paarden & pony's

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fenn

Berichten: 6120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

paarden & pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 17:26

hey,

Ik heb de eerste vijf jaar op een manege gereden met alleen maar pony's gereden en rijd nu op een manege waar vier haffie's staan en voor de rest alleen maar paarden. Ik ben nog nooit van een paard afgevallen en wel supervaak van pony's. (30a35 x ofzo)
Zijn paarden nou moeilijker dan pony's? Pony's zijn vaak eigenwijzer, maar dat valt toch ook wel mee. Ik ken wel veel drukke pony's, maar op ponykamp moest ik op een KWPN merrie, omdat veel niet op haar konden rijden (ze bokt nogal)

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~


Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:14

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen of paarden moeilijker zijn dan pony's. Dat verschilt per dier. Paarden komen, vind ik, vaak rustiger over, zijn minder snel aangebrand. Als je moet kiezen tussen een paard of een pony zou ik dat per dier bekijken, en niet in zn algemeenheid. Maar ik denk dat iedereen hier een andere mening over heeft.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:12

Paarden vind ik over het algemeen wat sulliger, ponies zijn vaak kleine monstertjes. Het lijkt wel hoe kleiner, hoe erger het monster. Extreme duivel

kiwispirit

Berichten: 31
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:09

die kleintjes zijn zo klein dat ze alle kanten op kunnen draaien en die paarden met hun grote lichamen niet echt

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:14

Paarden zijn over het algemeen vaak wat logger en minder pittig, maar das per paard toch eigenlijk heel verschillend!

ยป Never give up on the things that make you smile..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:25

Ik vind niet dat je kan zeggen dat paarden of pony's makkelijker of moeilijker zijn. Dat verschilt indd per dier. Zo zijn er hele ondeugende en/of 'vervelende' paarden en hele brave, lieve pony's en andersom..
Mijn ervaring is dat pony's vaak wel ietsje ondeugender zijn dan paarden.
Paarden doen alles gewoon meestal zonder nukken.. In de meeste gevallen dan.. Tong uitsteken
Conclusie: hier valt eigenlijk weinig over te zeggen.

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:37

Ja ik ben het met Amethyst eens!! Je kan niet zeggen dat ALLE ponys eigenwijs zijn en ALLE paarden niet. Alhoewel ik ook ervaren heb dat pony's iets ondeugender kunnen zijn Haha!

kellyy is een stoel
een stoel is een pablo
pablo is cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, gonniee, Maaike_Ma, Sanne96 en 37 bezoekers