Imker 6 weken na D-Day

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:37

He, wat balen Veerle! Heb je er zelf een goed gevoel over en dan *BAM* alles weer weg Scheve mond

Ik duim iig voor jullie dat alles heel snel weer goedkomt! Sterkte nog he! Ach gut

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:58

Gatsamme.. kan nou nooit eens iets gewoon in een keer goed zijn?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:21

Wat enorm balen zeg! Ik vind het zo knap van je hoe je ermee omgaat!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 09:49

Iloon, op papier (PC) komt het allemaal makkelijker over als het is. Ik zit er zelf best erg mee. Maar op een gegeven moment zijn er geen opties meer en het lijkt me voor mijn paard vreselijk, om met pijn door het leven te gaan.

Deze keer mag van mij het weekend héél snel omgaan, zodat ik iets van Someren hoor.

Houdini had zich vannacht maar weer zelf buitengelaten, ik blijf me verbazen over hoe hij het doet. Die sluiting van de deur is nu niet de eenvoudigste om met een paardenmond open te maken.... (issie toch slimmer als ik dacht!!! OK dan! )

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:07

Ik heb de berichtjes over Imker altijd op een afstand gelezen.
Balen dat het nu toch niet beter is Scheve mond Ik hoop voor jullie dat er toch nog ergens een oplossing gevonden kan worden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:50

Jeetje zeg, het houdt niet echt op he.
Wat een ellende.
Heel veel sterkte ermee.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 09:20

Gisterenavond (op zondag Bloos! ) had ik nog even geprobeerd of ik de fysio aan de lijn kon krijgen, dat is iig gelukt.
Vandaag om 3 uur komt hij naar Imker kijken en hem gelijk behandelen.
Super die fysio, belt eerst met de kliniek om af te stemmen hoe en wat hij moet doen OK dan! !

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 17:54

De fysio is net weg en de DA heb ik aan de lijn gehad.

Om maar te beginnen bij de DA: hij heeft met de chirurg gebeld en het gebeurt soms dat een paard in de huid nog gevoel houdt. Op zich is dat niet erg, alleen maar heel vervelend, omdat je dan niet weet hóe veel een paard nog voelt in de voet.
Advies van de DA was dus om morgen gelijk te gaan rijden, het liefst met iemand erbij met een video, zodat de DA kan zien wat zich nu tijdens het rijden/lopen afspeelt. Dat ga ik morgen dus maar doen. Mocht hij zo kreupel lopen, dan wilde hij de volgende keer er ook bij zijn als ik Imker reed.

De fysio zei iig dat Imker niet kreupel kon zijn van zijn spieren, al was hij een beetje stijf in de hals. Hij heeft Imker's rug ook nog nagekeken en daar was niets mis mee. Het linkervoorbeen heeft hij gekraakt, het rechter niet, die was 'goed'.
De goede man is er ongeveer een uur mee bezig geweest en je zag Imker echt tijdens de behandeling veranderen. In het begin vond hij het erg vervelend, op het eind stond hij heel ontspannen te genieten.

Ook de fysio stond versteld van Imker's goede manieren Bloos , dus ik heb hem gelukkig wel goed opgevoed.
Als ik morgen heb gereden, kan ik dus wat telefoontjes gaan plegen, naar zowel de DA als de fysio.

Het ligt dus niet aan Imker's spieren, maar aan iets anders (waarschijnlijk dus die cyste), waardoor hij niet zuiver *lees: stokkreupel* loopt.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:18

(ik lees dit dus nu pas)
Verdorie, veerle, dit is echt weer een tegenvaller. In Bladel was je nog wel zo positief.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 12:25

Vanochtend gereden:

Imker was vrij weerbarstig -> bokbokstuiterstuiter, maar superkreupel was hij niet. We hebben het op video vastgelegd en deze week gaan we gewoon nóg een keer filmen als ik erop zit. Het is gewoon heel vervelend dat hij soms wel en soms niet kreupel loopt. Donderdag was hij stokkreupel en vandaag alleen een lichte tic.
Dat is dus weer precies het beeld wat hij had vóór de operatie.

