebt zekker geluk gehad dat je een cap op had

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:36

Wat een geluk dat je cap op had Een hoeraatje voor de cap

Maar het is toch E.H.B.O ?

miilou_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: limboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:43

auw... dat doet pijn!
veel beterschap... zijn caps toch nog ergens goed voor he

Ghjkl
Berichten: 131
Geregistreerd: 31-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:56

Er schijnen heel erg veel mensen hun neus of nek te breken als ze van hun paard vallen, juist door hun cap!!
Liever je neus gebroken dan een schedelbasisfractuur!

kristiena
Berichten: 95
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: nieuwendijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:43

Karoliefje schreef:
Beterschap !

Maar hoe kan het dan dat je zadel ineens naar voren schoof, echt raar. Ik vind dat je nog enorm geluk hebt gehad. het had heeel anders kunnen aflopen


jah vind ik ook nou het zadel was te groot voor de schoft zodat hij eroverheen kon glijden

aannjjaa schreef:
Er schijnen heel erg veel mensen hun neus of nek te breken als ze van hun paard vallen, juist door hun cap!!
Liever je neus gebroken dan een schedelbasisfractuur!


ja en me nek is ook nog heel ( ik heb gewoon een hard hoofd )

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:49

Heel veel beterschap...... als je het durft en weer hersteld bent, klim er zo snel mogelijk weer op met iemand die je vertrouwd erbij, voordat je er een trauma aan over houdt

Saar_

Berichten: 598
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:54

Beterschap !

kristiena
Berichten: 95
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: nieuwendijk

niet bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:55

mijn buurvrouw zegt steeds dat ik maar niet meer op het paard moet gaan rijden maar ja..... het paard kon er toch niks aan doen en ik ook niet het kwam gewoon door het zadel ( en dat zadel moest er wel op want ik had geen ander ) dus ik ben niet bang het paardje is een schat van een beest en doet geen vlieg kwaad duss.... als ik de kans heb klim ik er zo weer op ( zolang er een ander zadel op legt want op dit zadel krijg je me niet meer )

ik heb nu alleen nog maar een beetje boven me oog wat paars zitten en heb soms als ik te druk word nog last van hoofdpijn door mijn hersenschudding waar ik NOG STEEDS last van heb grrrrr.....maar het ergste vind ik nog.............. DAT IK NU MET EEN TE KLEINE CAP MOET RIJDEN OMDAT DE GROTE GESCHEURD IS

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:56

eerst een nieuwe kopen dus

Kirstie
Berichten: 103
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:29

eey gellukkig gaat het al weer wat beter zeg jo wat zag je er uit beterschap nog

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:35

klinkt erg pijnlijk.. beterschap!
en idd gelukkig had je je cap op

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:37

Ooh bah dat is vervelend!
Hoe kan het eigenlijk dat het zadel naar voren schoof? Singel iets te los?
Nouja iig sterkte ermee

maffe_moses
Berichten: 137
Geregistreerd: 24-04-06
Woonplaats: Apeldoorn.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:55

je hebt veel geluk gehad dit was idd een flinke val! succes met je oog + neus!

kristiena
Berichten: 95
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: nieuwendijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 19:19

heidiLOVER schreef:
Ooh bah dat is vervelend!
Hoe kan het eigenlijk dat het zadel naar voren schoof? Singel iets te los?
Nouja iig sterkte ermee


nee het de singel zat prima maar de schoft van het paardje was de klein voor de boom van het zadel dus kon het naar voren schuiven

Jiske_Nilis schreef:
klinkt erg pijnlijk.. beterschap!
en idd gelukkig had je je cap op


het klinkt erger dan dat het lijkt zelf was ik het meest geschrokken dat ik een bloedneus had....