Gezocht: flinke dosis lenigheid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Gezocht: flinke dosis lenigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 11:47

Gisteren na het rijden wilde ik weer lekker zonder zadel uitstappen. Doe ik wel vaker de laatste tijd, heerlijk zo'n warm paardenlijf onder je. In de grote binnenbak en in de buitenbak is opstappen niet zo'n probleem, daar zijn wel randen en hekjes beschikbaar.

Gisteravond echter, moest ik het kleine binnenbakje rijden, die niet voorzien is van dit soort hulpmiddelen. Eerst gewoon vanaf de grond geprobeerd, wat dus niet lukte (what was I thinking Tong uitsteken). Nu stond er een drafbalkje (zo'n heel laag hindernisachtig geval, heet dat zo?) aan de kant. Als ik daar nou op zou gaan staan, zou het wellicht net lukken om op Nike te klauteren. Ik dus met veel moeite Nike naast dat balkje gemanouvreerd, en toen kwam ik erachter dat hij verkeerd-om stond. Ik stond aan zijn rechterkant dus. Toch maar proberen dan, eer ik hem weer omgedraaid heb. Been er met enige moeite overheen gezwaaid en tja, daar stond ik dan te staan. Verder kwam ik eigenlijk niet. Ik heb nog een paar hupjes gedaan, maar ik durfde niet door te zetten. Nike vond het maar raar, deed een stapje en... ik lag er zowat onder. Ik heb het maar bij deze poging gelaten en God op mijn knietjes bedankt dat er niemand in de bak was bij deze poging.

Heeft iemand misschien een onsje lenigheid voor deze arme stijve hark over? Schijnheilig

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:59

Whahahahaa Haha! , aangezien ikzelf ook zo soepel ben als een stukkie spoorbiels Bloos kan ik je niet helpen, heel herkenbaar allemaal (hihi)
Wees blij dat niemand je gezien heeft, als ik opstijg en rood aanloop zeg ik altijd dat ik net een schone (en dus nog stugge) spijkerbroek heb aangedaan (rij western)
Succes,
Liesbeth

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:37

of een stoel pakken of er probereberen op te springen met een aanloopje

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:39

hahaha Haha!
Ik spring er altijd op. Maarja dat is op een haflinger.
Ik weet niet hoe groot jou paard is

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 14:07

Stoelen bijten naar Nike's mening (zondag geprobeerd Tong uitsteken) en met een aanloopje kom ik er vrees ik ook niet. Ik ben gewoon een ernstig geval! Trouwens, als ik aan kom rennen, is het grote kans dat Nike denkt 'leuk, spelen!' en er vandoor gaat.

Nike is overigens 1.60, niet echt een joekel dus. Maar net iets te hoog om zo op te komen.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:49

gwoon aan z`n nek hangen en dan je been eroverheen. zo doen wij het ook altijd Haha!

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:26

via de staart naar boven klimmen...

Tong uitsteken

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 19:31

XchantjuhX schreef:
via de staart naar boven klimmen...

Tong uitsteken


Kijk, da's nou een tip waar ik wat aan heb, ga ik morgen meteen uitproberen.


Mocht iemand toevallig in de buurt van Pijnacker wonen en morgenavond een ambulance met gillende sirenes voorbij horen komen...

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:04

haha, toen ik wat jonger (en leniger Tong uitsteken ) was deden wij dat hups zo op de pony springen, van voor Verward , van achter, van opzij maakt niet uit, ik zat Haha!
Met jaike was ik altijd een voetje nodig om er zonder zadel op te komen, iedereen lag dubbel, behalve ik natuurlijk Schijnheilig

Maar nu Bloos gewoon opstijgen is soms al moeilijk zat met die leren laarzen, dus als iemand een aantal gymnastiekoefeningen heeft
(oh, wat voel ik me oud en stijf Tong uitsteken )

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:18

haha lol ik kan het nu ook bij mijn haflinger Lachen maar wij hadden ook een haflinger op de school waar ik stage liep... die was iets groter dan de mijne.... ook op die haflinger sprong ik wel eens zonder zadel...en je raad natuurlijk wat er gebeurde toen ik weer op mijn haf wilde springen... iets te veel lenigheid en ik lag er aan de andere kant weer naast... dus ik heb wel iets te veel Tong uitsteken

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:58

Tsja moeilijk he.. ik kan het ook nooit Tong uitsteken Geluk voor je dat er niemand was!

Ff offtopic: jij rijd op dezelfde manege als een vriendin vna mij van kamp, Marloes ken je die misschien?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:54

ik ben altijd heel gemeen, pak een flinke mpluk manen van Luna en trek me daar aan omhoog, en dat moet voor haar niet echt een lekker gevoel zijn....

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:58

ik spring gewoon op mijn haf !
ff jumpen en..
kan bijna de flik flak en de salto en dan zit ik Haha!

off topic,
mijn haf noem ik ook altijd Nike, Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:49

ik kon eerst ook niet op mn haf komen, maar blijven proberen en ook ik kan er weer opspringen na 6 jaar niet paardrijden!!

♥♥♥♥♥ guccio @ [IM] Dag mijn allerliefste Guuc ♥♥♥♥♥
The best move is to follow your heart

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:32

guccio schreef:
ik kon eerst ook niet op mn haf komen, maar blijven proberen en ook ik kan er weer opspringen na 6 jaar niet paardrijden!!