De DA zou mij strakjes weer terugbellen en ik hoop eerlijk gezegd dat ik doorverwezen wordt naar de chirurg.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:55

Paardje op mijn oude stal was ook een zenuwsnede bij toegepast de ene dag liep hij heel goed en de andere dag stokkreupel heel vervelend. Hoop dat er voor jullie een oplossing komt. Sterkte.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:29

Dat is inderdaad vervelend. Ik hoop dat je een doorverwijzing krijgt.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:11

Mijn hemel wat een ellende.

Ik zou dit zelf niet kunnen, maar dat komt ook doordat ik gewoon tegen dit soort ingrepen ben.

Maar dat is mijn mening. Hopelijk wordt het beter voor jou en je paard.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:22

DA heeft mij aangeraden nu toch iedere dag t/m donderdag te rijden, te filmen en dan op donderdagmiddag contact met hem op te nemen. Zodoende kunnen we dan een afspraak maken voor vrijdag of maandag en dan evt. een doorverwijzing regelen.

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:31

Misschien moet je paard ook wennen aan het feit dat hij een groot deel van het gevoel in de voet kwijt is en loopt ie daarom nog onregelmatig?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 07:33

Dat zou kunnen, maar dan hoort er maar een klein ticje te zijn. Gisterenavond met buitenrijden was het weer hinkhinkhink en dat hoort niet bij het beeld "aanpassen aan nieuwe voet".

Nog 1 dag op de video......

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:41

he meis, wat rot allemaal. Zeker dat sukkelen wel/niet maakt het extra moeilijk. Sterkte weer voor julie beiden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 17:05

*zucht-steun*

Gisteren op de video was het weer huilen met de pet op.... Hinkhinkhink en Imker wilde ook niet meer vooruit. Terwijl hij op dinsdag maar een lichte tic had, had hij woensdag met buitenrijden en reuzehink en gisteren dus ook weer.

De DA is net geweest. En vandaag was het dus een dag dat Imker én niet vooruit te branden was én zo stijf was als een plank én notabene niet echt hinkte....
Gelukkig hadden we de videobeelden en de DA was ook van mening dat het wel uit zijn been kwam. Hij gaat nu meteen (en de DA kennende, is dat ook meteen) naar Someren bellen. Waarschijnlijk kan ik daar volgende week al terecht.
Ik moet dan mijn zadel, hoofdstel en videoband etc. meenemen, omdat ik hem wellicht daar voor moet rijden.

Tot en met dat ik daar terecht kan, moet ik gewoon licht met hem aan het rijden blijven, verplicht met een slofje om hem toch wat in te laten buigen (nu rijd ik op een giraffe).

Al met al zie ik het nog steeds niet echt optimistisch in, maar de DA heeft zijn hoop nog niet laten vervliegen.

Arme Immes....... Verdrietig

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:30

wat een rot nieuws weer
Hopen dat dat wel verheldering bied... want zoals het nu gaat is het ook vreselijk

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:37

zucht zul je altijd zien dan denk je er goed aan te doen en dan krijg je dit waardoor alle twijfels toeslaan of heb wel een goed idee was meid veel sterkte!
Bij ons op stal had ook een paard zenuwsnede en dat ging heel arrdig hoor!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:45

Bah, wat een rotnieuws weer Veerle!

Nu maar hopen dat ze er iets aan kunnen doen in Someren en dat alles snel weer goedkomt! Sterkte Ach gut !

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:49

Ach gut Jij en Immes hebben alle pech. Denk je dat het voorbij is...
Hopelijk komt er snel een eind aan al deze pech

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:33

.NU maar hopen dat je idd snel naar Someren kunt en dat ze daar erachter kunnen komen wat er nu is en dat het dan eindelijk goed komt met Im.

Veel sterkte wederom Ach gut , en ik zal voor jou en Im duimen

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:39

Jeetje, het klinkt allemaal neit goed Het is zo vervelend dat je steeds de onzekerheid hebt, als daar een einde aan zou kunnen komen....
Naja heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt, toch.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:58

Sterkte in Someren. Echt balen dat het allemaal zo moet lopen.