Mijn eerste verslag van bij v.d. Schaft op stal!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Mijn eerste verslag van bij v.d. Schaft op stal!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 19:59

Naar aanleiding van mijn vorige topic:
[VvdD] Ik mag een paar weken bij Rien v.d. Schaft werken!
hier dus mijn eerste verslag Haha!

Dit is nu dus al mijn 4de dag dat ik hier zit en ik heb het nog steeds super naar mijn zin OK dan!

Zondagavond was ik echt ontzettend zenuwachtig, maar dat was achteraf helemaal nergens voor nodig, iedereen is namelijk echt ontzettend aardig en behulpzaam. Ze nemen hier ook echt de tijd voor je als er iets is.

Maandag had ik mijn eerste les (ik heb overigens elke dag les Haha! ), het was zowel voor Tiffany als voor Inge als voor mij nog even wennen, maar we moesten wel meteen flink aan het werk. Inge vond Tiffany een heel goed paard, maar ze vond het wel een lamzak (madam had die dag namelijk geen zin om te lopen en dat heeft ze geweten ook Bloos! )
Dinsdag ging het al een stuk beter en kreeg ik zelf complimenten van anderen die het gezien hadden. Inge vond het verschil met de dag daarvoor echt 'klasse' (ik moet ook zeggen dat ik nog nooit zo lekker gereden had)
Woensdag ging het echt totaal niet, ik was toen ook echt ontzettend blij dat Inge er was om mij te helpen. Ik heb er toen bijna 1,5 uur opgezeten, want Tiffany was echt zo vervelend, dat we besloten om door te gaan tot ze een paar rondjes voorwaarst ontspannen door de baan heen ging en toen zijn we gestopt.
Vandaag ging het weer echt super!!! Het is echt zoo een ontzettend gaaf gevoel, hoe je zo een paard in vier lessen al voelt veranderen. Tiffany draaft nu met veel meer tact, is veel losser in het lichaam en is na het (laat maar zeggen) gevecht van gister echt super aan mijn been. Volgens Rien en Inge ga ik straks met een heel ander paard naar huis Haha!
Inge is trouwens helemaal onder de indruk van Tiffany's galop, ''echt klasse'' zegt ze dan Knipoog

Al met al kijk ik er nu al vreselijk tegenop om straks weer naar huis te gaan, het is hier gewoon echt fantastisch, maar voorlopig zit ik hier gelukkig nog wel even Haha!

Ik hoop dat ik in de loop van de tijd weer even op de computer mag (ik denk het wel hoor, ze doen niet zo snel moeilijk Tong uitsteken ) en zo niet, dan spreek ik jullie wel weer als ik terug ben Haha!

Groetjes Lisette en Tiffany

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:46

Wat super kool zeg! Wat moet je allemaal doen op 'je werk' ??

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:51

OK dan! , een iets andere aanpak kan dus een wereld van verschil uitmaken. Ik vind het zo leuk om te lezen dat Tiffany het zo goed gaat doen, welliswaar niet zonder slag of stoot maar het komt eraan

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 20:42

Hoi daar ben ik weer Haha!

@tadano:
*s'ochtends begin ik om 7 uur met voeren
*daarna ga ik douchen Knipoog
*stallen uitmesten (dat doen we met zijn 4en, dus dat valt wel mee)
*hooi geven en klaarzetten
*jonge paarden (3+4 jarigen) en de oude pony's (30+) de wei in.
*paarden klaarmaken voor Inge en Rien
*paarden naverzorgen van Inge en Rien
*om 12 uur, 17 uur en om 21 voeren
En voor de rest moeten wij er gewoon voor zorgen dat alles netjes blijft, dus gewoon een beetje vegen, zadels en hoofdstellen schoonmaken en dat soort dingen allemaal Haha!
Echt zwaar is het dus niet, maar je bent wel gewoon de hele dag lekker bezig Haha!

@astridh:ik wist ook stiekem wel dat je gelijk had hoor, maar ik wist gewoon niet wat ik eraan moest doen Knipoog
Nu gaat het echt stukken beter, vandaag was ze ook weer zooo ontzettend fijn, lekker licht in mijn hand, goed aan mijn been en ze begint nu ook met veel meer tact meer bergopwaarts te lopen.
In deze ene week heb ik al het gevoel dat ik op zooo een ontzettend ander paard zit Knipoog
Ook heb ik nu een heel ander voerschema, wat haar echt super past, dus ik denk dat dat er ook mee temaken heeft, dat ze nu zo lekker gaat Haha!

Rien en Inge waren ook erg van onder de indruk hoe ze nu al zo veranderd is Haha!
Ik baal nu alweer van het feit dat het straks weer tijd is omm naar huis te gaan en dan moet ik het weer helemaal alleen doen (voor mijn gevoel, ik heb natuurlijk mijn instructrice nog Knipoog )

Groetjes Lisette

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:13

Het zou wel leuk zijn om te lezen met wat voor oefeningen je haar zo veel beter hebt gekregen Tong uitsteken

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:39

Wow! *is jaloers*

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:25

Ik ben ook jaloers

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 09:55

astridh schreef:
Het zou wel leuk zijn om te lezen met wat voor oefeningen je haar zo veel beter hebt gekregen Tong uitsteken

OK

In eerste instantie moest ik zorgen dat ze beter aan mijn been werd, wat dan weer als gevolg zou hebben dat ze zichzelf meer gaat dragen en met meer tact gaat draven. Verder moest ik in de wendingen meer stelling vragen, zodat ze wat losser werd in het lijf en minder stug in die hals zou blijven.
Ook heeft Inge mij geholpen met longeren (thuis longeerde ik wel vaker, maar dat ging nooit zo goed, omdat ze dan altijd geneigd was om erachter te kruipen, maar Inge wist precies hoe we dit konden oplossen Knipoog ) en daar reageerde ze ook erg goed op, de volgende dag was ze met rijden lekker los en reageerde ze echt super op de hulpen OK dan!
Zo gaan we steeds weer een stapje verder Haha!
Ik moet wel zeggen dat ik haar nu binnen twee weken al niet meer terug ken als het paard van twee weken geleden, ze is nu veel feller en oplettender Knipoog

Van de week kwam Inge trouwens naar mij toe met de vraag of ik voor vast wilde blijven??? Daar hoefde ik natuulijk niet lang over na te denken Knipoog
Dus vanaf nu woon ik 5 dagen in de week in Apeldoorn en twee dagen in de week in Sassenheim Haha! Haha! Haha!

Bedankt voor alle leuke reacties OK dan!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:49

heej dat is nog eens super joh, gefeliciteerd!! Hartstikke leuk dat je daar voor vast mag blijven

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:05

Ik ben heel benieuwd en hoop jullie binnenkort weer een keer in actie te zien, misschien foto's Schijnheilig

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 09:31

astridh schreef:
Ik ben heel benieuwd en hoop jullie binnenkort weer een keer in actie te zien, misschien foto's Schijnheilig

Is goed OK dan!
Ik zal van de week even proberen foto's te (laten) maken en dan zal ik ze zo snel mogelijk hier neerzetten Knipoog