Ja dat kan ik ook wel gaan doen, flink oefenen, misschien gaat het dan over 10 jaar als Sim iets meer volwassen is Schijnheilig ik denk dat ik nu een boksalvo krijg en dat hij zich rotschrikt als ik aan kom rennen Tong uitsteken

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 10:02

dekoezegtboe"]
dus ik heb wel iets te veel Tong uitsteken
[/quote]

Aftappen en naar mij sturen graag!

[quote="Liesje_Lover schreef:
Ff offtopic: jij rijd op dezelfde manege als een vriendin vna mij van kamp, Marloes ken je die misschien?


Welke, het BGV in Pijnacker of de Goudse Hout in Gouda? De naam komt me niet echt bekend voor, maar dat zegt weinig bij mij. Wanneer rijdt ze?

Maar goed, de boodschap is dus 'vooral doorgaan' begrijp ik. Nou, we gaan vanavond wel weer oefenen. Eens kijken of ik deze keer een centimeter verder kom Lachen .

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:06

Ik ben wel lenig, maar ik kom er ook niet zomaar op. Ook niet met een cavaletti (zo heet dat dus). Zelfs niet op onze heer van 1.58, als ik al hoog genoeg kom dan is hij te smal en kieper ik er ook zo weer af. Meestal vraag ik een pootje of leen ik een poetskist oid. Het probleem is dan dat de paarden nooit meer in de buurt van dat ding komen, want WAAAAAAA, eng! Terwijl ze voor het erop klauteren (zeer charmant, ben er al eens in slowmotion afgegleden, en plein publique) er niet naar omkeken. En ja, met zo'n schieterig ding die het liefst hard wegrent voor een enge poetskist is het ook niet prettig uitstappen. Zeker omdat de manen wat te kort zijn voor dat soort grapjes Haha!
Wel grappig was trouwens toen mijn zusje en ik vorig jaar te lui waren om zelf te lopen en toen samen op 1 paard klommen. Zij mij er eerst op geholpen, vervolgens ik haar erop gesleurd. 't Duurt even, maar dan heb je ook wat Haha! (hoeven we met deze paarden ook niet te proberen, die schrikken zich het apezuur als ze er twee op hun rug krijgen Haha! zeker als het niet zo soepeltjes gaat Bloos )

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:30

Whahaha ja snap precies wat je bedoelt. Ik rij zelf ook weleens zonder zadel en zonder hulpmiddelen kom ik daar echt niet op. Nou had ik een keer toen stond ik op een laag wit plastic tuinstoeltje en wilde opstappen maar net als ik bijna me been over natas heen geslagen had liep ze een stukje weg! Na 3 pogigingen lukte het eindelijk maar toen was ze evengoed weggelopen en zat ik ergens op haar kont. Toen begon ze te galopperen/bokken Verward op de plaats en werd ik weer gelanceerd en jawel hoor precies weer terug op het stoeltje Haha! Gelukkig had niemand dat gezien maar was wel komisch.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 11:24

Hihihi, da's goed gemikt! Precies zo'n tuinstoeltje heb ik zondag gebruikt, dat werkte dus niet. Ik zit er wel aan te denken om zo'n klein opstapje te gebruiken, dat neemt ook makkelijk mee.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:25

Ja je hebt ook van die poetskoffers waar je op ken staan om vlechtjes te maken. Dat leek me ook al wat of ik moet me maar eens verdiepen in vrijheidsdressuur en haar maar eens gaan leren knielen Haha! Weet je wat ook erg is als je een buitenrit zonder zadel maakt en je verliest iets en je moet afstappen. Ik kom er dan echt nooit meer op > a lenig. Dat wordt dan lopen naar huis Haha! Ja knielen is z'n gek idee nog niet. Haha!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:29

geen last van Haha! mijn knollie van 1.58, daar spring ik zo op Lachen

-

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:32

JoT schreef:
Welke, het BGV in Pijnacker of de Goudse Hout in Gouda? De naam komt me niet echt bekend voor, maar dat zegt weinig bij mij. Wanneer rijdt ze?


Ze rijd op BGV, Marloes van lith Knipoog

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:53

ik geef op mijn haffie les aan een aantal verstandelijk gehandicapten en een vrouwtje heeft dus absoluut geen spierkracht... ze kan zelfs niet via de stijgbeugels opstijgen... voor haar hebben we een soort krukje maar dan hoger... want dan hoef ik haar niet zo hoog te tillen misschien een idee Knipoog

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:54

Met een aanloopje spring ik zo op een E-pony als die braaf stilstaat. Maar zonder aanloop kom ik niet ver. Groter heb ik nooit getest. Mijn paard 1.68 kan ik denk ik wel vergeten aangezien ik maar een ukkie ben. Haha!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:35

vroegAH met de pony les gingen we weleens bokje springen... daar was ik echt zooooo slecht in Scheve mond
ik nam dan een aanloop van 10 meter... zette af, sprong! en plakte tegen de kont van de desbetreffende pony en gleed langzaam weer naar beneden... de goeie ouwe tijd Rolleyes

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers